ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲
تکنولوژی

کوالکام احتمالا کار روی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را آغاز کرده است

در حالی که زمان زیادی از معرفی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نمی‌گذرد، منبعی از آغاز کار کوالکام روی نسل جدید این چیپ خبر داده‌اند. این تراشه که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نام می‌گیرد، احتمالا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

در حالی که زمان زیادی از معرفی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نمی‌گذرد، منبعی از آغاز کار کوالکام روی نسل جدید این چیپ خبر داده‌اند. این تراشه که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نام می‌گیرد، احتمالا زودتر از انتظار از راه می‌رسد.

با وجود عمر پایین اسنپدراگون ۸ نسل ۱، یک منبع آشنا به بازار تراشه‌ها در شبکه اجتماعی ویبو ادعا می‌کند که این تولیدکننده در حال کار روی جانشین آن است. هرچند این موضوع هنوز به صورت رسمی تایید نشده اما گزارش منتشر شده علت سرعت گرفتن برنامه‌های کوالکام و کار روی تراشه پرچمدار بعدی را رشد مدیاتک عنوان می‌کند.

زمان عرضه اسنپدراگون ۸ نسل ۲

منبع چینی که با نام «Mobile Chip Masters» شناخته می‌شود، ادعا می‌کند که کوالکام در اوایل ماه مه ۲۰۲۲ چیپ جدید خود را عرضه خواهد کرد. ظاهرا کوالکام برای تراشه آینده خود همچنان از لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد و میزان تولید آن در مقایسه با نسل اول یا مدیاتک دیمنسیتی ۹۰۰۰ بسیار بیشتر خواهد بود.

این منبع در حالی به آغاز کار روی جانشین اسنپدراگون ۸ نسل ۱ اشاره می‌کند که هم اکنون بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل در تلاشند تا در گوشی‌های جدید خود از آخرین پرچمدار کوالکام استفاده کنند. موتورولا به عنوان اولین شرکت توانست در موتو اج X30 از این چیپ بهره ببرد و شرکت‌های مختلف مانند شیائومی، سامسونگ و اوپو نیز قصد انجام چنین کاری را دارند.

طبق گزارش‌ها، کوالکام تعداد زیادی از سفارش‌های ریخته‌گری تراشه خود را از سامسونگ به TSMC منتقل کرده و انتظار می‌رود تا در سال ۲۰۲۲ پس از اپل و بالاتر از شرکت‌هایی چون AMD و مدیاتک به دومین مشتری بزرگ TSMC تبدیل شود.

مشخصات اسنپدراگون ۸ نسل ۲ می‌تواند مانند اسنپدراگون ۸۹۸ پلاس با شماره مدل SM8475 که قبلا گزارش شده بود، باشد و حتی شاید با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس از راه برسد. این احتمال وجود دارد که عبارت «نسل دوم» در این گزارش به موج دوم تولید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ اشاره داشته باشد که قرار است در آن‌ها به صورت کامل از فرآیند TSMC استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی