ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا امیکرون در ایران

«اصغر عبدلی»، دانشیار گروه ویروس‌شناسی پاستور و فناور واکسن کرونای برکت ایران از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا امیکرون در ایران خبر داد؛ گونه‌ای که در هفته‌های گذشته به بسیاری از کشورها سرایت کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

«اصغر عبدلی»، دانشیار گروه ویروس‌شناسی پاستور و فناور واکسن کرونای برکت ایران از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا امیکرون در ایران خبر داد؛ گونه‌ای که در هفته‌های گذشته به بسیاری از کشورها سرایت کرده و نگرانی‌های زیادی در پی داشته است.

به گفته عبدلی، اولین مورد کرونا با گونه جدید امیکرون در ایران در یک آزمایشگاه فوق تخصصی ویروس‌شناسی و زیر نظر وی شناسایی شده است.

شناسایی کرونا امیکرون در ایران

عبدلی همچنین به این موضوع اشاره کرده که این سویه کووید-۱۹ با کیت ایرانی غربالگری واریانت‌های کرونا به نام «Delt vSNP» که توسط «مجید لطفی‌نیا»، استادیار دانشگاه علوم پزشکی کاشان طراحی شده، شناسایی شده است.

چندین هفته از شناسایی کرونا امیکرون در کشورهای مختلف می‌گذرد و اگرچه اطلاعات کاملی درباره قدرت سرایت و همچنین وخامت بیماری در اثر ابتلا به آن نداریم، اما با سرعت بالایی در مناطق مختلف در حال گسترش است. سرعت شیوع این واریانت به گونه‌ای است که سازمان بهداشت جهانی اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار مبتلایان به این سویه طی ۱.۵ تا ۳ روز، دو برابر می‌شود.

کرونا

علاوه بر این، پژوهشی که البته هنوز مورد داوری قرار نگرفته نشان می‌دهد که دو دوز واکسن کرونای سینوفارم اثربخشی پایینی روی واریانت امیکرون دارد که با توجه به اینکه به اکثر جمعیت کشورمان این واکسن تزریق شده، می‌تواند این موضوع نگران‌کننده باشد. هرچند هنوز نمی‌دانیم این گونه جدید تا چه اندازه خطرناک است و آیا می‌تواند مانند دلتا دوباره دنیا را دچار بحران جدیدی کند یا خیر.

با توجه به اینکه در کشورهای مختلف مدت کوتاهی پس از شناسایی اولین موارد ابتلا به واریانت امیکرون، شمار مبتلایان افزایش چشمگیری پیدا کرد، احتمالا در کشورمان هم باید منتظر چنین موضوعی باشیم. البته برخی پژوهشگران به این موضوع اشاره می‌کنند که سویه امیکرون علائم خفیف‌تری نسبت به گذشته دارد، هرچند هنوز چنین موضوعی تایید نشده است. برای آشنایی کامل با واریانت امیکرون پیشنهاد می‌کنیم این مقاله دیجیاتو را بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی حقگو
    علی حقگو | ۲۸ آذر ۱۴۰۰

    مثل اینکه این کرونا نمیخواد دست از سرمون برداره...

مطالب پیشنهادی