ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Tallest Tree
تکنولوژی

معرفی بازی Tallest Tree؛ به حفظ محیط زیست کمک کنید

اگر سری انیمیشن‌های عصر یخ (Ice Age) را تماشا کرده باشید، با یکی از شخصیت‌های آن آشنایی دارید که در طول داستان همیشه به دنبال یک بلوط بود. در بازی Tallest Tree نیز شما به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

اگر سری انیمیشن‌های عصر یخ (Ice Age) را تماشا کرده باشید، با یکی از شخصیت‌های آن آشنایی دارید که در طول داستان همیشه به دنبال یک بلوط بود. در بازی Tallest Tree نیز شما به عنوان یک موجود قهوه‌ای رنگ شبیه به سنجاب وظیفه دارد تا به نقطه پایانی یا همان بلوط برسید و برای انجام این کار فقط باید روی نمایشگر گوشی خود ضربه بزنید؛ اما همه چیز به همین سادگی نخواهد بود. همچنین تمام زمانی که در این بازی سپری خواهید کرد، در نهایت صرف کاشت درخت و کمک به حفظ محیط زیست می‌شود.

در ادامه این مطلب از دیجیاتو، بازی اعتیادآور دیگری را برای کاربران گوشی‌های اندروید و iOS معرفی خواهیم کرد که تجربه منحصر به فرد و بسیار جذابی را ارائه می‌کند.

معرفی بازی Tallest Tree

استودیو مستقل Playcore Publishing تاکنون بازی‌های خوب دیگری چون Hexoboy را برای پلتفرم‌های موبایل معرفی کرده که مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند. این استودیو در بازی جدید خود یعنی Tallest Tree که سال جاری عرضه شد، به سراغ سبک پلتفرمر رفته است.

بازی‌های سبک پلتفرمر یا سکوبازی که البته در ایران تحت عنوان «بازی پرشی» نیز شناخته می‌شود یک قانون اصلی دارند و در آن‌ها باید از روی موانع مختلفی بپرید یا بالا بروید. از جمله بازی‌های بسیار محبوب این سبک نیز می‌توان به Sonic اشاره کرد. با این وجود در بازی Tallest Tree نیز باید مدام بپرید و بالا بروید تا شخصیت خود را از نقطه A به نقطه B و هدف نهایی برسانید.

بدون شک پیش از هر چیز جذب محیط سرگرم‌کننده و فوق‌العاده جذاب بازی خواهید شد. همچنین طراحی صفحه اصلی و منوها به ساده‌ترین شکل ممکن انجام شده و هیچ خبری از پیچیدگی وجود ندارد و با اولین تجربه متوجه همه چیز خواهید شد.

از محیط جذاب بازی که بر اساس برخی نقاط واقعی جهان از جمله غارهای باتو در کوالالامپور، برج ایفل در پاریس و سواحل تایلند ساخته شده بگذریم، توسعه‌دهندگان برای ساخت Talles Tree از موسیقی‌های بسیار خوبی نیز استفاده کرده‌اند. با این وجود می‌توان گفت تجربه این بازی در انتهای شب و با هدفون می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای حفظ آرامش و دور شدن از افکار بد و منفی باشد.

گیم‌پلی بازی Tallest Tree

بازی Tallest Tree

همانطور که گفتیم به صورت کلی در بازی یک وظیفه اصلی و مهم دارید. شخصیت خود را از نقطه‌ای به نقطه دیگر برسانید و برای انجام این کار نیز باید از انگشتان خود کمک بگیرید. بازی Tallest Tree جز آن دسته از عناوین قرار می‌گیرد که حتی می‌توان آن‌ها را با یک انگشت نیز انجام داد. در واقع هر زمان که شما روی نمایشگر گوشی خود ضربه‌ای بزنید، یک جهش به سمت بالا خواهید داشت که البته به صورت مورب انجام می‌شود. (به بیان ساده‌تر یک جهش به چپ، یک جهش به راست.)

البته طبیعتا همه‌چیز به همین اندازه ساده نخواهد بود و بازی نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا شما به مقصد خود نرسید. در واقع مسیر این سنجاب کوچک و دوست داشتنی در برخی موارد بسیار خطرناک می‌شود و شما را از رسیدن به بلوط خود دور می‌کند. علاوه بر وجود مراحل مختلف و متنوع که با طراحی‌های بسیار زیبایی ساخته شده‌اند، در طول بازی چرخ دنده یا علائم بسیار زیاد دیگری وجود دارند که با برخورد به آن‌ها یکی از جان‌های خود را از دست خواهید داد.

به صورت کلی بازی در ابتدای هر مرحله ۴ جان به شما اهدا خواهد کرد، یعنی در طول هر مرحله چهار بار می‌توانید یک بار دیگر برای رسیدن به هدف تلاش کنید. مانند بسیاری از بازی‌های موبایل دیگر، در بازی Tallest Tree نیز برای اجرا هر مرحله به یک واحد انرژی نیاز دارید که البته احتمال پایان یافتن انرژی‌ها بسیار کم است.

بازی Tallest Tree

مراحل ابتدایی بازی بسیار ساده طراحی شده‌اند تا بازیکنان جدید با نحوه انجام و محیط آن آشنا شوند. برای مثال در ابتدای راه فقط باید تمرکز داشته باشید تا از برخورد به تیغه‌هایی که در اطراف صفحه قرار گرفته‌اند جلوگیری کنید اما در ادامه و با سخت شدن بازی، این تیغه‌ها به یک شکل ثابت حضور نخواهند داشت و در محیط بازی حرکت می‌کنند. بنابراین شما نیز باید تمرکز خود را افزایش دهید.

انجام بازی کاملا به صورت آفلاین انجام می‌شود، بنابراین مانند بسیاری از بازی‌های آنلاین فروشگاه و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای چندان مورد توجه و اولویت قرار ندارند. با این حال، همچنان می‌توانید از فروشگاه بازی کلاه‌های ایمنی جدید برای سنجاب خود خریداری کنید که نیازی به پرداخت هزینه نیز وجود ندارد و با استفاده از غنائم خود می‌توانید این کار را انجام دهید.

بازی Tallest Tree

با استفاده از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای همچنین می‌توانید مواردی مانند انرژی بی‌نهایت، غنائم بیشتر و کلاه ایمنی طلایی خریداری کنید. اما نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره کرد وجود تبلیغات نسبتا زیادی است که پس از انجام چندین مرحله نمایش داده می‌شوند. در واقع پس از خرید نسخه Pro Mode بازی، تبلیغات نیز از بین خواهند رفت. با این حال تبلیغات ارائه شده نسبتا کوتاه هستند و با سه کلیک ساده می‌توانید از سد آن‌ها عبور کنید؛ اما تبلیغات در هر صورت برای بسیاری از کاربران می‌توانند آزاردهنده واقع شوند.

با بازی Tallest Tree به نجات طبیعت کمک کنید

تاکنون برای شما از کلیات بازی گفتیم اما ظاهرا توسعه‌دهندگان از ساخت Tallest Tree هدف دیگری را دنبال می‌کنند. در واقع زمانی با پیشرفت در بازی متوجه خواهید شد که پس از جمع‌آوری بلوط‌ها؛ نواری که با آیکون درخت مشخص شده در حال پر شدن است.

نکته مهم و قابل تحسین این بازی آرکید و سرگرم‌کننده کمک برای نجات محیط زیست است. زمانی که با انجام بازی و جمع‌آوری بلوط‌ها موفق شوید این نوار را پر کنید و سطح خود را بالا ببرید، Playcore Publishing سازنده بازی به سازمان‌های غیرانتفاعی کمک خواهد کرد تا یک درخت کاشته شود. بنابراین تمام وقتی که کاربران در این بازی صرف می‌کنند، در جهت کمک به محیط زیست و طبیعت اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام می‌شود.

به صورت کلی بازی Tallest Tree با محیط جذاب و گیم پلی ساده خود برای تمام سنین قابل استفاده است و تمام افراد می‌توانند از آن نهایت لذت را ببرند. از طرفی دیگر اهداف آن برای کمک به حفظ محیط زیست، آن هم در شرایطی که اخبار نگران کننده‌ای درباره گرم شدن کره زمین، ذوب شدن یخ قطب‌ها و نابودی جنگل‌ها شنیده می‌شود، تجربه آن را ارزشمندتر از قبل می‌کند.

دانلود بازی Tallest Tree

بازی Tallest Tree هم اکنون توسط پلتفرم‌های داخلی و خارجی اندروید و iOS قابل دسترس است که در ادامه می‌توانید نسبت به دریافت و دانلود آن اقدام کنید. طبق آمار گوگل پلی، تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر نسبت به نصب بازی اقدام کرده‌اند و بر اساس نظر بیش از ۶ هزار کاربر، نمره بسیار خوب ۴.۳ برای آن ثبت شده است.

Tallest Tree

Tallest Tree

سازنده: Playcore Publishing قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۷۲ / ۶۰ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی