ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۴ پرو احتمالا با روزنه مخصوص دوربین سلفی معرفی می‌شود

ظاهرا اپل قصد دارد مدل‌های رده بالای آیفون ۱۴ پرو که سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند را با طراحی جدیدی معرفی کند و این بار به جای قرار دادن دوربین در بریدگی بالای نمایشگر (ناچ) از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

ظاهرا اپل قصد دارد مدل‌های رده بالای آیفون ۱۴ پرو که سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند را با طراحی جدیدی معرفی کند و این بار به جای قرار دادن دوربین در بریدگی بالای نمایشگر (ناچ) از طراحی روزنه مخصوص دوربین سلفی بهره خواهد برد.

طراحی جدید آیفون ۱۴ پرو

The Elec در گزارش جدید خود عنوان می‌کند که انتظار می‌رود آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی از نمایشگر بهبود یافته‌ای بهره خواهند برد و مهم‌تر اینکه ناچ مدل‌های فعلی جایگزین روزنه مخصوص دوربین سلفی بالای نمایشگر مانند دستگاه‌های اندروید خواهد شد.

آیفون ۱۴ پرو

استفاده از روزنه مخصوص دوربین سلفی، به اپل این امکان را می‌دهد تا فضای نمایشگر بزرگ‌تری به کاربران خود ارائه کند. با این وجود، اگر اپل قصد استفاده از این طراحی را داشته باشد، سخت افزار Face ID باید به زیر نمایشگر منتقل شود.

همچنین ظاهرا دو مدل دیگر که از نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچ بهره خواهند برد، همچنان به همراه ناچ بالای نمایشگر عرضه می‌شوند و اپل طراحی جدید را فقط برای مدل‌های گران‌تر آیفون محدود کرده است.

اپل در سال ۲۰۲۲ همچنین قصد دارد گوشی ۵.۴ اینچی آیفون مینی را کنار بگذارد و به جای آن، چهار مدل در اندازه‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی معرفی خواهد کرد.

The Elec همچنین در این گزارش عنوان می‌کند که اپل برای مدل‌های آیفون ۱۴ پرو احتمالا از نمایشگرهای اولد LTPO استفاده خواهد کرد تا امکان نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی ProMotion را فراهم کند. تاکنون سامسونگ پنل‌های اولد مورد نیاز برای آیفون ۱۳ پرو را فراهم می‌کرد اما کوپرتینویی‌ها قصد دارند وابستگی خود نسبت به غول فناوری کره‌ای را در سال ۲۰۲۲ کاهش داده و از پنل‌های ال‌جی دیسپلی استفاده کنند.

اپل از چند سال گذشته و با عرضه آیفون X در سال ۲۰۱۷، گوشی‌های خود را به همراه بریدگی بالای نمایشگر معرفی کرده و این کار تاکنون ادامه داشته است. اما اکنون اگر گزارش The Elec درست باشد، به نظر می‌رسد نسخه پرو گوشی‌های آینده غول فناوری دیگر با این طراحی روانه بازار نخواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی