ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت iOS 15.1 منتشر شد: نگاهی به مهم‌ترین قابلیت‌ها

اپل امروز iOS 15.1 را به عنوان نخستین آپدیت بزرگ iOS 15 منتشر کرد. این نسخه بهینه‌سازی‌هایی را برای دوربین آیفون ۱۳ پرو به ارمغان می‌آورد و دارای قابلیت‌های جدیدی مانند SharePlay است که عرضه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

اپل امروز iOS 15.1 را به عنوان نخستین آپدیت بزرگ iOS 15 منتشر کرد. این نسخه بهینه‌سازی‌هایی را برای دوربین آیفون ۱۳ پرو به ارمغان می‌آورد و دارای قابلیت‌های جدیدی مانند SharePlay است که عرضه آن‌ها به تعویق افتاده بود.

به‌روزرسانی iOS 15.1 که در کنار iPadOS 15.1 منتشر شده، دارای تغییرات متنوعی است اما شاید مهم‌ترین ویژگی این نسخه را بتوانیم اضافه شدن قابلیت SharePlay درنظر بگیریم. این قابلیت در WWDC 2021 معرفی شد اما در زمان عرضه iOS 15 آماده انتشار نبود. در ادامه نگاهی به قابلیت‌های جدید این آپدیت می‌اندازیم.

SharePlay

قابلیت SharePlay به کاربران اجازه می‌دهد از طریق سرویس فیس‌تایم به همراه دوستان و خانواده خود ویدیو تماشا کنند. این ویژگی همچنین امکان گوش دادن به موسیقی و حتی اشتراک‌گذاری صفحه را هم فراهم می‌کند. با این قابلیت به‌راحتی می‌توانید در جلسات کاری برنامه‌های خود را به نمایش بگذارید یا به افرادی که در دستگاهشان مشکل دارند، کمک کنید.

فیلم‌برداری ProRes در آیفون ۱۳ پرو

اپل در زمان معرفی آیفون ۱۳ پرو وعده داد که قابلیت فیلم‌برداری ProRes در آینده از طریق یک به‌روزرسانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این ویژگی یک فرمت فیلم‌برداری حرفه‌ای است که الگوریتم‌های فشرده‌سازی کمتری دارد و دقت رنگ‌ها را افزایش می‌دهد.

برای فعال‌سازی ProRes باید به بخش Settings > Camera بروید و روی گزینه Formats ضربه بزنید. سپس سوییچ Apple ProRes را فعال کنید. این فرمت، ویدیوها را در دستگاه‌های ۱۲۸ گیگابایتی به‌صورت ۳۰ فریم بر 1080p ضبط می‌کند اما دستگاه‌هایی که ظرفیت بیشتری داشته باشند به 4K هم دسترسی پیدا می‌کنند.

گزینه ماکروی خودکار در آیفون ۱۳ پرو

آیفون ۱۳ پرو به‌صورت خودکار در هنگام نزدیک شدن به سوژه‌ها به لنز فوق عریض سوییچ می‌کند. جابه‌جایی مداوم لنزها ممکن است برای همه کاربران جذاب نباشد، در نتیجه حالا قابلیتی در بخش Settings > Camera قرار داده شده که Auto Macro نام دارد و می‌تواند این جابه‌جایی خودکار را غیرفعال کند.

دالبی اتموس، صدای فضایی و Lossless برای هوم‌پاد

iOS 15.1 کیفیت بی‌اتلاف (Lossless) و دالبی اتموس صدای فضایی (Spatial Audio) را برای محصولات هوم‌پاد و هوم‌پاد مینی به ارمغان می‌آورد. برای فعال‌سازی این دو قابلیت کافیست به اپلیکیشن Home بروید و روی پروفایل خود ضربه بزنید. سپس از بخش Media وارد قسمت اپل موزیک شوید. از آن‌جا می‌توانید به این گزینه‌ها دسترسی داشته باشید.

کارت واکسن در Wallet

کاربرانی که اطلاعات واکسیناسیون خود را در اپلیکیشن Health وارد کرده‌اند، می‌توانند از طریق اپ Wallet کارت واکسن بسازند. این کارت قابل ارائه به شرکت‌ها، نمایشگاه‌ها، رستوران‌ها و سایر اماکنی است که حضور در آن‌ها به کارت واکسن نیاز دارد.

اپ Home

تریگرهای خودکار جدیدی به اپ Home اضافه شده که می‌توانید آن‌ها را بر اساس حسگرهای مبتنی بر HomeKit که قادرند رطوبت، کیفیت هوا و میزان روشنایی را شناسایی کنند، بسازید.

میانبرها

قابلیت‌های جدیدی در بخش میانبرها برای افزودن متن به تصاویر و گیف‌ها ارائه شده و می‌توانید به بازی‌های جدید سیری دسترسی داشته باشید.

الگوریتم‌های جدید باتری آیفون ۱۲

الگوریتم‌های تازه‌ای به آیفون ۱۲ اضافه شده که در طول زمان تخمین دقیق‌تری از ظرفیت باتری ارائه می‌کنند.

رفع باگ‌ها

این نسخه همچنین باگ‌های مربوط به فضای ذخیره‌سازی Photos، اپ Weather، اپ Wallet، وای‌فای، پخش موسیقی با قفل شدن صفحه و غیره را برطرف می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ashtiyani
    ashtiyani | ۴ آبان ۱۴۰۰

    عجب آپدیت بزرگی😐

مطالب پیشنهادی