ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تراکتور برقی برای کشاورزی مدرن؛ کانسپت نیو هالند با طراحی پیشرفته رونمایی شد

شرکت نیو هالند (New Holland) به خاطر تولید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی شهرتی دیرینه و جهانی دارد. جدیدترین محصول این شرکت یک تراکتور کانسپت است که Straddle نام دارد. این تراکتور مفهومی توسط استودیوی معروف ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

شرکت نیو هالند (New Holland) به خاطر تولید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی شهرتی دیرینه و جهانی دارد. جدیدترین محصول این شرکت یک تراکتور کانسپت است که Straddle نام دارد. این تراکتور مفهومی توسط استودیوی معروف پینینفارینا طراحی شده و از ظاهری بسیار مدرن و پیشرفته برخوردار است.

به گفته نیو هالند کانسپت Straddle بطور اختصاصی برای تاکستان‌ها طراحی شده است. به همین جهت این تراکتور مفهومی بدنه‌ای باریک دارد و می‌تواند بدون آسیب زدن به درختان و خوشه‌های انگور از معابر کم‌عرض یک تاکستان عبور کند.

همانطور که در تصاویر ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده فرمایید، تراکتور کانسپت Straddle طراحی خاصی دارد. بدنه این تراکتور در قسمت پایینی باریک طراحی شده و هر چه بالاتر می‌رویم، عریض‌تر می‌شود. پینینفارینا می‌گوید این سبک از طراحی را از جام‌های مخصوص صرف نوشیدنی‌های بدست آمده از میوه انگور، الهام گرفته است!

شیشه کابین Straddle نیز از فرم خاصی برخوردار بوده و دید همه‌جانبه‌ای را به اطراف فراهم می‌کند. به گفته پینینفارینا فرم این شیشه هم از بطری نوشیدنی‌های مبتنی بر انگور اقتباس شده است! این استودیوی ایتالیایی تاکید کرده نصب کابین در جلو، حجم‌های بدنه و خطوط موجود یادآور اتومبیل‌های اسپرت بوده و حس تحرک را به بیننده القا می‌کنند! توصیفی که شاید هیچگاه انتظارش را نداشتید درباره یک تراکتور بشنوید!

درباره مشخصات فنی پیشرانه تراکتور مفهومی Straddle اطلاعاتی در دست نیست. فقط می‌دانیم نیروی این تراکتور آینده‌نگرانه توسط یک پیشرانه الکتریکی تامین می‌شود. ناگفته نماند کانسپت جذاب نیو هالند فعلا در مرحله ایده قرار دارد و بعید بنظر می‌رسد روزی شاهد تولید انبوه آن باشیم.

کارلو لامبرو رئیس هیئت مدیره نیو هالند Straddle را یک پیش‌نمایش از آینده توصیف کرده است. وی این تراکتور کانسپت را حاصل تجارب دیرینه و باسابقه کمپانی در ساخت دستگاه‌های مختلف برای تاکستان‌ها و نوآوری استودیوی طراحی پینینفارینا برشمرده است.

آقای لامبرو افزوده کانسپت Straddle نشان می‌دهد شرکت نیو هالند بطور پیوسته تلاش می‌کند نیازهای مشتریان را شناسایی نموده و در راستای برطرف کردن آنها گام بردارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی