ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عجیب ترین کانسپت تاریخ؛ رنو Air4 کوادکوپتر مفهومی جدید خودروساز فرانسوی

رنو 4L یکی از موفق ترین محصولات شرکت رنو بود. این شرکت توانست بیش از 8 میلیون دستگاه بین سال‌های 1961 تا 1992 میلادی به فروش برساند. حال به مناسبت 60 سالگی این محصول رنو ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

رنو 4L یکی از موفق ترین محصولات شرکت رنو بود. این شرکت توانست بیش از 8 میلیون دستگاه بین سال‌های 1961 تا 1992 میلادی به فروش برساند. حال به مناسبت 60 سالگی این محصول رنو از یک کوادکوپتر مفهومی با طراحی مشابه با این محصول تاریخی رنو پرده برداری کرده است. نام این کوادکوپتر رنو Air4 است.

رنو دنیا مدرن را یک دستوپیا می‌بیند و خودروی پرنده را مناسب آن می‌داند. Air4 نماد استقلال و آزادی است. در حال حاضر ترافیک‌های شهری زندگی‌ها را متوقف کرده است و استفاده از فضای خالی آسمان راه حل شرکت رنو است.

تمامی بدنه این کوادکوپتر از فیبرکربن درست شده است. در جلو چراغ های LED به همراه DRL به کار گرفته شده است. همچنین خطوط بدنه نسبت به مدل اصلی نرم‌تر و منحنی‌تر شده است.

نیروی محرکه این کوادکوپتر 4 روتور در 4 گوشه آن است. در نتیجه استفاده از باتری به ظرفیت 90000 میل آمپر ساعتی حداکثر سرعت افقی به 93.6 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سقف پروازی آن نیز 700 متر است.

Air4 رویای دیرینه بشر یعنی ماشین پرنده را به واقعیت تبدیل می‌کند. گرچه احتمالا هزینه دریافت مدرک خلبانی با آن گران باشد و نتوانید این کوادکوپتر را در پارکینگ فروشگاه مواد غذایی پارک کنید.

در حال حاضر رنو هیچ قصدی برای ساخت چنین کوادکوپتری ندارد و تنها یک طرح نمایشی و مفهومی است.

Air4 در تاریخ 29 نوامبر در آتلیه رنو در شانزلیزه پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد. رنو مدل‌های تاریخ 4L را نیز در این نمایشگاه به نمایش خواهد گذاشت. پس از آن رنو این کوادکوپتر مفهومی را در میامی، فلوریدا، نیویورک و ماکائو نیز به نمایش خواهد گذاشت.

در حال حاضر ایده عرضه کوادکوپترهای مفهومی داغ است و با توجه به پیشرفت‌های اساسی در زمینه ساخت مواد سبک وزن، باتری و قوای محرکه برقی شاید عرضه تجاری آن ها چندان دور از انتظار نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی