ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ راه‌حل‌هایی برای ردیابی گوشی دزدیده شده

بدترین اتفاقی که ممکن است برایمان پیش بیاید (از نظر تکنولوژیک) دزدیده شدن گوشی یا خفت شدنمان توسط سارقین خواهد بود. گوشی‌های ما امروزه دریچه‌ای ارزشمند برای ارتباط با دنیا و کسب اطلاعات است که اگر شرایط اقتصادی و قیمت‌های سرسام‌آور را هم چاشنی آن کنیم، این اتفاق را به تجربه‌ای دردناک تبدیل می‌کند. در این ویدیو می‌خواهم از روش‌هایی بگویم که شاید به کمک آن بتوانید گوشی سرقت شده خود را پیدا کنید.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

اجازه دهید یک موضوع بسیار حیاتی را همین ابتدای امر به شما یادآوری کنم؛ به هیچ وجه لینک‌های ارسالی از منابع ناشاناس که از طریق پیامک یا ایمیل برای شما ارسال می‌شود را باز نکنید. متاسفانه همانقدر که تکنولوژی پیشرفت کرده، سارقین هم پیشرفت کرده‌اند و به کمک لینک‌های فیشینگ تلاش دارند تا اطلاعات حساب گوگل یا اپل آی‌دی شما را به دست بیاورند تا فروش گوشی سرقت شده ساده‌تر شود. در نتجه اصلا لینک‌های نامعتبر را باز نکنید.

برای ردیابی گوشی سرقتی خود، اگر آیفون دارید کافیست به وبسایت رسمی اپل (Find My) برای رهیابی گوشی خود بروید و اگر از کاربران گوشی‌های اندروید هستید، می‌توانید از سرویس‌های گوگل (Find My Device) و سامسونگ (Find My Mobile) استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که پیشتر باید این سرویس را در گوشی‌های خود فعال کنید. آموزش آن در ویدیوهای فوق وجود دارد در نتیجه حتما آن را تماشا کنید.

ردیابی گوشی

کار دیگری که باید انجام دهید این است که سیم‌کارت خود را بسوزانید (هم حضوری و هم غیر حضوری امکان‌پذیر است) و آن را به اطلاع اپراتور همراه خود برسانید. همچنین در سامانه همیاب (hamyab24.ir) حتما اعلام سرقت بکنید. برای این منظور نیازمند کد IMEI گوشی خود هستید که روی جعبه گوشی شما چاپ شده است. همچنین با کد دستوری #06#* می‌توانید این کد را پیدا کنید (البته به شرطی که گوشی شما به سرقت نرفته باشد!).

پس از ثبت درخواست در سامانه همیاب، با در دست داشتن پرینت شکایت نامه‌ای که از سامانه دریافت کرده‌اید و کارتن گوشی خود، به نزدیک‌ترین کلانتری مراجعه و شکایت رسمی خود را ثبت کنید. البته سامانه همیاب مشخصا عنوان می‌کند تنها در صورت فعال شدن سیم‌کارت جدید روی گوشی سرقتی می‌تواند آن را ردیابی کند و از آن‌جایی که طرح رجیستری مانع فروش مجدد این گوشی در ایران می‌شود، شاید به نتیجه‌ای که می‌خواهید نرسید.

ردیابی گوشی

در رابطه با سرنوشت عمومی گوشی‌های سرقتی در ویدیو بیشتر توضیح داده‌ام. در نتیجه اگر به دانستن سرنوشت گوشی‌های دزدیده شده علاقه دارید، می‌توانید ویدیو را تماشا کنید. گفتنی است که با ارسال ویدیو برای دوستان و آشنایانتان، اندک بارقه امید در پیدا کردن گوشی دزدی را در آن‌ها زنده می‌کنید. همچنین روش‌های پیشگیری از خفت شدن و دزدیده شدن گوشی را نیز در ویدیو پیدا می‌کنید که دانستنشان خالی از لطف نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sina zakery
    sina zakery | ۲۸ آذر ۱۴۰۰

    سلام . گوشیم رو کسی ور داشته روشن هم هست اینترنتش هم روشنه نمیخوام هم شکایت کنم راه حلی برای ردیابی گوشی دارید متاسفانه گزینه فایند ماند گوشیم هم روشن نکردم

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.