ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امیکرون
علمی

واریانت امیکرون کرونا ۱۰ برابر کندتر از گونه اولیه در ریه تکثیر می‌شود

به گفته محققان، با وجودی که واریانت امیکرون کرونا ۷۰ برابر سریع‌تر از گونه دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می‌شود، اما سرعت تکثیر آن در ریه 10 برابر کمتر از واریانت اولیه کرونا است. به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

به گفته محققان، با وجودی که واریانت امیکرون کرونا ۷۰ برابر سریع‌تر از گونه دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می‌شود، اما سرعت تکثیر آن در ریه 10 برابر کمتر از واریانت اولیه کرونا است.

به گفته محققان، در مقایسه با گونه دلتا، امیکرون ۷۰ برابر سریع‌تر در بافت‌هایی که مسیرهای هوایی را پوشش می‌دهند، تکثیر پیدا می‌کند که این امر به طور بالقوه می‌تواند انتقال آن به فرد دیگری را آسان‌تر کند. با این حال سرعت تکثیر این گونه در بافت‌های ریه ۱۰ برابر آهسته‌تر از نسخه اصلی ویروس کرونا است که این امر احتمالا با شدت پایین‌تر بیماری همراه است.

محققان اعتقاد دارند شناسایی تفاوت‌های عمده در میزان تاثیر و کارآمدی امیکرون و سایر گونه‌های ویروس کرونا، می‌تواند به پیش‌بینی پیامدهای آن کمک کند.

تکثیر سریع‌تر امیکرون در مجاری تنفسی

امیکرون

گزارش رسمی یافته‌های دانشمندان هم اکنون در دست بررسی قرار دارد و به صورت رسمی منتشر نشده است. دکتر «میکل چان چی وای» محقق اصلی این پژوهش در بیانیه خبری دانشگاه هنگ کنگ گفت:

توجه به این نکته ضروری است که شدت بیماری در انسان تنها با نحوه تکثیر ویروس مشخص نمی‌شود، بلکه پاسخ ایمنی بدن هر فرد به عفونت نیز تعیین کننده است. یک ویروس بسیار عفونی، با آلوده کرده افراد بسیار زیادی می‌تواند باعث بیماری شدیدتر و مرگ شود، حتی اگر خود ویروس کمتر بیماری‌زا باشد.

او ادامه می‌دهد:

بنابراین، مطالعات اخیر ما در مجموع نشان می‌دهد که ایمنی واکسن‌ها و عفونت‌های گذشته به طور بالقوه ممکن است روی گونه امیکرون تاثیری نداشته باشد و تهدید کلی این گونه جدید بسیار مهم و قابل توجه است.

تیم تحقیقاتی همچنین پروتئین سنبله ویروس را با سطح مختلفی از آنتی بادی مهاجم مدل‌سازی کردند. «جوزف لوبین» از دانشگاه راتگرز در نیوجرسی در این رابطه می‌گوید:

آنتی بادی‌ها از زوایای مختلف حمله می‌کنند. با این حال برخی از آن‌ها به نظر می‌رسد که از بین می‌روند، در حالی که برخی دیگر احتمالا موثر باقی می‌مانند.

او در ادامه اعلام کرد که واکسن‌های تقویت‌کننده سطوح آنتی‌بادی را افزایش می‌دهد و در نتیجه «مدافعان بیشتری» در برابر ویروس ایجاد می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی