ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیمنسیتی ۹۰۰۰ دو برابر گران‌تر از نسل قبلی‌اش اما ارزان‌تر از اسنپدراگون 8 Gen1 خواهد بود

کوالکام چند روز دیگر از تراشه پرچمدار بعدی‌اش با نام احتمالی اسنپدراگون 8 Gen1 رونمایی می‌کند که باید با تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ رقابت کند؛ چیپ پرچمداری که چند وقت پیش معرفی شد. حالا گزارشی جدید ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

کوالکام چند روز دیگر از تراشه پرچمدار بعدی‌اش با نام احتمالی اسنپدراگون 8 Gen1 رونمایی می‌کند که باید با تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ رقابت کند؛ چیپ پرچمداری که چند وقت پیش معرفی شد. حالا گزارشی جدید می‌گوید این تراشه مدیاتک قیمت بالاتری نسبت به نسل قبلی‌اش خواهد داشت، با این حال ارزان‌تر از چیپ پرچمدار کوالکام خواهد بود.

دیمنسیتی ۹۰۰۰ اولین تراشه ۴ نانومتری است که با لیتوگرافی سامسونگ به تولید می‌رسد. حالا به گفته یکی از منابع بازار به نام Digital Chat Station، این چیپ نسبت به نسل قبلی‌اش یعنی دیمنسیتی ۱۲۰۰، تا دو برابر گران‌تر است. بنابراین دستگاه‌های مجهز به این تراشه با قیمت بالاتری در اختیار خریداران قرار می‌گیرند.

با وجود چنین افزایش قیمتی، تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ همچنان از اسنپدراگون 8 Gen1 ارزان‌تر خواهد بود. به گفته Digital Chat Station، تراشه دیمنسیتی ۷۰۰۰ که با لیتوگرافی ۵‌ نانومتری تولید می‌شود، احتمالا قدرت دستگاه‌ها را در فصل اول ۲۰۲۲ تامین خواهد کرد.

دیمنسیتی ۹۰۰۰

طبق اطلاعاتی که اخیرا به اینترنت راه پیدا کرده، احتمالا تراشه پرچمدار بعدی کوالکام با نام اسنپدراگون 8Gx Gen 1 بجای S8 Gen1 روانه بازار شود. البته همه چیز ۹ آذر و در رویداد Tech Summit 2021‌ مشخص خواهد شد.

تراشه دیمنسیتی 9000 که چند وقت پیش معرفی شد، از سبک نامگذاری متفاوتی نسبت به دیمنسیتی ۱۲۰۰ بهره می‌برد و تفاوت‌های زیادی هم با آن دارد. انتظار می‌رود در آینده دیمنسیتی ۷۰۰۰ هم با این سبک نامگذاری جدید از راه برسد.

انتظار می‌رود دستگاه‌های مجهز به چیپ پرچمدار جدید مدیاتک در فوریه سال آینده میلادی از راه برسند که با گفته این کمپانی مبنی بر عرضه تراشه پرچمدار جدیدش در فصل اول ۲۰۲۲، مطابقت دارد. البته احتمالا دستگاه‌های مجهز به چیپ اسنپدراگون 8 Gen1 زودتر معرفی می‌شوند و اولین آن‌ها، شیائومی ۱۲ باشد که تا پیش از پایان سال جاری میلادی از راه می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی