ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آسترازنکا از اثربخشی بیش از ۸۰ درصدی داروی آنتی‌بادی کرونای خود خبر داد

داده‌های حاصل از کارآزمایی بالینی نشان می‌دهد که تزریق یک دوز از درمان آنتی‌بادی کرونای شرکت آسترازنکا احتمال بروز نمونه‌های علامت‌دار بیماری کووید-۱۹ را تا ۸۳ درصد نسبت به گروه دریافت‌کننده دارونما کاهش داده است. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

داده‌های حاصل از کارآزمایی بالینی نشان می‌دهد که تزریق یک دوز از درمان آنتی‌بادی کرونای شرکت آسترازنکا احتمال بروز نمونه‌های علامت‌دار بیماری کووید-۱۹ را تا ۸۳ درصد نسبت به گروه دریافت‌کننده دارونما کاهش داده است. همچنین در تحقیقی جداگانه نشان داده شده که تزریق یک دوز از داروی AZD7442 در سه روز اول ابتلا به کرونا می‌تواند ریسک وخیم شدن بیماری را تا ۸۸ درصد پایین بیاورد.

بر اساس نتایج جدیدی که از آزمایش‌های بالینی منتشر شده، درمان آنتی‌بادی آسترازنکا در پیشگیری از کووید-۱۹ در افرادی که نمی‌توانند از واکسن‌ها استفاده کنند، بسیار موثر ظاهر شده است. این اطلاعات نشان می‌دهد که تزریق یک دوز از این درمان با نام AZD7442 احتمال ابتلا به نمونه‌های علامت‌دار بیماری کووید-۱۹ را تا ۸۳ درصد کاهش می‌دهد.

شرکت‌کنندگان این تحقیق شش ماه پس از دریافت AZD7442 هیچ گونه تلفات یا نمونه وخیم ابتلا به ویروس کرونا را گزارش نکرده‌اند. بیش از ۷۵ درصد آن‌ها مشکلات زمینه‌ای دیگری داشته‌اند که آن‌ها را در معرض خطر بیشتری قرار می‌داد و اثرگذاری واکسن را برایشان پایین می‌آورد. به گفته شرکت آسترازنکا، احتمالا حدود ۲ درصد از جمعیت دنیا واکنش ایمنی مناسبی نسبت به واکسن‌ها ندارند. این افراد شامل بیماران دیالیزی، افراد تحت شیمی درمانی و کسانی هستند که داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی دریافت می‌کنند.

این بررسی شش ماهه روی ۴۹۹۱ شرکت‌کننده صورت گرفته و قرار است تا ۱۵ ماه ادامه داشته باشد. فاز سوم مطالعات بالینی AZD7442 در پنج کشور انجام شده بود.

آسترازنکا در یک تحقیق جداگانه دریافته که تزریق یک دوز از AZD7442 در سه روز اول ابتلا به کرونا می‌تواند خطر وخیم شدن بیماری را تا ۸۸ درصد کاهش دهد. در این مطالعه، نیمی از ۹۰۳ شرکت‌کننده ۶۰۰ میلی‌گرم AZD7442 و نیمی از آن‌ها دارونما دریافت کردند. تخمین زده شده که ۹۰ درصد از این افراد در صورت ابتلا به کووید-۱۹ در معرض خطر نمونه‌های حاد این بیماری قرار داشتند.

نتایج این تحقیق هنوز به همتاداوری نرسیده، اما آسترازنکا اعلام کرده که به‌زودی آن را برای برای به یک ژورنال پزشکی معتبر ارسال می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی