ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لوگوی چیپست اسنپدراگون 8Gx Gen 1 در وب‌سایت کوالکام رویت شد

چند روز مانده به معرفی پرچمدار نسل بعدی کوالکام، حالا لوگوی چیپستی به نام اسنپدراگون 8Gx Gen 1 در یکی از صفحات وب‌سایت این شرکت مشاهده شده است. این لوگو می‌تواند نام پرچمدار اصلی کوالکام ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

چند روز مانده به معرفی پرچمدار نسل بعدی کوالکام، حالا لوگوی چیپستی به نام اسنپدراگون 8Gx Gen 1 در یکی از صفحات وب‌سایت این شرکت مشاهده شده است. این لوگو می‌تواند نام پرچمدار اصلی کوالکام را فاش کند یا مربوط به محصول دیگری باشد که در کنار چیپست اصلی اسنپدراگون معرفی خواهد شد.

به گزارش کاربری به نام Za_Raczke که اولین بار این صفحه را پیدا کرد، عنوان صفحه در وب‌سایت کوالکام Testing icon بوده است. اطلاعات این صفحه حالا حذف شده و دیگر لوگوی مربوطه را نشان نمی‌دهد. ولی در تصویری که از این لوگو ذخیره شده عبارت Test123 دیده می‌شود. این عبارت احتمالا متن جانگهداری است که بعدا با یک متن واقعی تعویض خواهد شد.

اگرچه کوالکام هنوز نام دقیق چیپست پرچمدار خود را اعلام نکرده، اما در شایعات گفته شده که این محصول با نام اسنپدراگون 8 Gen 1 به بازار می‌آید. کوالکام در حال حاضر محصولی به نام اسنپدراگون 8cx را در بازار دارد که مخصوص لپ‌تاپ‌های ویندوزی آرم است. همچنین، چیپستی به نام اسنپدراگون 8c وجود دارد که نسبت به 8cx ضعیف‌تر است. چیپست اسنپدراگون 7c هم مدل پایین‌رده این تراشه به حساب می‌آید. در تمامی این مدل‌ها، حرف c نشانگر Computer است، ولی G حرف اول چه کلمه‌ای خواهد بود؟

با توجه به روش نام‌گذاری فعلی کوالکام، چیپست‌هایی که سرعت کلاک بالاتری دارند، در انتهای نام خود حرف G می‌گیرند. برای مثال، اسنپدراگون 765G سریع‌تر از اسنپدراگون 765 است. به همین ترتیب، اسنپدراگون 8Gx Gen 1 هم می‌تواند نسخه‌ای از پرچمدار بعدی کوالکام باشد که سرعت بیشتری ارائه خواهد کرد.

مراسم بزرگ کوالکام سه‌شنبه ۳۰ نوامبر مصادف ۹ آذر برگزار می‌شود. انتظار داریم در این مراسمی چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ را ببینیم که احتمالا با نامی جدید از راه می‌رسد. گوشی ریلمی GT 2 اخیرا با همین چیپست در بنچمارک آنتوتو حاضر شده و توانسته امتیاز ۱ میلیون ۲۵ هزار و ۲۱۵ را به دست آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی