ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون به درخواست چین نقد کمتر از ۵ ستاره را از کتاب‌های «شی جین پینگ» حذف کرد

آمازون حدود دو سال پیش کارزاری برگزار کرد تا نوشته‌ها و کتاب‌های «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین را به فروش برساند. مدتی بعد دولت این کشور از آمازون خواست تا تمام نقدها، نظرات و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۴

آمازون حدود دو سال پیش کارزاری برگزار کرد تا نوشته‌ها و کتاب‌های «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین را به فروش برساند. مدتی بعد دولت این کشور از آمازون خواست تا تمام نقدها، نظرات و نمرات منفی پیرامون این آثار از روی وب‌سایت چینی آمازون حذف شود و هیچ نقدی با کمتر از ۵ ستاره برای این کتاب‌ها وجود نداشته باشد. ظاهرا آمازون هم بی‌سروصدا این درخواست را قبول کرده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع آگاه می‌گوید نقدها و نظرات منفی درباره کتاب‌های شی جین‌پینگ به درخواست دولت این کشور از روی آمازون حذف شد. یکی از منابع آگاه به ماجرا مدعی است که دولت چین درخواست کرده که هیچ نقدی با کمتر از ۵ ستاره روی این آثار دیده نشود.

تصمیم آمازون تحت تاثیر استراتژی بزرگ‌تر آن‌ها برای اطمینان از ادامه فعالیت‌های تجاری در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا گرفته شد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ با درخواست‌های متعددی از سوی سازمان‌های دولتی چین روبرو شد تا محتواهای انتقادی و عمدتا سیاسی را حذف کند.

آمازون چین

آمازون برای بقا مجبور به پذیرش درخواست چین بود

سخنگوی این فروشگاه بزرگ در واکنش به گزارش امروز می‌گوید شرکت آن‌ها تابع همه قوانین و مقررات قابل اجرا در کشورهای تحت فعالیت آن‌هاست و چین هم از این قاعده مستثنی نیست. البته رویترز می‌گوید این نقدها و نظرات منفی فقط از نسخه چینی وب‌سایت آمازون حذف شده و در نسخه جهانی می‌توان نقدهای منفی را مشاهده کرد.

بخش امتیاز و نقدها قسمت مهمی از کسب و کار تجارت الکترونیک آمازون است و در انتخاب کاربران نقش مهمی ایفا می‌کند. با این حال، این شرکت درخواست چین را پذیرفت و حالا در نسخه چینی وب‌سایت آن‌ها هیچ نقد یا امتیاز پایینی برای کتاب‌های منتشره از سوی دولت دیده نمی‌شود و بخش نظرات هم غیرفعال است.

این گزارش نشان می‌دهد که شرکت‌های غربی برای فعالیت در چین و دسترسی به بازار مهم این کشور با چه سخت‌گیری‌هایی روبرو هستند و برای حفظ منافع و بقای خود مجبور می‌شوند به چه درخواست‌هایی پاسخ مثبت بدهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی