ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پزشکی که درباره کرونای امیکرون هشدار داده بود: گونه جدید علائم غیرمعمول اما خفیف دارد

اولین پزشکی که درباره بیماران مبتلا به گونه ویروس کرونای امیکرون به مقامات بهداشت آفریقای جنوبی هشدار داده بود، در مصاحبه‌ای اعلام کرده که علائم این ویروس جهش یافته غیرمعمول اما خفیف هستند. دکتر «آنجلیک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

اولین پزشکی که درباره بیماران مبتلا به گونه ویروس کرونای امیکرون به مقامات بهداشت آفریقای جنوبی هشدار داده بود، در مصاحبه‌ای اعلام کرده که علائم این ویروس جهش یافته غیرمعمول اما خفیف هستند.

دکتر «آنجلیک کوئتزی» به تلگراف می‌گوید او اولین کسی بود که احتمال ظهور گونه جدید ویروس کرونا را مطرح کرد. بیماران مبتلا به این بیماری چند هفته پیش با علائمی به مطب او مراجعه کردند که در نگاه اول منطقی به نظر نمی‌رسید. آن‌ها جوانانی با پس‌زمینه و قومیت‌های گوناگون بودند که از خستگی شدید رنج می‌بردند. کوئتزی می‌گوید حتی در یک مورد دختری شش ساله دچار ضربان قلب بسیار شدید شده بود، ولی هیچ‌کدام حس چشایی یا بویایی خود را از دست نداده بودند.

دکتر کوئتزی که از اعضای انجمن پزشکی آفریقای جنوبی است، با سابقه ۳۳ سال طبابت می‌گوید: «علائم بیماران جدید نسبت به کسانی که قبلا درمان کرده بودم، بسیار متفاوت و خفیف‌تر بود.» او ۲۷ آبان زمانی که تست کرونای چهار نفر از اعضای یک خانواده با علامت خستگی مفرط مثبت شد، کمیته مشاوره‌ای واکسیناسیون آفریقای جنوبی را مطلع کرد.

آنجلیک کوئتزی
آنجلیک کوئتزی

کوئتزی مدعی است که حداقل ۲۰ نفر از بیمارانش علائم کرونای امیکرون را داشتند. اکثر بیماران مردان سالمی بودند که با احساس خستگی شدید به او مراجعه کردند. نیمی از این افراد واکسن نزده بودند. کوئتزی توضیح می‌دهد: «یک مورد خیلی جالب کودکی شش ساله بود که با تب و ضربان قلب شدید به مطب مراجعه کرد. نمی‌دانستم او را بستری کنم یا نه، اما دو روز بعد مشخص شد که وضعیتش خیلی بهتر شده است.»

خانم کوئتزی می‌گوید: «آن‌چه اکنون باید نگرانش باشیم رسیدن ویروس جدید به افراد مسن‌تر و کسانی است که واکسن نزده‌اند. اگر افراد واکسن نزده باشند، با نمونه‌های وخیم‌تری از این بیماری مواجه خواهیم شد.» در آفریقای جنوبی فقط ۶ درصد از جمعیت بالای ۶۵ سال هستند، بنابراین احتمالا زمان بیشتری طول می‌کشد تا کرونای امیکرون آن‌ها را درگیر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی