ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن EF Hello؛ آموزش انگلیسی در قالب گفتگو و تعامل با هوش مصنوعی

برنامه‌های زیادی جهت آموزش و تقویت زبان در دسترس کاربران گوشی‌های هوشمند قرار دارند که می‌توانند نیاز به کلاس‌ یا آموزش خصوصی را کمتر کنند. اپلیکیشن EF Hello یکی از همین عناوین است که نه ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

برنامه‌های زیادی جهت آموزش و تقویت زبان در دسترس کاربران گوشی‌های هوشمند قرار دارند که می‌توانند نیاز به کلاس‌ یا آموزش خصوصی را کمتر کنند. اپلیکیشن EF Hello یکی از همین عناوین است که نه تنها برای آموزش انگلیسی کاربرد دارد؛ بلکه می‌تواند در بهبود سطح افراد آشنا با این زبان مفید باشد.

اپلیکیشن EF Hello رویکرد به نسبت متفاوتی در مقایسه با سایر رقبای خود داشته است و سعی دارد زبان انگلیسی را در قالب گفتگو به کاربر یاد دهد. محیط بیشتر درس‌های آن شبیه پیام‌رسان‌های رایج طراحی شده است و افراد می‌توانند با هوش مصنوعی برنامه چت کنند. سازندگان اپ ادعا دارند که ارزیابی سطح کار در محصول آن‌ها با دقت بالایی صورت می‌گیرد و برای طراحی این بخش از مهندسان سابق ناسا و استنفورد کمک گرفته‌اند.

بدون شک هوش مصنوعی در حال نفوذ به بسیاری از زمینه‌ها است و عرصه آموزشی نیز از این پدیده به دور نمانده است. دستیار مصنوعی اپلیکیشن EF Hello به کمک یادگیری ماشینی، روز به روز درحال بهبود است و می‌تواند مکالمه‌های مشابه با موقعیت‌های واقعی را شکل دهد. همچنین فرایند آموزش با توجه به نیازها و سطح هر فرد، شخصی‌سازی می‌شود و کاربران تجربه متفاوتی با یکدیگر خواهند شد.

پس از دریافت و نصب برنامه، ابتدا باید از طریق یکی از روش‌های موجود اقدام به ساخت حساب کاربری نمایید. بهره‌گیری از اکانت گوگل یا اپل در کنار شماره همراه یا ایمیل گزینه‌هایی هستند که در اختیار کاربران قرار دارند. پس از آن باید سطح آشنایی خود با زبان انگلیسی را از میان چهار رده تازه‌کار، مبتدی، متوسط و پیشرفته انتخاب نمایید. در ادامه لازم است تا هدف خود از یادگیری زبان را مشخص کنید. این هدف می‌تواند مرتبط با زمینه شغلی، مسافرت، سرگرمی و علاقه‌مندی شخصی، مهاجرت و رفع نیازهای روزمره یا مباحث و گفتگوهای عمومی باشد.

با مشخص کردن سطح آشنایی و هدف آموزش، به قسمت انتخاب مهارت مورد نیاز خواهید رسید که در پنج دسته مکالمه، قواعد، لغات، مهارت شنیداری و خوانش قرار گرفته است. در نهایت با لمس کلید Find me a course می‌توانید درس‌های متناسب با نیازها و علاقه‌مندی‌های خود را در اختیار داشته باشید.

مباحث موجود در اپلیکیشن EF Hello در قالب موضوعات خاصی ارائه می‌شود. هر موضوع دارای چندین درس است که به صورت ترتیبی قرار گرفته‌اند و برای استفاده از دروس پیشرفته‌تر، ابتدا باید سطوح قبلی را تکمیل کنید. در تب Information اطلاعات مرتبط با هر موضوع از جمله میانگین مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری آن همراه با لغات و مهارت‌های کلیدی مورد استفاده درج شده است.

با لمس کلید Start Lesson در ابتدا نقشه راه هر درس نمایش داده می‌شود که می‌تواند دید جامعی را در اختیار کاربر قرار دهد. به طور معمول در انتهای درس‌ها، کوییزهایی برای ارزیابی فرد قرار گرفته‌اند که با قبولی در آن‌ها می‌توان به سطوح بالاتری دست پیدا کرد. سازندگان برنامه سعی داشته‌اند تا تمرینات متنوعی را در هر درس طراحی کنند تا در کنار پوشش دادن جنبه‌های مختلف، موجب بی‌حوصلگی و آزردگی زبان‌آموزان هم نشوند. مهارت‌های یاد داده شده در اپلیکیشن EF Hello می‌تواند برای آمادگی جهت شرکت در آزمون‌های زبان مانند TOEFL و IETLS مورد استفاده قرار گیرد. همچنین فرهنگ لغت داخلی برنامه نیاز به جابه‌جایی مداوم میان برنامه‌ها را از بین می‌برد و می‌تواند به مقدار زیادی در وقت کاربران صرفه‌جویی به عمل آورد.

در نظر گرفتن امتیاز برای هر تمرین روشی رایج و کاربردی برای افزایش انگیزه کاربران است و  امکان مشاهده مقادیر کسب شده به صورت نمودار در بخش پروفایل وجود خواهد داشت. افراد می‌توانند زبان محیط آموزشی برنامه را به آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، روسی، تایلندی، ترکی و چینی نیز تغییر دهند؛ اگرچه توسعه‌دهندگان آن توصیه می‌کنند تا برای یادگیری بهتر و تجربه‌ای غنی‌تر از زبان انگلیسی به عنوان محیط یادگیری استفاده شود.

از سایر قابلیت‌های کلیدی برنامه می‌توان به یادآور تمرین روزمره اشاره کرد که برای افراد پرمشغله و فراموش‌کار مفید خواهد بود. برخی دیگر از قابلیت‌ها مثل تمرین هوشمند و دستیار تلفظ تنها در نسخه پرمیوم در دسترس قرار دارد. همچنین خوشبختانه وب اپلیکیشن EF Hello هم در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی قرار دارد و از طریق مرورگر می‌توان از آن استفاده کرد.

	 EF Hello: English Learning App

EF Hello: English Learning App

سازنده: Signum International AG قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۸۶ و ۵۶ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahy Mj
    Mahy Mj | ۲۶ آذر ۱۴۰۰

    از زبان فارسی هم پشتیبانی میکنه ؟ مشکل اکثر این نرم افزارها ابنه که از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند به همین علت و برای ما قابلیت استفاده ندارند

مطالب پیشنهادی