ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت
تکنولوژی

طراحی کامل هدست واقعیت ترکیبی اپل در رندرهای جدید فاش شد

اپل در حال کار روی یک هدست واقعیت مجازی و افزوده است که احتمالا سال آینده میلادی از راه می‌رسد. اکنون رندرهایی از این دستگاه منتشر شده که طراحی آن را با جزئیات کامل نشان ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۴

اپل در حال کار روی یک هدست واقعیت مجازی و افزوده است که احتمالا سال آینده میلادی از راه می‌رسد. اکنون رندرهایی از این دستگاه منتشر شده که طراحی آن را با جزئیات کامل نشان می‌دهد.

«ایان زلبو» خالق طرح‌های مفهومی شناخته شده، رندر‌های فوق‌العاده و با جزئیاتی از هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر کرده که شایعات آن از مدت‌ها قبل شنیده می‌شود. هرچند زلبو از دستگاه موجود در طرح‌های خود به عنوان «Apple View» یاد کرده اما نام واقعی هدست واقعیت ترکیبی اپل هنوز مشخص نشده است.

رندرهای جدید هدست واقعیت ترکیبی اپل

رندرهای با کیفیت زلبو، طراحی تقریبا نهایی و البته احتمالی هدست واقعیت ترکیب اپل را با جزئیات کامل نشان می‌دهد. آخرین شایعات حاکی از آن است که اپل قصد دارد هدست خود را در اواخر سال ۲۰۲۲ و احتمالا همزمان با نسل بعدی گوشی‌های آیفون رونمایی کند. بنابراین در سال آینده مشخصات بیشتری از این دستگاه واقعیت ترکیبی منتشر خواهد شد.

طبق رندرهای منتشر شده، می‌توان ادعا کرد که اپل برای ارائه بهترین طراحی ممکن، برخی عناصر موجود در ایرپاد مکس و اپل واچ را با یکدیگر ترکیب کرده و از آن‌ها بهره گرفته است. هر دو محصول، جز بهترین و راحت‌ترین دستگاه‌های پوشیدنی اپل محسوب می‌شوند، بنابراین استفاده از عناصر آن‌ها بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

به عنوان مثال، بند این دستگاه شبیه به نمونه مورد استفاده در اپل واچ اسپورت است و همچنین از یک گیره فلزی دایره‌ای و حلقه به عنوان محافظ استفاده شده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد هدست نیز مانند ایرپاد مکس از جنس آلومینیوم نقره‌ای ساخته شده و دارای یک پد مشبک خواهد بود که دور چشم کاربران قرار می‌گیرد. در بخش جلویی هدست نیز یک صفحه شیشه‌ای منحنی با سطح صاف قرار دارد.

هرچند تاکنون شاهد انتشار گزارش‌های زیادی درباره این محصول کوپرتینویی‌ها بوده‌ایم، اما غول فناوری طبق معمول اشارات بسیار کمی به آن داشته است. «مینگ-چی کو» تحلیلگر معتبر محصولات اپل ماه گذشته در گزارشی ادعا کرده بود که هدست‌های اپل طی ۱۰ سال آینده جایگزین آیفون‌ها می‌شوند. با این وجود باید دید اپل برای سال آینده خود چه برنامه‌هایی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی