ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بیوک GL8 Flagship رونمایی شد؛ مینی‌ونی فوق لوکس از یک سیاره دیگر

مینی‌ون‌ها به خاطر نوع کاربری، معمولا طراحی بی‌روح و کابین ساده‌ای دارند. اما بیوک با رونمایی از کانسپتی به نام GL8 Flagship در نمایشگاه خودروی گوانگژو ثابت کرده مینی‌ون‌ها نیز می‌توانند چهره زیبا و کابینی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ آذر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

مینی‌ون‌ها به خاطر نوع کاربری، معمولا طراحی بی‌روح و کابین ساده‌ای دارند. اما بیوک با رونمایی از کانسپتی به نام GL8 Flagship در نمایشگاه خودروی گوانگژو ثابت کرده مینی‌ون‌ها نیز می‌توانند چهره زیبا و کابینی جذاب داشته باشند. این مینی‌ون آینده‌نگرانه که ماحصل یک پروژه تحقیقاتی است، از فضای داخلی بسیار لوکسی برخوردار بوده و از آخرین تکنولوژی‌ها بهره می‌برد.

مفهومی بیوک GL8 Flagship بدنه‌ای با رنگ چندگانه دارد. چراغ‌های اصلی این مفهومی خیلی باریک طراحی شده و درون قابی L شکل جا خوش کرده‌اند. جلوپنجره هم نورپردازی شده تا این مینی‌ون چهره کاملا متمایزی پیدا کند.

نمای جانبی و عقب بیوک GL8 Flagship کاملا هیجان‌انگیز طراحی شده، طوری که گویی این مفهومی از یک سیاره دیگر به زمین فرود آمده است! این مساله درباره داخل کابین نیز صدق می‌کند. در این بخش بیوک از مرغوب‌ترین مواد بهره گرفته و سعی کرده فضایی مشابه با یک اتاق نشیمن لوکس پدید بیاورد. استفاده از صندلی‌های گردان جلو، صندلی عقب نیمکت‌مانند و نصب یک میز چای‌خوری در مابین آنها بخشی از تلاش‌هایی است که در این راستا صورت گرفته است.

مثل نمای بیرونی، داخل کابین هم رنگامیزی چندگانه دارد. داشبورد این مفهومی با اشکال پیچیده حجم‌پردازی شده و سقف از نوع پانورامیک است. نورپردازی زیبا و بهره‌گیری از چوب با کیفیت در قسمت بار از دیگر موارد قابل ذکر این بخش به شمار می‌شوند.

بیوک برای توصیف میزان راحتی صندلی‌های جلو از عبارت جاذبه صفر استفاده کرده است

راننده بیوک GL8 Flagship غربیلک فرمانی عجیب و یک نمایشگر عریض را پیش روی خود دارد. کنترل تمامی تجهیزات و سیستم‌ها از طریق این نمایشگر انجام می‌پذیرد. این نمایشگر اندکی به سمت راننده زاویه داشته و از فرمان‌های صوتی نیز پشتیبانی می‌کند. به گفته بیوک، سرنشینان می‌توانند با کمک واقعیت افزوده ارتباطی بهتر و فراگیر با خودرو داشته باشند.

نکته جالب توجه اینکه بیوک کانسپت GL8 Flagship را به فناوری حذف صداهای مزاحم تجهیز کرده تا کابین آن بسیار آرام و ساکت باشد. این کانسپت به تکنولوژی V2X نیز مجهز شده و راننده همواره اطلاعاتی را در رابطه با شرایط مسیر، شرایط جوی و وضعیت سایر رانندگان دریافت می‌کند.

بیوک کانسپت GL8 Flagship را راهنمای مسیر آینده دانسته و اعلام کرده مدل‌های پرچمدار بیشتری را با ظاهری مشابه تولید خواهد نمود. درباره مشخصات فنی این مفهومی متاسفانه اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی