ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک فناوری وای فای ۷ را در نمایشگاه CES 2022 به نمایش می‌گذارد

شرکت مدیاتک این هفته در رویدادی تایید کرد که در ژانویه ۲۰۲۲ در خلال نمایشگاه CES 2022 دموی فناوری وای فای ۷ را به نمایش می‌گذارد تا به یکی از اولین شرکت‌هایی تبدیل شود که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

شرکت مدیاتک این هفته در رویدادی تایید کرد که در ژانویه ۲۰۲۲ در خلال نمایشگاه CES 2022 دموی فناوری وای فای ۷ را به نمایش می‌گذارد تا به یکی از اولین شرکت‌هایی تبدیل شود که به استفاده از این فناوری روی می‌آورد. این در حالی است که وای فای 6 و 6E هنوز به نوبه خود فناوری‌های جدیدی به حساب می‌آیند که شمار زیادی از کاربران به آن‌ها دسترسی ندارند.

به گزارش وب‌سایت PCMag، در یکی از صفحات ارائه مدیاتک در رویداد MediaTek Summit تایید شده که وای فای ۷ با سرعت ۲.۴ برابری نسبت به وای فای 6E و تاخیر پایین‌تر به‌صورت دمو در CES 2022 به نمایش گذاشته می‌شود. «جیمز چن»، معاون بازاریابی محصول مدیاتک می‌گوید این شرکت می‌خواهد از پیشگامان فناوری وای فای ۷ باشد.

چن مدعی است که دستیابی به این سرعت بالاتر در شرایطی حاصل می‌شود که تعداد آنتن‌ها با وای فای 6E فرقی ندارد. وای فای ۷ همچنین می‌تواند در جلوگیری از تداخل فرکانس با شبکه‌های همسایه بهتر عمل کند. اگرچه مدیاتک می‌خواهد دموی وای فای ۷ یا 802.11be را ابتدای سال آینده میلادی به نمایش بگذارد، ولی مقاله‌ای در وب‌سایت IEEE نشان می‌دهد که استانداردهای این فناوری تا سال ۲۰۲۴ تکمیل نخواهند شد. این مقاله متذکر می‌شود که سرعت وای فای ۷ می‌تواند به ۴۰ گیگابیت بر ثانیه برسد.

کوالکام اولین بار صحبت درباره وای فای ۷ را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد، زمانی که وای فای ۶ هنوز حتی در دسترس قرار نگرفته بود. «وی.کی. جونز»، معاون فناوری این شرکت گفته بود که سرعت وای فای ۷ به نقطه‌ای می‌رسد که سرعت ارتباطات سیمی را پشت سر خواهد گذاشت. جونز همچنین گفته بود که وای فای ۷ می‌تواند آنتن‌های بیشتری نسبت به وای فای ۶ داشته باشد و لازم نیست همه آن‌ها در یک اکسس پوینت متمرکز شوند. این فناوری حتی می‌تواند به‌صورت همزمان به باندهای ۲.۴ گیگاهرتزی، ۵ گیگاهرتزی و ۶ گیگاهرتزی دسترسی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی