ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گونه جدید ویروس کرونا
علمی

جلسه اضطراری WHO برای کرونا آفریقایی؛ بسته شدن مرز هوایی انگلیس، آلمان و ایتالیا

سازمان بهداشت جهانی از برگزاری جلسه اضطراری جهت بررسی گونه جدید ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی کشف شده است، خبر داد. همزمان ایتالیا، آلمان، انگلیس مرزهای هوایی خود را به روی مسافران آفریقایی بسته‌اند. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۳

سازمان بهداشت جهانی از برگزاری جلسه اضطراری جهت بررسی گونه جدید ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی کشف شده است، خبر داد. همزمان ایتالیا، آلمان، انگلیس مرزهای هوایی خود را به روی مسافران آفریقایی بسته‌اند.

در این نشت اضطراری مشخص خواهد شد که آیا این گونه ابرکرونای جهش یافته که B.1.1.529 نام دارد و برخی کارشناسان از آن به عنوان «بدترین سویه کشف شده» یاد کرده‌اند، نگران کننده خواهد بود یا خیر. گونه جدید ویروس کرونا که اخبار مربوط به آن روز گذشته منتشر شد، به دلیل جهش بالای خود مورد توجه دانشمندان قرار گرفت.

با این وجود تا پیش از برگزاری این نشست، برخی از رهبران کشورهای جهان از جمله ایتالیا، آلمان و انگلیسی به منظور احتیاط بیشتر محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند که از پذیرش مسافران و سفر به آفریقا جلوگیری می‌کند.

گونه جدید ویروس کرونا

همچنین مقامات بهداشتی هند نیز ایالت‌های خود را در حالت آماده باش قرار دادند و از آن‌ها درخواست کردند تا مسافرانی را که از آفریقای جنوبی، بوتسوانا (مرکز اصلی شیوع این گونه) و هنگ کنگ وارد این کشور می‌شوند را به صورت دقیق مورد آزمایش قرار دهند.

سنگاپور که یک مرکز عبور و مرور مهم محسوب می‌شود نیز روز جمعه اعلام کرد که ورود مسافران آفریقای جنوبی و کشورهای اطراف آن را محدود می‌کند. همچنن تمام ساکنان غیرسنگاپوری یا غیردائم این کشور که سابقه سفر به بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمباوه را داشته‌اند، از سفر منع خواهند شد.

ایتالیا نیز با اعلام چنین ممنوعیت مشابهی از وارد شدن مسافران آفریقایی به این کشور جلوگیری کرده و وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که دانشمندان ایتالیایی هم اکنون در حال مطالعه درباره گونه جدید ویروس کرونا هستند.

انگلیس نیز پرواز کشورهای آفریقایی را از نیمه شب جمعه به صورت موقت ممنوع کرد و مسافرانی که قصد برگشت از این کشورها را دارند باید قرنطینه شوند.

گونه B.1.1.529 دارای ۳۲ جهش در پروتئین اسپایک یا سنبله خود است. این میزان در مقایسه با گونه دلتا دو برابر است و جهش‌هایی از این نوع می‌توانند بر توانایی ویروس برای آلوده کردن سلول‌ها و انتشار تاثیر بگذارند و از طرفی واکسن‌های فعلی ممکن است تاثیری روی آن نداشته باشند. تاکنون حدود ۱۰۰ مورد از این گونه در آفریقای جنوبی تایید شده اما در بوتسوانا و هنگ کنگ نیز مواردی یافت شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی