ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شیائومی با احداث کارخانه در پکن سالانه ۳۰۰ هزار خودروی برقی تولید خواهد کرد

مقامات پکن اعلام کرده‌اند که شیائومی کارخانه‌ای برای تولید خودروی برقی در این شهر احداث خواهد کرد تا سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه بسازد. این کارخانه در دو فاز و در منطقه توسعه فناوری و اقتصادی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

مقامات پکن اعلام کرده‌اند که شیائومی کارخانه‌ای برای تولید خودروی برقی در این شهر احداث خواهد کرد تا سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه بسازد. این کارخانه در دو فاز و در منطقه توسعه فناوری و اقتصادی پکن ساخته خواهد شد.

سازمان توسعه اقتصادی دولتی Beijing E-Town در صفحه رسمی وی‌چت خود اعلام کرد که مقر اصلی، مرکز فروش و تحقیقات شیائومی به‌زودی در پکن ساخته خواهد شد. این سازمان انتظار دارد که کارخانه این غول فناوری تا سال ۲۰۲۴ به مرحله تولید انبوه برسد. پیش‌تر «لی جون»، مدیرعامل شیائومی در ماه اکتبر از این زمان‌بندی خبر داده بود.

با توجه به گزارش امروز می‌توانیم انتظار داشته باشیم که برنامه شیائومی برای حضور در بازار خودروهای برقی نه فقط برای رقابت با خودروسازان چینی از جمله Nio و Xpeng، بلکه برای رویارویی با خودروسازان خارجی نظیر تسلا خواهد بود. با این حال، تسلا تجربه بسیار بیشتری در این زمینه دارد و همین مسئله باعث می‌شود که کار شیائومی بسیار سخت شود. باید منتظر بمانیم تا ببینیم این شرکت با چه رویکردی به دنبال جلب توجه کاربران خواهد رفت.

شیائومی فروردین امسال اعلام کرد که بودجه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری را در طول ۱۰ سال به توسعه کسب و کار خودروهای برقی خود اختصاص می‌دهد. این شرکت تاکنون دو کسب و کار جدید را برای این منظور به ثبت رسانده است. یکی از آن‌ها در شهریور امسال با ۳۰۰ کارمند شروع به کار کرد و دیگری هفته گذشته به ثبت رسید تا احتمالا به توسعه قطعات یدکی بپردازد.

این غول چینی در چند وقت اخیر مشغول افتتاح هزاران فروشگاه به منظور بالا بردن نرخ رشد کسب و کار گوشی‌های هوشمند خود بوده است و در نهایت از همین فروشگاه‌ها برای عرضه خودروهای برقی خود استفاده خواهد کرد. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات زیادی از استراتژی شیائومی برای تولید خودروی برقی در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۸ آذر ۱۴۰۰

    ساغوول

مطالب پیشنهادی