ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدیدترین بتای iOS 15.2 دکمه ماکرو را به اپ دوربین آیفون ۱۳ پرو اضافه می‌کند

یکی از ویژگی‌های عجیب سری آیفون ۱۳ فعال شدن خودکار حالت تصویربرداری ماکرو بود. حالا اپل در آپدیت iOS 15.2 بتا ۲ گزینه‌ای را به رابط کاربری اپلیکیشن دوربین اضافه کرده که اجازه می‌دهد قابلیت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

یکی از ویژگی‌های عجیب سری آیفون ۱۳ فعال شدن خودکار حالت تصویربرداری ماکرو بود. حالا اپل در آپدیت iOS 15.2 بتا ۲ گزینه‌ای را به رابط کاربری اپلیکیشن دوربین اضافه کرده که اجازه می‌دهد قابلیت ماکرو را به‌صورت دستی فعال کنید.

به گزارش 9to5Mac، گزینه تصویربرداری ماکرو چند روز پیش توسط یکی از کاربران این وب‌سایت کشف شد. با کمک این گزینه به جای این که لازم باشد به بخش Settings > Camera > Auto Macro بروید تا قابلیت ماکرو را غیرفعال یا فعال کنید، می‌توانید به‌صورت مستقیم از داخل اپلیکیشن دوربین این کار را انجام دهید.

اپل در آپدیت iOS 15.1 گزینه‌ای را به بخش تنظیمات دوربین اضافه کرد که اجازه می‌داد عملکرد خودکار ماکرو را فعال یا غیرفعال کنید. حالا برای دسترسی به این گزینه جدید در iOS 15.2 بتا ۲، ابتدا باید سوئیچ Auto Macro را از بخش Settings > Camera غیرفعال نمایید.

سپس زمانی که در داخل اپلیکیشن دوربین به یک سوژه خیلی نزدیک شوید، این گزینه را روی صفحه می‌بینید. با کمک این قابلیت خیلی راحت‌تر می‌توانید به حالت تصویربرداری ماکرو دسترسی داشته باشید و در سایر مواقع به‌صورت عادی به عکاسی بپردازید.

آپدیت iOS 15.2 بتا همچنین دکمه ثانویه‌ای برای Auto Macro دارد که در بخش Settings > Camera > Preserve قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود که اپل تا قبل از انتشار نسخه نهایی و پایدار iOS 15.2 دستی به سر و روی تنظیمات Auto Macro بکشد.

دیجیاتو پیش‌تر در بررسی دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس به شما گفته بود که حالت ماکرو در این دستگاه یکی از بهترین تجربه‌های دوربین ماکرو را در اختیار کاربر می‌گذارد و حتی اجازه تصویربرداری از فاصله ۲ سانتی‌متری را می‌دهد. عکس‌های ماکرو در شرایط نوری ایده‌آل بسیار چشم‌نواز به نظر می‌رسند، اما حفظ نور کافی برای عکاسی در این حالت ضروری است. برای مطالعه بررسی کامل این دستگاه و قابلیت‌های دوربین آن می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی