ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیمنسیتی ۹۰۰۰ در مقابل اسنپدراگون ۸ نسل ۱: CPU قوی‌تر اما GPU ضعیف‌تر

مدیاتک چند هفته پیش از چیپست پرچمدار دیمنسیتی ۹۰۰۰ پرده برداشت و مدعی بود که محصول آن‌ها می‌تواند رقبا را شکست دهد. این شرکت حالا نتایج چند بنچمارک را منتشر کرده تا ادعاهای قبلی خود ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

مدیاتک چند هفته پیش از چیپست پرچمدار دیمنسیتی ۹۰۰۰ پرده برداشت و مدعی بود که محصول آن‌ها می‌تواند رقبا را شکست دهد. این شرکت حالا نتایج چند بنچمارک را منتشر کرده تا ادعاهای قبلی خود را به اثبات برساند.

دیمنسیتی ۹۰۰۰ در بنچمارک آنتوتو امتیاز ۱,۰۱۷,۴۸۸ را به دست آورده و بالاتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با امتیاز ۱,۰۳۵,۰۲۰ قرار گرفته است. هردو تراشه پیکربندی تقریبا یکسانی دارند چون با لیتوگرافی ۴ نانومتری و بر اساس معماری آرم v9 ساخته می‌شوند. هردو یک هسته Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 خواهند داشت. گفته می‌شود که اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ هم با همین پیکربندی تولید می‌شود.

دیمنسیتی ۹۰۰۰ در بنچمارک آنتوتو

بنچمارک بعدی گیک‌بنچ ۵ است که دیمنسیتی ۹۰۰ در آزمون‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای آن به ترتیب امتیازات ۱۲۳۷ و ۴۳۲۴ را دریافت کرده. در آن سو، موبایل مرجع اسنپدراگون ۸ نسل ۱ امتیازات ۱۲۳۵ و ۳۸۳۷ را به دست آورده. نکته جالب این که آیفون ۱۳ با تراشه A15 امتیازات ۱۷۳۰ و ۴۷۰۰ را ثبت کرده است.

دیمنسیتی ۹۰۰۰ در بنچمارک گیک‌بنچ ۵

دیمنسیتی ۹۰۰۰ در بخش GPU ضعیف‌تر است

چیپست پرچمدار مدیاتک در بنچمارک PCmark به امتیاز ۱۷,۵۷۳ دست یافته که کمی بالاتر از تراشه پرچمدار کوالکام با امتیاز ۱۷,۲۱۵ است. دیمنسیتی ۹۰۰۰ همچنین چندین بنچمارک گرافیکی را پشت سر گذاشته که از جمله آن‌ها می‌توانیم به GFX-Manhattan 3.0 اشاره کنیم. این تراشه در بنچمارک مذکور امتیاز ۲۳۸ فریم بر ثانیه را کسب کرده، در حالی که امتیاز اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و A15 اپل به ترتیب ۲۶۸ و ۲۱۵ بوده است. دیمنسیتی ۹۰۰۰ در GFX-Manhattan 3.1 نیز به امتیاز ۱۶۲ دست یافته، جایی که امتیاز آیفون ۱۳ پرو ۱۸۱ بوده است.

دیمنسیتی ۹۰۰۰ در بنچمارک منهتن ۳

چیپست مدیاتک در تست Aztec با استاندارد Vulkan نرخ ۴۳ فریم بر ثانیه و با استاندارد OpenGL نرخ ۴۲ فریم بر ثانیه را ثبت کرده. امتیازات اسنپدراگون در این تست‌ها به ترتیب ۴۹ و ۴۳ فریم بر ثانیه است. دیمنسیتی ۹۰۰۰ همچنین در بنچمارک ETHZ AI (v5) امتیاز ۱۰۲۴ را دریافت کرده است.

تراشه مدیاتک احتمالا سال آینده میلادی روی گوشی‌های شیائومی، آنر، اوپو و ویوو عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Armanprs
    Armanprs | ۱ دی ۱۴۰۰

    چه طور ۱۰۱۷۰۰۰ از ۱۰۳۵۰۰۰ بزرگ‌تره؟

مطالب پیشنهادی