ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا
علمی

دوز سوم واکسن کرونا فایزر به زودی از FDA مجوز دریافت می‌کند

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) احتمالا به زودی مجوز تزریق دوز تقویت کننده واکسن کرونا فایزر را برای تمام بزرگسالان تایید می‌کند. با این حساب در صورت تایید نهادهای تنظیم مقررات با این امر، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) احتمالا به زودی مجوز تزریق دوز تقویت کننده واکسن کرونا فایزر را برای تمام بزرگسالان تایید می‌کند. با این حساب در صورت تایید نهادهای تنظیم مقررات با این امر، تمام بزرگسالانی که دوز دوم واکسن خود را حداقل شش ماه قبل دریافت کرده‌اند، واجد شرایط دوز سوم واکسن خواهند بود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) و کمیته مشاوره واکسن باید برنامه دوز تقویت کننده را پیش از اینکه در دسترس تمام مردم قرار بگیرد، تایید کنند. به گزارش نیویورک تایمز، این کمیته در روز جمعه جلسه‌ای در این رابطه تشکیل خواهد داد، اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری هنوز درباره این گزارش بیانیه‌ای صادر نکرده است.

واکسن کرونا

سازمان غذا و دارو، ماه گذشته دوز سوم واکسن کرونا فایزر را برای بزرگسالان در معرض خطری که ۶۵ سال یا بیشتر دارند، تایید کرد. همچنین ماه گذشته، سازمان غذا و دارو دوز سوم واکسن مدرنا را برای این دسته از بزرگسالان در معرض خطر که ۶۵ سال یا بیشتر سن دارند و همچنین دوز سوم واکسن جانسون و جانسون را برای بزرگسالانی که حداقل ۱۸ سال سن دارند تایید کرده بود.

علاوه بر این، FDA در ماه گذشته گزینه دیگری را در اختیار افراد واجد شرایط قرار داده بود که در هنگام دریافت دوز سوم بتوانند از واکسن‌های دیگر استفاده کنند. با وجود این قانون، فردی که دوز اولیه خود را توسط یک نوع واکسن دریافت کرده است، می‌تواند دوز سوم خود را از واکسن شرکت دیگری دریافت کند.

هفته گذشته نیز، فایزر از FDA درخواست کرده بود تا تزریق دوز تقویت کننده خود را برای تمام بزرگسالان بالای ۱۸ سال تایید کند. نتایج مطالعات مختلف نشان می‌دهد که اثربخشی واکسن می‌تواند پس از شش تا هشت ماه کاهش پیدا کند. همچنین مطالعات اخیر دانشمندان مشخص کرد که دوز تقویت کننده فایزر ۹۵.۶ درصد در برابر ویروس کرونا اثربخشی دارد.

در حالی که تزریق دوزهای تقویت کننده می‌تواند محافظت بیشتری را برای میلیون‌ها نفر فراهم کند، تنها حدود ۴.۶ درصد از مردم کشورهای کم درآمد حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی