ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

شکایت از تسلا بخاطر نظرسنجی توییتری ایلان ماسک برای فروش سهام این شرکت

یکی از سهام‌داران تسلا از این کمپانی بابت نظرسنجی توییتری مدیرعاملش، ایلان ماسک برای فروش سهام این شرکت شکایت کرد. او می‌خواهد با بررسی اسناد داخلی تسلا مطمئن شود مدیران شرکت مطابق تعهدی که قبلا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

یکی از سهام‌داران تسلا از این کمپانی بابت نظرسنجی توییتری مدیرعاملش، ایلان ماسک برای فروش سهام این شرکت شکایت کرد. او می‌خواهد با بررسی اسناد داخلی تسلا مطمئن شود مدیران شرکت مطابق تعهدی که قبلا داده بودند، توییت‌های تاثیرگذار ماسک را بررسی کرده‌اند.

«دیوید واگنر»، سهام‌دار تسلا خواستار دسترسی به پرونده‌های شرکت شده تا ببیند هیئت مدیره توافق با رگولاتور اوراق بهادار آمریکا در موضوع بررسی توییت‌های ماسک را زیر پا گذاشته است یا نه. ماسک در سال ۲۰۱۸ با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا توافق کرد تا انتشار توییت‌هایی را که حاوی اطلاعات مهمی درباره شرکت هستند، ابتدا به تایید هیئت مدیره برساند.

در این شکایت آمده: «مشخص نیست که در حال حاضر چه کسی در تسلا توییت‌های ماسک را بررسی می‌کند.» آخرین مشاور ارشد این شرکت در ماه دسامبر کمپانی را ترک کرد و هنوز کسی جای او را نگرفته است. در نتیجه، نمی‌دانیم توییت‌های مدیرعامل شرکت توسط چه کسی بررسی می‌شود.

تسلا باید پاسخگو باشد

واگنر می‌گوید: «ماسک بدون نظارت باقی مانده و به انتشار پست‌هایی در توییتر و شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد که برای تسلا و سهام‌دارانش مهم‌ هستند و در نهایت بر قیمت سهام اثر می‌گذارند.»

ارزش سهام این خودروساز به دنبال برگزاری نظرسنجی ماسک در توییتر یک چهارم کاهش یافت. او از تاریخ ۶ نوامبر تاکنون حدود ۱۴ میلیارد دلار از سهام خود را فروخته است. واگنر با ثبت این شکایت در دادگاه «دلاور» می‌خواهد به اسناد و مدارک توییت‌های ماسک دست پیدا کند و سابقه بررسی پست‌های او را ببیند.

در بخش دیگر این شکایت به درگیری توییتری میان ماسک و سناتور «الیزابت وارن» اشاره شده است. مدیرعامل تسلا در پاسخ به انتقاد وارن از رفتارهای مالیاتی ماسک، او را به مادر یکی از دوستان دوران کودکی‌اش تشبیه کرد که موقع عصبانیت بی‌دلیل بر سر همه داد می‌کشید. شرکت تسلا هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی