ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا مدرنا
علمی

مدیر عامل مدرنا: واکسن‌های فعلی احتمالا در برابر کرونای اومیکرون اثربخشی کمتری دارند

مدیر عامل شرکت داروسازی مدرنا نسبت به کاهش اثربخشی واکسن‌های فعلی در برابر ویروس جدید کرونای اومیکرون هشدار داد. از نظر وی نسخه اصلاح شده‌ای از واکسن‌های فعلی باید هرچه سریع‌تر تولید شود. وی خاطر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

مدیر عامل شرکت داروسازی مدرنا نسبت به کاهش اثربخشی واکسن‌های فعلی در برابر ویروس جدید کرونای اومیکرون هشدار داد. از نظر وی نسخه اصلاح شده‌ای از واکسن‌های فعلی باید هرچه سریع‌تر تولید شود.

وی خاطر نشان کرد که جهش به این معنی است که واکسن‌های موجود ممکن است نتوانند اثربخشی لازم را در برابر سویه جدید داشته باشند و در نتیجه نیاز به اصلاح دارند.

مدیرعامل مدرنا می‌گوید واکسن‌هایی که تاکنون برای مبارزه با ویروس کرونا تولید و به بازار عرضه شده‌اند، بعید است بتوانند مانند گذشته در برابر سویه جدید کرونای امیکرون موثر باشند و همین مساله باعث بروز نگرانی‌هایی در مورد ویروس جدید شده است.

نگرانی درمورد ویروس جدید کرونا، بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داده است. «استفان بانسل»، مدیر اجرایی مدرنا در مصاحبه‌‌ای با فایننشال تایمز به این نکته اشاره کرد که باید منتظر داده‌های آماری باشیم تا میزان اثربخشی واکسن‌های فعلی روی ویروس کرونای اومیکرون مشخص شود. با توجه به اینکه این ویروس جهش یافته است، اینطور به نظر می‌رسد که واکسن‌های فعلی نتوانند کارایی و اثربخشی قبلی خود را داشته باشند.

استفان بانسل

اغلب متخصصان و دانشمندان این حوزه تقریبا نظر مشابهی را در مورد سویه جدید مطرح کرده‌اند، اما معتقدند که باید با دقت همه چیز مورد بررسی قرار گیرد.

مقاومت در برابر واکسن می‌تواند منجر به شدت گرفتن بیماری، بستری شدن در بیمارستان و طولانی‌تر شدن پروسه بیماری شود. وقتی چنین موضوعاتی مطرح می‌شود، بازارهای مالی از جمله نفت، سهام و دلار دستخوش تغییراتی می‌شوند.

بانسل در مصاحبه مطبوعاتی خود اضافه کرد که تعداد بالای جهش‌ها در پروتئین ویروس بدین معنی است که احتمالا واکسن‌های فعلی باید اصلاح شوند.

وی پیشتر در مصاحبه دیگری اعلام کرده بود که ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا واکسنی علیه ویروس اومیکرون عرضه شود. باید دید جهان در مقابل این سویه جدید چه راهکاری را در پیش می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی