ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جنرال لوکس شاهین ۳ معرفی شد؛ پیشرفته‌ترین گوشی GLX با پشتیبانی از 5G

شرکت جی ال ایکس جدیدترین و بهترین گوشی خود را با نام جنرال لوکس شاهین ۳ معرفی کرد. مهم‌ترین ویژگی این گوشی را می‌توان پشتیبانی از شبکه 5G دانست که برای نخستین بار در محصولات ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۵۶

شرکت جی ال ایکس جدیدترین و بهترین گوشی خود را با نام جنرال لوکس شاهین ۳ معرفی کرد. مهم‌ترین ویژگی این گوشی را می‌توان پشتیبانی از شبکه 5G دانست که برای نخستین بار در محصولات ایرانی دیده می‌شود. پیش‌فروش جنرال لوکس شاهین ۳ هم‌اکنون با قیمت حدود ۷ میلیون تومان آغاز شده که البته با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به حدود ۷.۶ میلیون تومان می‌رسد.

اگر به صفحه رسمی جی ال ایکس سر بزنید، به اهمیت این محصول برای شرکت ایرانی پی می‌برید چون تمام بنرها به جنرال لوکس شاهین ۳ اختصاص یافته است. این گوشی از طراحی زیبا و چشم‌نوازی بهره می‌برد که تابه‌حال در محصولات ایرانی مشابه‌اش را ندیده‌ایم. نمایشگر این گوشی در دو طرف خمیده است و دو دوربین سلفی نیز درون حفره‌ای کپسولی داخل نمایشگر قرار گرفته‌اند.

جی ال ایکس در پشت بدنه گوشی از چرم مصنوعی استفاده کرده است که احتمالاً حس خوبی را به شما منتقل کند اما برای ارزیابی آن باید گوشی را در دست بگیریم. ماژول دوربین چهارگانه و فلاش دوگانه نیز در پشت بدنه خودنمایی می‌کند.

در فهرست مشخصات جنرال لوکس شاهین ۳ ویژگی‌های جالبی را می‌بینیم که می‌تواند این محصول را به بهترین گوشی ایرانی تبدیل کند. این گوشی از نمایشگر ۶.۵۷ اینچی امولد خمیده با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۹۰ هرتزی بهره می‌برد. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۴۵۰ نیت اعلام شده و از روکش محافظ گوریلا گلس ۵ نیز استفاده می‌کند. حسگر اثر انگشت گوشی نیز زیر نمایشگر قرار گرفته است.

امکانات عکاسی جنرال لوکس شاهین ۳ نیز -حداقل روی کاغذ- کاملاً رضایت‌بخش است. دوربین اصلی این گوشی با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی و ضریب اف ۱.۸ می‌تواند تجربه عکاسی خوبی را در اختیار شما قرار دهد. طبق تجربه ما، سه دوربین دیگر یعنی اولتراواید ۵ مگاپیکسلی، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی نقش زیادی در تجربه عکاسی شما ایفا نخواهند کرد. با این حال برای اظهار نظر قطعی در مورد دوربین‌های این گوشی باید منتظر بررسی کامل آن باشیم.

دوربین سلفی جنرال لوکس شاهین ۳ نیز دوگانه است: سنسور اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و سنسور عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی. این ترکیب بارها در دنیای موبایل آزموده شده ولی اکثر شرکت‌ها به یک دوربین سلفی بسنده می‌کنند.

شاهین ۳ باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که ظرفیت معقولی محسوب می‌شود اما ویژگی مهم‌تر آن، پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی است. طبق اعلام سازنده، شارژر ۳۰ واتی نیز همراه گوشی عرضه می‌شود.

تنها نکته‌ای که هنوز چیزی در مورد آن نمی‌دانیم، چیپ مورد استفاده در جنرال لوکس شاهین ۳ است. شرکت ایرانی فعلا به بیان «پردازنده ۸ هسته‌ای مدیاتک با فناوری ساخت ۶ نانومتری» اکتفا کرده ولی با توجه به قیمت گوشی می‌توان حدس زد که چیپ مورد بحث، مدیاتک دیمنسیتی ۸۱۰ باشد. این چیپ در گوشی‌های ارزشمندی نظیر پوکو M4 Pro نیز استفاده شده است. در کنار این چیپ شاهد استفاده از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هستیم.

از دیگر ویژگی‌های شاهین ۳ می‌توان به اندروید ۱۱ و وزن ۱۷۱ گرمی اشاره کرد. هم‌چنین این گوشی جک هدفون ندارد و هدفون داخل جعبه آن نیز از طریق درگاه USB-C به گوشی متصل می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • Mohammad .ES
    Mohammad .ES | ۹ بهمن ۱۴۰۰

    این گوشی با قابیلت هایی که داره و ویژگی های مثبتش واقعا پرچمدار خوبی هست امیدوارم این پرچمدار مثل نسخه های قبلی جی ال ایکس عملکرد خوبی داشته باشه چون خود من از سپهر جی ال ایکس استفاده کردم و از نظر سخت افزاری گوشی خوبی بوده

  • Sahar Baran
    Sahar Baran | ۲۶ آذر ۱۴۰۰

    اکثر دوستانی که از شاهین انتقاد میکنن فروشنده گوشی های خارجی هستن که جیب خودشون از موفقیت تولیدکننده های خودمون براشون مهمتره.
    اما من به عنوان کسی که پرچمدار قبلی جی ال ایکس (شاهین۲) رو خریدم و جون برا گوشی نمیزارم باید بگم که خیلی خوب بوده در واقع ایمان آوردم که فقط یه ایرانی از پس یه ایرانی برمیاد 😂خیلی از دوربین، باتری، حافظه‌ و cpu راضیم واقعا همه چیزایی که من از یه گوشی انتظار داشتم رو برآورده کرده برا یه گوشی ۴تومنی همچین اقناعی بسی جای تحسین داره که من تو برندای رایج مث سامسونگ و شیا ندیدم. من وقتی شاهینو خریدم که همه میگفتن نخر اما من این ریسکُ کردم و ارزید پس الان دیگه برا شما ریسک نیست میتونید با خیال راحت بخرید.😊

  • امیر راد
    امیر راد | ۲۴ آذر ۱۴۰۰

    این روزا دیگه کانفیگ و دیزاین مثل سابق اهمیت نداره، چون همه گوشی ها دارن توی این مسائل روز به روز شبیه تر میشن. چیزی که میتونه عامل رقابتی باشه تجربه نرم افزاری و مزایای رابط کاربری هستش و باید دید این کمپانی داخلی چه ویژگی های منحصر بفردی رو برای بومی سازی محصولش ارائه کرده. امیدوارم روی بخش نرم افزاری کار زیادی شده باشه و در درجه اول یه رابط کاربری روون و بدون مشکل داشته باشه اونوقته که میشه واقعا این گوشی رو بعنوان یه رقیب جدی برای چینی های پر از باگ و کره ای های گرون قیمت دونست.

  • mmd e
    mmd e | ۲۴ آذر ۱۴۰۰

    دوستان عزیز اگه براتون مهمه که راحت توی جیب جا بشه گزینه خوبیه، در غیر اینصورت پیشنهاد نمیکنم 😂

    • Ali Eradis
      Ali Eradis | ۲۴ آذر ۱۴۰۰

      Bananak

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی