ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا
علمی

مدرنا از FDA برای دریافت مجوز دوز سوم واکسن کرونا درخواست کرد

مدرنا از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) درخواست کرده تا مجوز تزریق اضطراری دوز سوم واکسن کرونا خود را برای تمام بزرگسالان تایید کند. FDA ماه گذشته دوز سوم واکسن کرونا مدرنا را ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

مدرنا از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) درخواست کرده تا مجوز تزریق اضطراری دوز سوم واکسن کرونا خود را برای تمام بزرگسالان تایید کند.

FDA ماه گذشته دوز سوم واکسن کرونا مدرنا را برای تمام افراد ۶۵ ساله یا بیشتر، بزرگسالانی که به دلیل شرایط پزشکی خاص خود در معرض خطر شدید کرونا هستند و بزرگسالانی که به دلیل کار یا نحوه زندگی خود در معرض ابتلا به این ویروس خطرناک هستند مجاز کرده بود. با این وجود اکنون باید دید که تزریق دوز سوم این واکسن که به صورت نیمه دوز مصرف می‌شود، برای تمام بزرگسالان نیز مجاز خواهد شد یا خیر.

واکسن کرونا

همچنین ماه گذشته، این آژانس تزریق دوز سوم واکسن‌های غیر مشابه را نیز مجاز کرده بود که با این وجود تمام بزرگسالان واجد شرایط دریافت دوز تقویت‌کننده که دوزهای اولیه خود را توسط یک نوع واکسن دریافت کرده بودند، می‌توانند دوز سوم خود را از واکسن شرکت دیگری دریافت کند.

علاوه بر این، فایزر هفته گذشته از FDA درخواست کرد تا مجوز تزریق دوز سوم واکسن کرونا خود را برای تمام افراد ۱۸ سال به بالا نیز صادر کند و انتظار می‌رود به زودی درخواست آن‌ها تایید شود. با این وجود طبق توضیحات سخنگوی سازمان غذا و دارو، کمیته‌ای که قبل پیش از صدور مجوز رسمی آژانس به FDA مشاوره می‌دهد، برنامه‌ای برای بررسی بیشتر درخواست فایزر یا مدرنا ندارد، اما FDA تا حد امکان آن‌ها را بررسی خواهد کرد.

با این حال سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) تایید کرد که یک کمیته مستقل که به این سازمان مشاوره می‌دهد، قرار است جمعه این هفته با برگزاری یک جلسه، در مورد گسترش مجوزهای دوز تقویت‌کننده صحبت کنند و انتظار می‌رود در روزهای آینده دستور کار مشخصی منتشر شود.

با توجه به اینکه کمیته CDC برای بحث در مورد نحوه توزیع واکسن‌ها پس از تایید FDA تشکیل جلسه می‌دهد، این احتمال وجود دارد که تزریق دوز سوم واکسن کرونا مدرنا و فایزر برای تمام بزرگسالان در هفته آینده مجاز شود.

همچنین تمام بزرگسالانی که یک دوز واکسن جانسون و جانسون را دریافت کرده‌اند نیز واجد شرایط دریافت دوز تقویت کننده هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۲۷ آبان ۱۴۰۰

    عقب افتاده ها
    واکسن فقط برکت😂

مطالب پیشنهادی