ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل مخابرات: حتی با ضرر به همکاری با FCPها برای توسعه VDSL ادامه می‌دهیم

مدیرعامل مخابرات در جریان نشست خبری امروز (۲۵ آبان) اعلام کرد آن‌ها با وجود ضررهای زیادی که می‌بینند همچنان به همکاری با سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ادامه می‌دهند. «مجید سلطانی» همچنین گفت که اگر 16 ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۹

مدیرعامل مخابرات در جریان نشست خبری امروز (۲۵ آبان) اعلام کرد آن‌ها با وجود ضررهای زیادی که می‌بینند همچنان به همکاری با سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ادامه می‌دهند. «مجید سلطانی» همچنین گفت که اگر 16 هزار تومان هزینه نگهداری خطوط مخابراتی روی قبوض اضافه شود و به ازای آن مکالمات داخلی رایگان شود، به خانواده‌ها فشاری وارد نمی‌شود اما بسیاری از مشکلات مخابرات حل خواهد شد. مدیرعامل مخابرات از سوی دیگر تاکید کرد دولتمردان نباید شرکت مادر مخابراتی خود را تضعیف کنند.

به گزارش دیجیاتو، مجید سلطانی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه در حال حاضر 85 درصد مشتریان این سرویس از کیفیت و وضعیت اینترنت مخابرات راضی هستند، اعلام کرد آن‌ها دائما در حال رصد کیفیت سرویس خود هستند؛ سرویسی که به زعم او دارای چند میلیون مشترک بوده و در همه نقاط دور افتاده در دسترس است و نظارت بر آن کار آسانی نیست.

سلطانی در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه کیفیت اینترنت در حال حاضر در کشور چگونه است اعلام کرد:

«مشتریان ما رضایت دارند ولی در هر حال مشکلات پهنای باند وجود دارد. ما در حال راه اندازی کافوهای نوری هستیم تا وضعیت کیفیت اینترنت بهتر شود و در حال حاضر سالانه صد مورد این اتفاق رخ می‌دهد که اگر حمایت‌ها بیشتر شود این رقم می‌تواند به سالانه هزار مورد هم برسد و کیفیت اینترنت در کشور بسیار بهتر شود.»

سلطانی در پاسخ به اینکه آیا توسعه فیبرنوری در مخابرات به درستی پیش رفته یا خیر به دیجیاتو گفت: «ما در حال حاضر 175 هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور راه اندازی کردیم و سرویس تانوما نیز 180 هزار مشترک دارد. قبول داریم که این روند کند پیش رفته اما تهیه تجهیزات فیبر نوری کار آسانی نیست و در حال تهیه هستند. ما باید به این مسأله سرعت دهیم‌.»

مدیرعامل مخابرات با اعلام اینکه آنها اعلام آمادگی همکاری با تمامی شرکتهای ارائه دهنده اینترنت برای راه اندازی و توسعه VDSL در کشور را دارند به دیجیاتو گفت این موضوع که با شرکت‌های اینترنتی همکاری لازم ندارد، صحت ندارد:

«در پهنای باند ثابت پنجاه درصد متعلق به شرکت مخابرات است و پنجاه درصد به بقیه شرکت‌ها تعلق دارد. این شرکت‌ها از چه زیرساختی استفاده می‌کنند؟ شرکت مخابرات بر اساس قوانین پایبند به همکاری است و سعی کرده وضع زیرساخت‌ها را ولو با ضرر به خدمت شرکت‌ها بدهد. ما مظلوم واقع شدیم. نرخ برق را با تعرفه 1400 می‌خریم ولی برابر با آخرین مصوبه رگولاتوری بر اساس قیمت سال 95 می‌فروشیم. به این مسأله اعتراض کردیم ولی ارائه خدمت را قطع نکردیم. برای سیم مسی عددی که مصوب شده از سال 84 مبلغ هزار تومن است و هنوز این مبلغ به فروش می‌رسد. همکاری به هر حال همه نوع ابعادی دارد و مخابرات با این زیان و تعرفه‌ها بازهم به زیرساخت کمک می‌کند. ضررها روی سیم مسی و رانژه و روی فضا موثر است اما خدمات خود را قطع نمی‌کنیم.»

او ادامه داد: «اگر شرکتی داشتید و اینجوری برایتان مقررات می‌گذاشتند آیا حاضر بودید به خدمات خود ادامه دهید؟ به هر حال درآمد ما هم باید از جایی تامین شود.»

سلطانی باور دارد درخواست آن‌ها مبنی بر اینکه اگر 16هزار تومان به عنوان هزینه نگه‌داری خطوط روی قبوض اعمال شود و در ازای آن، مکالمات داخلی رایگان شود، فشاری از لحاظ اقتصادی به خانواده‌ها تحمیل نمی‌شود: «اما این مسأله برای مخابرات بسیار تأثیرگذار است و می‌توانیم به رشد و توسعه اینترنت کمک کنیم.»

وی به مثال دیگری اشاره می‌کند و تاکید دارد ضررهای مخابرات تمامی ندارد: «درآمد ما در بخش روستایی ماهیانه چهل میلیون تومان و هزینه ما چهارصد میلیون تومان است. هیچ شرکت از شرکت‌های خصوصی نمی‌رود و در برخی مناطق دور افتاده سرمایه گذاری کند ولی مردم از ما انتظار دارند.»

مدیرعامل مخابرات با اشاره به این‌که مخابرات در بخش تلفن 20 میلیون و در بخش باند پهن ثابت نیز نزدیک به شش میلیون مشترک دارد، تصریح کرد:

«تعداد مشترکین ما زیاد است و شرکت مخابرات در ارائه خدمات گزینشی عمل نمی‌کند و در همه جا باید سرویس بدهد و این پهنه جغرافیایی وسیع و مسائل و مشکلات مترقبه و غیرمترقبه که پیش می‌آید یک مقدار از مشترکین ما را دچار مشکل می‌کند که طبیعی است و ما سعی می‌کنیم به سرعت به آن‌ها پاسخ بدهیم.»

سلطانی تاکید کرد: «برابر با ماده 90 قانون اصل 44 حاکمیت نمی‌تواند به بخش خصوصی مأموریت و وظیفه‌ای را محول کند که برای آن‌ها زیان داشته باشد و آن‌ها را تحت شعاع قرار دهد، بنابراین در موضوع اصلاح تعرفه اقداماتی صورت گرفت ولی بعد از اجرا بلافاصله ابطال شد.»

به گفته مدیر عامل مخابرات آنها حدود 1200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه داشتند: «بخشی از دارایی‌های شرکت و بخشی از محل نقدینگی سرمایه‌گذاری کردیم، ما در یک دوره 9 ماهه از آذرماه 1399 تا پایان شهریورماه 1400 حدود 1200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم.»

سلطانی درباره توسعه ارتباطات زیرساخت و ارائه بیت استریم توسط این مجموعه اعلام کرد:‌ «زمانی که من وارد مخابرات شدم «بیت‌استریم» (به این معنی که شرکت مخابرات زیرساخت خود را در اختیار شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت قرار دهند تا آن‌ها روی آن سرویس ارائه کنند) انجام نمی‌شد. تیمی برای بررسی این مساله گذاشتیم تا این طرح، اجرایی شود. اکنون با هشت شرکت قرارداد بیت استریم منعقد کرده‌ایم اما اجرایی شدن آن نیازمند تغییر سیستم‌ها است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۲۵ آبان ۱۴۰۰

    هدف از خصوصی‌سازی مثلًا افزایش بهروری بوده (تبدیل شرکتهای زیان‌ده به سودده)
    حال که مدیر مخابرات اقرار نموده پس از خصولتی همچنان ضررش زیاده
    پس جا دارد قوّۀ قضائیه پروانۀ مفت‌فروشی مخابرات را ابطال کند
    اگر سوددهی/ زیاندهی به کارآمدی مدیران مربوط میشود چرا بجای چوب حراج زدن به اموال عمومی، مدیر خصوصی (ملّی/ بین‌المللی) استخدام نکنید؟!
    مگر مخابرات از شوتبال کمتره؟
    و السلام

مطالب پیشنهادی