ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جادوی مهندسی؛ پشت پرده فناوری‌های شیرون سوپر اسپرت در سرعت 490 KM/H

بوگاتی برای رسیدن به سرعت 490 کیلومتر بر ساعت تحت ایده‌ال ترین شرایط ممکن مجبور شده تا آخرین محصول خود یعنی شیرون را با تغییرات زیادی همراه کند. در نتیجه این تغییرات مدل جدید شیرون ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

بوگاتی برای رسیدن به سرعت 490 کیلومتر بر ساعت تحت ایده‌ال ترین شرایط ممکن مجبور شده تا آخرین محصول خود یعنی شیرون را با تغییرات زیادی همراه کند. در نتیجه این تغییرات مدل جدید شیرون سوپر اسپرت 300+ از دل آن به دنیا آمده است.

بوگاتی برای نشان دادن تغییرات یک لیست منتشر کرده که چه قطعاتی بازطراحی یا کاملا تغییر کرده‌اند و این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که شکستن رکوردهای سرعت چه کار سختی است.

میزان تغییرات صورت گرفته برای ساخت مدل شیرون سوپر اسپرت 300+ به نسبت مدل معمولی شیرون به قدری زیاد است که بوگاتی مدعی آن است که با یک هیولای کاملا متفاوت طرف هستیم.
بوگاتی به طور کامل فلسفه آیرودینامیک خودرو را تغییر داده است تا از عملکرد و پایداری آن در سرعت‌های بالا مطمئن شود.

بخش انتهایی خودرو به میزان 25 سانتی متر به نسبت مدل معمولی شیرون طویل‌تر شده است و به کنترل میزان نیروی رو به پایین و لیفت در بخش انتهایی کمک می‌کند.
سیستم اگزوز و منیفولد دود شیرون به طور کامل از تیتانیوم و با کمک پرینتر سه بعدی ساخته شده است. منیفولد دود شیرون تنها 930 گرم وزن دارد و قابلیت تحمل دما تا میزان 1700 درجه سانتی گراد را دارد.

در زمان تخت کردن پدال گاز به ازای هر سر ساعت به میزان 4.8 تن هوا از طریق توربوشارژرها وارد محفظه احتراق می‌شود. دیگر تغییر مربوط به توربوشارژرها است که از توربوهای بزرگ‌تر با عملکرد بالاتر استفاده شده است.
کمپرسور توربوها از 74 میلی متر به 77 میلی متر رسیده است.
همچنین چرخ توربین توربوشارژر نیز از 64.4 به 67.2 میلی متر رسیده است.
در نتیجه حداکثر قدرت خروجی به 1587 اسب بخار و حداکثر گشتاور نیز به 1600 نیوتن متر می‌رسد.


شیرون سوپر اسپرت در عرض 5.8 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می رسد و برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت نیز به تنها 12.1 ثانیه زمان احتیاج دارد.

شیرون برای رسیدن به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت نیز به 28.6 ثانیه زمان احتیاج دارد.
از دیگر تغییرات نیز به طراحی متفاوت چرخ‌ها، استفاده از لاستیک‌های جدید میشلن با لایه‌های تقویت شده که پیش از این در لاستیک جت‌های جنگنده استفاده شده است می‌توان اشاره کرد.

انتظار می‌رود که از اوایل سال آینده میلادی تحویل مدل شیرون سوپر اسپرت 300+ آغاز شود و برچسب قیمت پایه آن نیز برابر با 3.2 میلیون یورو است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی