ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت مرسدس بنز EQXX بزودی معرفی می‌شود، آیرودینامیک‌ترین خودروی تاریخ اشتوتگارتی‌ها

شرکت مرسدس بنز خود را برای معرفی یک کانسپت تمام الکتریکی جدید با نام ویژن EQXX در سوم ژانویه آماده می کند. به همین جهت این شرکت با انتشار تیزرهایی در تلاش است آن را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

شرکت مرسدس بنز خود را برای معرفی یک کانسپت تمام الکتریکی جدید با نام ویژن EQXX در سوم ژانویه آماده می کند. به همین جهت این شرکت با انتشار تیزرهایی در تلاش است آن را در کانون توجه نگه دارد. تازه‌ترین تیزری که از این کانسپت منتشر شده نمای جانبی و فرم کلی اتاق آن را به نمایش می‌گذارد.

تیزر جدید مرسدس بنز نشان می‌دهد کانسپت ویژن EQXX از بدنه‌ای بسیار سیال و آیرودینامیک برخوردار است. در تایید این ادعا مرسدس می‌گوید کانسپت مذکور کم‌مصرف‌ترین و بهینه‌ترین خودروی ساخته شده توسط کمپانی خواهد بود.

با توجه به این موضوع ضریب درگ EQXX باید پایین‌تر از EQS باشد. بد نیست بدانید این سدان برقی پرچمدار با ضریب درگ ۰.۲۰ آیرودینامیک ترین خودروی تولید انبوه جهان محسوب می شود.

به غیر از این‌ها، مرسدس بنز تاکید دارد ویژن EQXX با هدف جابجا کردن مرزهای تکنولوژی در زمینه کارایی و بهینه بودن توسعه یافته است و در آن اصول بنیادین طراحی خودرو به طور کامل بازنگری شده است.

در رابطه با جزئیات و مشخصات فنی کانسپت جدید اشتوتگارتی‌ها جزئیات چندانی در دست نیست، ولی می‌دانیم که پیشرانه آن تمام الکتریکی بوده و بر مهندسی و وزن پایین بدنه تمرکز شده است. این مفهومی پیشرفته از نرم‌افزار و هوش مصنوعی نیز به طور گسترده بهره می برد.

تیزر چند هفته قبل مربوط به EQXX

با دقت در تیزر اخیر می‌توان شباهت‌هایی بین ویژن EQXX و کانسپت IAA که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد، پیدا کرد. از جمله این شباهت‌ها باید به قوس سقف و قسمت انتهایی خودرو اشاره نمود.

البته در این بین تفاوت هایی نیز دیده می شود. برای مثال قسمت انتهایی ویژن EQXX کوتاه‌تر بوده و گلگیر عقب آن برآمده‌تر است. همچنین دماغه آن ارتفاع کمتری دارد و شیشه جلو در این مفهومی عمودی‌تر بنظر می‌رسد.

کانسپت IAA

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم جدیدترین کانسپت مرسدس بنز در روز سوم ژانویه رونمایی خواهد شد. انتظار می‌رود این کانسپت جدیدترین دستاوردهای کمپانی در زمینه برقی‌سازی را هم به نمایش بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی