ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت ترکیبی اپل
تکنولوژی

مینگ-چی کو: هدست واقعیت افزوده اپل با قدرت مشابه مک M1 اواخر ۲۰۲۲ از راه می‌رسد

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره هدست واقعیت افزوده (AR) اپل هستیم و حالا طبق جدیدترین اطلاعاتی که توسط تحلیلگر محصولات اپل، «مینگ-چی کو» منتشر شده، این محصول در فصل چهارم ۲۰۲۲ از راه می‌رسد و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره هدست واقعیت افزوده (AR) اپل هستیم و حالا طبق جدیدترین اطلاعاتی که توسط تحلیلگر محصولات اپل، «مینگ-چی کو» منتشر شده، این محصول در فصل چهارم ۲۰۲۲ از راه می‌رسد و از دو تراشه بهره می‌برد.

به گفته کو، یکی از این تراشه‌ها که پردازنده اصلی به حساب می‌آید، عملکردی مشابه چیپ M1 خواهد داشت. در حالی که تراشه دیگر قدرت پایین‌تری دارد و عملکردهای مربوط به سنسورها را مدیریت می‌کند.

این منبع می‌گوید اولین هدست واقعیت افزوده اپل می‌تواند بدون نیاز به اتصال به آیفون یا مک، عمل کند و قدرت بالایی دارد. علاوه بر این، کوپرتینویی‌ها می‌خواهند با استفاده از این هدست از طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها پشتیبانی کنند. به گفته کو، اپل در ده سال آینده هدست‌ها را جایگزین آیفون می‌کند:

«ما پیش‌بینی می‌کنیم هدست واقعیت افزوده اپل در فصل چهارم ۲۰۲۲ از راه برسد و از دو تراشه بهره ببرد. تراشه قدرتمند عملکرد محاسباتی مشابه M1‌ برای مک خواهد داشت و تراشه کم‌قدرت هم کارهای محاسباتی مربوط به سنسورها را انجام می‌دهد. طراحی واحد مدیریت توان (PMU) برای تراشه قدرتمند مشابه M1 خواهد بود چرا که توان محاسباتی مشابه آن دارد.»

هدست واقعیت افزوده اپل

در کنار واقعیت افزوده، کو می‌گوید این هدست به لطف دو نمایشگر میکرو OLED با رزولوشن 4K سونی، می‌تواند از واقعیت مجازی هم پشتیبانی کند. به همین دلیل باید از تراشه با عملکرد مشابه تراشه M1 بهره ببرد:

«هدست واقعیت افزوده اپل برای اینکه توان سنسورهایش بسیار بیشتر از آیفون است، به تراشه جداگانه نیاز دارد. برای مثال، این هدست نیازمند حداقل ۶ تا ۸ ماژول اپتیکال است که بطور همزمان و مداوم سرویس‌های AR را در اختیار کاربران قرار دهد. برای مقایسه، آیفون به ۳ ماژول نیاز دارد و همچنین نیازمند قدرت محاسباتی مداوم نیست.»

کو چند وقت پیش گفته بود که اپل آیفون ۱۴ و هدستش را با پشتیبانی از وای فای 6E سال ۲۰۲۲ روانه بازار می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی