ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا از انرژی خورشیدی برای ماموریت‌های فضایی استفاده می‌کند

ناسا برای آگوست ۲۰۲۲ یک کاوشگر با نام سایک (Psyche) را برای کشف یک سیارک فلزی با نام Psyche 16 به فضا می‌فرستد. این ماموریت تفاوتی آشکار با نسخه‌های قبلی دارد و ناسا از انرژی ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۸ آذر ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

ناسا برای آگوست ۲۰۲۲ یک کاوشگر با نام سایک (Psyche) را برای کشف یک سیارک فلزی با نام Psyche 16 به فضا می‌فرستد. این ماموریت تفاوتی آشکار با نسخه‌های قبلی دارد و ناسا از انرژی خورشیدی برای پیشبرد آن بهره می‌گیرد.

این سیستم که بر پایه فناوری مورد استفاده در ماموریت‌های قبلی از جمله Dawn و Deep Space 1 ساخته می‌شود، از انرژی خورشیدی برای حرکت سایک استفاده می‌کند. موفقیت آمیز بودن این ماموریت، آغازگر عصر جدیدی برای کاوشگرهای کم‌مصرف و تجاری در عمق فضا خواهد بود.

فضاپیماهای سنتی به جای الکتریسیته به واکنش‌های شیمیایی میان ترکیبی از سوخت‌های مایع متکی هستند. کاوشگر سایک از دو آرایه خورشیدی غول پیکر برای تبدیل انرژی خورشیدی به جای الکتریسیته استفاده خواهد کرد. این نیرو برای تامین انرژی ۴ رانشگر یونی به کار می‌رود. این الکتریسیته مخازن گاز زنون (همان نوعی که در چراغ‌های اتومبیل کاربرد دارد) را به یون زنون تبدیل می‌کند.

این ۴ رانشگر سایک را به سیارکی میان مریخ و مشتری در فاصله بیش از ۱.۵ میلیارد مایلی از زمین حرکت می‌دهند. در گذشته کاوشگر دیگری با نام لوسی برای به حرکت درآوردن ابزارها از انرژی خورشیدی استفاده کرده، اما سایک یکی از اولین ماموریت‌های ناسا در اعماق فضا خواهد بود که از انرژی خورشیدی برای عملیات‌ها و همچنین نیروی محرکه استفاده می‌کند.

مدیر آزمایشگاه پیشران فضایی MIT، «پائولو لوزانو» می‌گوید سایک زمینه را برای اکتشافات فضایی بیشتر با انرژی خورشیدی فراهم می‌کند. با کمک این فناوری چندین اجرام آسمانی را می‌توان برای دوره‌های طولانی‌تری بررسی کرد. با این کار ماموریت‌های بالقوه خدمه انسانی در خارج از مدار زمین، به صرفه‌تر و امکان‌پذیر‌تر می‌شود.

لوزانو می‌گوید این کار کاوش و تجاری‌سازی فضا را به گونه‌ای که قبلا شاهدش نبودیم، امکان‌پذیر می‌کند. این ماموریت برای سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی