ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شیائومی دومین شرکت مخصوص تولید خودروی برقی خود را ثبت کرد

شیائومی اوایل سال جاری از برنامه‌ای برای ورود به دنیای خودرو خبر داد. این شرکت حالا برای شتاب دادن به پروژه ساخت خودروی برقی خود دومین کسب و کار مخصوص این تجارت را با نام ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

شیائومی اوایل سال جاری از برنامه‌ای برای ورود به دنیای خودرو خبر داد. این شرکت حالا برای شتاب دادن به پروژه ساخت خودروی برقی خود دومین کسب و کار مخصوص این تجارت را با نام Xiaomi Automobile Technology Co., Ltd به ثبت رسانده است.

شیائومی برای تقویت فعالیت‌های خود در زمینه تولید خودروی برقی، از دومین شرکت ویژه‌ای که در این زمینه راه‌اندازی کرده، رونمایی کرد. این شرکت که در پکن به ثبت رسیده، ظاهرا ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه دارد و قرار است در زمینه ساخت وسایل نقلیه بر پایه انرژی‌های جدید و توسعه فناوری‌های حوزه خودرو فعالیت داشته باشد.

سرمایه اعلامی این شرکت یک دهم سرمایه Xiaomi Automobile Co., Ltd است که در شهریور ماه با سرمایه ۱.۵ میلیارد دلاری آغاز به کار کرد. در حال حاضر دقیقا معلوم نیست که تفاوت این دو شرکت چه خواهد بود، اما به نظر می‌رسد که شرکت اول به تولید خود خودرو و شرکت دوم به ساخت لوازم جانبی و قطعات یدکی آن خواهد پرداخت.

«لی جون»، موسس شیائومی اخیرا اعلام کرده بود که این کمپانی انتظار دارد تولید انبوه اولین خودروی برقی خود را در نیمه نخست ۲۰۲۴ آغاز کند. این غول چینی ظاهرا تمام جنبه‌های تولید خودروی خود را برعهده گرفته و حتی طبق اعلام «لو ویبینگ»، مدیر ارشد شیائومی، وظیفه فروش و خدمات پس از فروش این محصولات را به فروشگاه‌های Xiaomi Home واگذار خواهد کرد.

شیائومی فروردین امسال گفت می‌خواهد با سرمایه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری وارد بازار خودروهای برقی شود. این سرمایه قرار است ظرف مدت ۱۰ سال به کسب و کارهای مربوطه تزریق شود. این شرکت در سال‌های اخیر موفقیت زیادی در دنیای موبایل داشته و با سرمایه حاصل از این موفقیت به دنبال ورود به صنایع جدید است. از آن‌جایی که شایعات از سرمایه‌گذاری برخی رقبا از جمله اپل در این حوزه خبر می‌دهند، احتمالا در سال‌های آینده باید شاهد داغ‌تر شدن رقابت در بازار خودرو باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی