ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت ماه‌نورد نیسان با توانایی‌های حرکتی بالا رونمایی شد

نیسان روزهای شلوغی را سپری کرده و سرگرم رونمایی از چند کانسپت مختلف است. جدیدترین کانسپت این شرکت، یک خودروی ماه‌نورد است که با همکاری آژانس اکتشافات فضایی ژاپن (JAXA) توسعه یافته؛ این کانسپت بدون ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

نیسان روزهای شلوغی را سپری کرده و سرگرم رونمایی از چند کانسپت مختلف است. جدیدترین کانسپت این شرکت، یک خودروی ماه‌نورد است که با همکاری آژانس اکتشافات فضایی ژاپن (JAXA) توسعه یافته؛ این کانسپت بدون سرنشین طراحی شده و در مقایسه با مفهومی ماه‌نورد تویوتا، ساختار بسیار ساده‌تری دارد.

کانسپت ماه‌نورد نیسان در اصل توسط JAXA طراحی شده و از تکنولوژی‌های ابداعی نیسان بهره می‌برد. تکنولوژی e-4ORCE یکی از این موارد محسوب می‌شود. این تکنولوژی که در نسخه پرچمدار کراس‌اوور برقی آریا به کار رفته، نیروی پیشرانه را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

نیسان می‌گوید با اتکا به این تکنولوژی و کنترل مستقل چرخ‌ها، کانسپت ماه‌نورد براحتی می‌تواند سطوح خیلی نرم و پودرمانند، سنگلاخ‌ها و پستی و بلندی‌ها را پشت سر بگذارد.

آنطور که اعلام شده، نیسان و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن، از سال گذشته روی این کانسپت و نحوه کنترل آن مشغول همکاری بوده‌اند. این همکاری برای نیسان منفعت‌های زیادی دارد، چرا که باعث بهبود هر چه بیشتر عملکرد تکنولوژی e-4ORCE می‌شود. واضح و روشن است که این مساله ارتقای عملکرد محصولات نیسان روی کره زمین را در پی خواهد داشت!

طبیعتا روی کره ماه، فاکتوری به نام ایرودینامیک اهمیت ندارد. به همین خاطر کانسپت ماه‌نورد نیسان شبیه یک جعبه چهار چرخ طراحی شده است.

در رابطه با مشخصات فنی این کانسپت اطلاعات چندانی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته؛ ولی با کمی دقت در تصاویر می‌توان به جزئیاتی مثل سیستم تعلیق مستقل، فرمان‌پذیری متفاوت هر کدام از چرخ‌ها و بهره‌مندی از سنسورهای پیشرفته پی برد.

ویژگی فرمانپذیری مستقل چرخ‌ها اجازه می‌دهد این کانسپت توانایی دور زدن درجا را داشته باشد.   

آیکوه فوناکی مدیر بخش نوآوری JAXA در رابطه با دستاوردهای همکاری با نیسان گفته تجربیات بدست آمده در پروژه‌های فضایی آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بد نیست اشاره کنیم این آژانس علاوه‌بر نیسان، با دیگر خودروسازان، دانشگاه‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی نیز پروژه‌های مشترکی داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی