ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن راویتون
تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن راویتون؛ تجربه جدید برای علاقه‌مندان به کمیک بوک

داستان‌های مصور طرفداران خاص خود و خواندن آن تجربه خاص خود را دارد. شاید زمانی که در حال صحبت درباره داستان‌های مصور باشیم، اولین گزینه‌ای که به ذهن شما خواهد، ماجراهای تن تن باشد که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

داستان‌های مصور طرفداران خاص خود و خواندن آن تجربه خاص خود را دارد. شاید زمانی که در حال صحبت درباره داستان‌های مصور باشیم، اولین گزینه‌ای که به ذهن شما خواهد، ماجراهای تن تن باشد که از زمان‌های گذشته یکی از محبوب‌ترین نمونه داستان‌های مصور محسوب می‌شود. با این وجود تاکنون این صنعت رشد بسیار زیادی پیدا کرده و دنیای کمیک‌بوک‌ها نیز گسترده و گسترده‌تر شده است. اپلیکیشن راویتون نیز قصد آشناسازی کاربران با داستان‌های مصور و کمیک بوک را دارد.

در ادامه این مطلب از دیجیاتو؛ اپلیکیشن راویتون را برای شما معرفی خواهیم کرد تا با یکی از پلتفرم‌های کتابخوانی ایرانی مربوط به داستان مصور آشنا شوید.

با اپلیکیشن راویتون کمیک بوک بخوان!

به صورت کلی در صنعت داستان مصور، هنرمندان سعی می‌کنند با نقاشی و ارائه تصاویر مناسبی، یک ماجرا و داستان کلی را تعریف کنند. هرچند اولین نمونه به زمان‌های بسیار قدیم برمی‌گردد اما با گذشت زمان، داستان‌های مصور نیز روند پیشرفت خود را حفظ کردند و اکنون علاوه بر نمونه‌های فیزیکی، خود را در دل تکنولوژی نیز جای داده‌اند.

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا از طرفی انسان‌های مدرن وقت خود را بیشتر صرف گوشی‌های موبایل و لپ تاپ کنند و همین امر باعث استفاده کمتر از نسخه‌های فیزیکی کتاب، کمیک بوکی یا روزنامه شده است. در واقع اکنون بسیاری از کاربران دنیای مجازی ترجیح می‌دهند کتاب‌ها و داستان‌ها خود را نیز به صورت کاملا دیجیتال مطالعه کنند.

در این بین وجود پلتفرم مناسبی برای خواندن کتاب و داستان نیز بسیار حیاتی است. تاکنون پلتفرم‌های کتابخوان بسیار زیادی به نمایش درآمده‌اند و همچنان کار خود را ادامه می‌دهند، اما شاید اپلیکیشن‌هایی که به طور خاص رو کتاب‌های کمیک و مصور ایرانی تمرکز داشته باشند، بسیار کم باشد.

در حالی که نمونه‌های غیر ایرانی مانند دنیای قهرمانان مارول و دی‌سی هم اکنون یکی از بخش‌های فرهنگ عامه محسوب می‌شود، عدم وجود کمیک‌های ایرانی به خوبی حس می‌شود. شاید مهم‌ترین دلیل این امر عدم توجه به داستان‌های مصور ایرانی و ناشران یا حتی عدم وجود پلتفرم مناسبی برای انتشار این دسته از داستان‌ها باشد. اپلیکیشن راویتون قصد دارد با پلتفرم خود همین خلا را برطرف کند.

اپلیکیشن راویتون به صورت کلی یک پلتفرم کتابخوان است که در آن می‌توانید داستان‌های مصور مختلفی را پیدا، خریداری و مطالعه کنید. مانند بسیاری از اپلیکیشن‌های این دسته برای استفاده از آن نیاز به ایجاد حساب کاربری دارید تا وارد صفحه اصلی شوید. در همان ابتدای کار متوجه خواهید شد که اپلیکیشن مجموعه‌ای از داستان‌های مختلف و جذاب را به شما ارائه می‌کند تا آن‌ها را دانلود و مطالعه کنید.

همانطور که گفتیم، راویتون به طور خاص برای داستان‌های مصور ایرانی طراحی شده است. بنابراین در آن شاهد نمونه‌های معروف خارجی نخواهید بود اما همچنان توصیه می‌کنیم در ابتدا برخی از داستان‌های ارائه شده را مطالعه کنید.

محیط اپلیکیشن به شدت ساده است و هرچند جدید بودن آن کاملا به چشم می‌آید اما نقص چندان مهمی نیز دیده نخواهد شد. دسته بندی کلی داستان‌ها شامل ماجراجویی، معمایی، اجتماعی، ترسناک، کمدی، جنایی، ماورایی و موارد بسیار زیاد دیگری خواهد شد که البته هنوز کتابخانه کاملی را شامل نمی‌شود اما به مرور زمان متوجه داستان‌های جدید آن خواهید شد.

نکته مهم دیگر اینکه هر داستان از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است و طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت که توسعه‌دهندگان تمام آن‌ها را به صورت رایگان ارائه کنند. در واقع دو قسمت اولیه هر داستان را به صورت کاملا رایگان می‌توانید بخوانید که ایده نسبتا خوبی است، زیرا با همان دو قسمت متوجه خواهید شد که با چه داستانی مواجه هستید.

اپلیکیشن راویتون برای خرید داستان‌های خود از نوعی ارز داخل برنامه به نام «تیله» استفاده کرده است که با جمع کردن آن‌ها می‌توانید قسمت‌های جدیدی را خریداری کنید. برای جمع‌آوری آن‌ها نیز راه‌هی مختلفی وجود دارد. علاوه بر اینکه با انجام دادن برخی کارهای ساده مانند «دو بار کلیک روی بنر تبلیغاتی» یا «حضور ۱۵ دقیقه‌ای در اپلیکیشن» می‌توانید تیله‌های مشخصی به دست بیاورید، از فروشگاه داخل برنامه نیز می‌توانید نسبت به بسته‌های تیله خود اقدام کنید تا بتوانید تمام داستان‌ها را مطالعه کنید.

با اپلیکیشن راویتون درآمدزایی کن!

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن راویتون؛ با ارائه پلتفرم خود علاوه بر اینکه قصد سرگرم کردن طرفداران داستان‌های مصور را دارند، محیط مناسبی برای درآمدزایی ناشران نیز فراهم کرده‌اند. در واقع ناشران و هنرمندانی که می‌توانند داستان‌های مصور جذابی تولید کنند، با مراجعه به وب‌سایت راویتون راوی داستان‌ها باشند و به جمع ناشرین ملحق شوند.

هر فرد، تیم، استودیو یا مجموعه‌ای که بتواند اقدام به نشر آثار تولیدی خود کند ناشر نامیده می‌شود و می‌تواند با استفاده از راویتون درآمدزایی کند. همانطور که گفتیم داستان‌ها کاملا رایگان ارائه نمی‌شوند و خوانندگان برای استفاده از آن‌ها باید مبلغ مشخص را پرداخت کنند. علاوه بر این آن‌ها می‌توانند ناشران را با استفاده از اپلیکیشن حمایت کنند که تمام این هزینه‌ها به صورت مستقیم وارد حساب ناشرین خواهد شد.

برای ناشران پنل مشخص شده‌ای در وب‌سایت طراحی شده است که هنرمندان با استفاده از آن می‌توانند قرارداد خود با راویتون را امضا کنند، حساب و کتاب خود را مدیریت کنند و نسبت به ایجاد کمیک جدیدی اقدام کنند.

اپلیکیشن راویتون
پنل ناشران که در وب‌سایت راویتون قابل دسترس است

همچنین اگر فردی برای انتشار داستان‌ها خود علاقه‌مند باشد، گروهی از اساتید همکار پلتفرم راویتون ۲ قسمت ابتدایی ارسالی آن‌ها را بررسی خواهند کرد و سپس نسبت به ادامه آن‌ها با ناشران تماس خواهند گرفت.

بنابراین می‌توان از اپلیکیشن راویتون به عنوان یک پلتفرم جامع یاد کرد که هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و با حمایت خوانندگان و فعالیت ناشران بزرگ و بزرگ‌تر خواهد شد.

دانلود اپلیکیشن راویتون

اگر به داستان‌های مصور علاقه‌مند هستید و قصد دارید نمونه‌های ایرانی را نیز دنبال کنید، استفاده از اپلیکیشن راویتون توصیه می‌شود. علاوه بر رابط کاربری ساده، طراحی آن نیز به بهترین و جذاب‌ترین شکل ممکن انجام شده است.

راویتون

راویتون

سازنده: Ravitoon قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۸ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی