ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت باتری لپ‌تاپ در مرجع هندی: اولین لپ‌تاپ پوکو در راه است؟

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر شروع به ساخت سایر محصولات الکترونیکی کرده‌اند و به نظر می‌رسد که پوکو حالا در حال ورود به بازار کامپیوتر باشد چون به تازگی برای یک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر شروع به ساخت سایر محصولات الکترونیکی کرده‌اند و به نظر می‌رسد که پوکو حالا در حال ورود به بازار کامپیوتر باشد چون به تازگی برای یک باتری لپ‌تاپ مجوز گرفته است.

به گزارش وب‌سایت 91Mobiles، شرکت چینی پوکو احتمالا می‌خواهد برای اولین بار در هند لپ‌تاپ عرضه کند. یک منبع آگاه موسوم به Mukul Sharma می‌گوید باتری لپ‌تاپ سری ردمی G اخیرا در اداره مرجع استانداردهای هند (BIS) مجوز دریافت کرده است. به عبارت دیگر، پوکو دارد برای ورود به دنیای لپ‌تاپ‌ها آماده می‌شود.

با توجه به تصویری که از این باتری فاش شده، باتری سری ردمی G از طریق برند پوکو با شماره G16B01W در پایگاه داده BIS ثبت شده است. ظرفیت این باتری ۳۶۲۰ میلی‌آمپرساعت است و در ابتدا قرار بود برای لپ‌تاپ‌های ردمی G و ردمی G گیمینگ استفاده شود. پس این احتمال وجود دارد که پوکو هم در پی تولید یک لپ‌تاپ گیمینگ باشد.

تصویر باتری پوکو در پایگاه داده BIS

اگر این لپ‌تاپ واقعا برای گیمرها طراحی شود، احتمالا باید منتظر پردازنده‌ای از اینتل یا سری رایزن AMD باشیم. در بخش کارت گرافیک هم طبیعتا از پردازشگرهای انویدیا یا رادئون استفاده خواهد شد. متاسفانه فعلا اطلاعاتی از این دستگاه در دسترس نیست و حتی نباید تولید آن را قطعی در نظر بگیریم.

تصویر باتری ثبت شده توسط پوکو

منتها اگر پوکو لپ‌تاپ بسازد، احتمالا این محصول هم باید مثل تلفن‌های هوشمند آن‌ها سخت‌افزار قوی و قیمت پایینی داشته باشد. با توجه به موفقیت و محبوبیت این برند در هند طبیعی است که آن‌ها تمرکز خود را بر بازار فناوری این کشور بگذارند و به دنبال جلب رضایت هندی‌ها باشند.

این اولین باری نیست که یک باتری لپ‌تاپ ساخته شیائومی یا ردمی تحت برند پوکو به ثبت می‌رسد، اما نخستین دفعه‌ای است که از زمان ورود پوکو به اکوسیستم AIoT چنین اتفاقی می‌افتد. بنابراین با احتمال خوبی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اولین لپ‌تاپ پوکو سال آینده معرفی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی