ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: اپل از کاهش تقاضای آیفون ۱۳ خبر می‌دهد

به گزارش بلومبرگ ظاهرا اپل به تامین کنندگان اعلام کرده تقاضای آیفون 13 کاهش پیدا کرده و این شرکت انتظار ندارد فروش گوشی‌های نسل جدید آیفون در تعطیلات سال نو میلادی افزایش پیدا کند. طبق ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

به گزارش بلومبرگ ظاهرا اپل به تامین کنندگان اعلام کرده تقاضای آیفون 13 کاهش پیدا کرده و این شرکت انتظار ندارد فروش گوشی‌های نسل جدید آیفون در تعطیلات سال نو میلادی افزایش پیدا کند.

طبق گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ، اپل به برخی از تامین کنندگان قطعات خود اطلاع داده است که تقاضا برای آیفون ۱۳ در آستانه تعطیلات جاری کاهش یافته است. این گزارش در حالی منتشر شده که میزان عرضه پیش‌بینی شده برای این دستگاه‌ها در حال بهبود پیدا کردن است و هم اکنون دستگاه‌هایی برای عرضه تا پیش از کریسمس در دسترس هستند.

اپل در مهر ماه به دلیل کمبود تراشه، حجم تولید آیفون ۱۳ را به میزان ۱۰ میلیون دستگاه کاهش داد. غول فناوری قصد داشت در سال جاری ۹۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۳ تولید کند، اما دو کمپانی Broadcom و Texas Instruments قادر به ارائه قطعات کافی برای این تصمیم اپل نبودند.

آیفون ۱۳

طبق گزارش بلومبرگ، اپل ابتدا قصد داشت که در سال ۲۰۲۲ با بهبود روند عرضه، کمبود به وجود آمده را جبران کند، اما اکنون به فروشندگان اطلاع داده است که احتمالا در نهایت موفق به دریافت سفارشات لازم مشتریان خود نشود.

تیم کوک، مدیر عامل اپل ماه گذشته و در جریان جلسه سه ماهه سوم سال جاری غول فناوری اعلام کرد که مشکلات کمبود تراشه و تولید برای آیفون، آیپد و مک باعث شده تا این شرکت حداقل ۶ میلیارد دلار درآمد کمتری داشته باشد و همچنین انتظار ضرر بسیار بدتری را در سه ماهه دسامبر دارد. کوک در این جلسه همچنین عنوان کرد که اپل با اشتیاق برای عرضه آیفون آیفون ۱۳ تلاش خواهد کرد.

اپل دیگر اعلام نمی‌کند که در هر سه ماهه چند دستگاه گوشی آیفون به فروش رسیده است، اما مطمئنا وجود محدودیت در عرضه بر درآمد این شرکت در آینده تاثیرگذار خواهد بود. مدل‌های گوشی‌های آیفون ۱۳ در زمان عرضه به سرعت به فروش رفتند و تا حدود یک ماه پس از آن نیز عرضه این دستگاه‌ها به خوبی پیش می‌رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی