ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین پیامک تاریخ با قیمت ۱۲۱ هزار دلار فروخته شد

اولین پیامک تاریخ با عبارت «کریسمس مبارک»، در یک خانه حراج پاریس به عنوان NFT با قیمت ۱۰۷ هزار یورو به فروش رسید.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

اولین پیامک تاریخ با عبارت «کریسمس مبارک» که در شبکه ودافون در تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۷۱ (۳ دسامبر ۱۹۹۲) ارسال و توسط یکی از مدیران این شرکت به نام «ریچارد جارویس» دریافت شد، در یک خانه حراج پاریس به عنوان NFT با قیمت ۱۰۷ هزار یورو (۱۲۱ هزار دلار) به فروش رسید.

مبلغ مدنظر برای این حراجی در محدوده ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار یورو بود که در نهایت با قیمت ۱۰۷ هزار یورو واگذار شد. این پیامک با متن کریسمس مبارک حاوی ۱۵ کاراکتر بود که توسط برنامه‌نویس «نیل پاپورث» ارسال شد.

فروش اولین پیامک تاریخ

مناقصه مربوط به فروش NFT اولین پیامک دنیا دیروز در پاریس توسط خانه حراج «آگوتس» (Aguttes) برگزار شد و برنده آن، مالکیت انحصاری یک کپی با جزئیات و منحصر به‌فرد از پروتکل ارتباطی اصلی که اولین پیامک جهان را ارسال کرد، در اختیار می‌گیرد. البته در کنار NFT، برنده مزایده به علت ممنوعیت فروش کالاهای نامشهود در فرانسه، یک قاب حاوی این پیامک را هم دریافت می‌کند. هزینه خرید این پیامک با اتریوم پرداخت می‌شود.

اولین پیامک دنیا

ودافون در بیانیه مربوط به فروش این پیامک گفته یکی از اولین نوآوری‌های جهان در نزدیک به ۳۰ سال پیش را با یک فناوری پیشروی امروزی ترکیب کرده و به فروش رسانده است. با توجه به منحصر به‌فرد بودن این دارایی، ودافون انتظار داشت از تمام نقاط جهان برای تصاحب آن پیشنهاد دریافت کند.

درآمد حاصل از فروش این NFT به آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) اهدا خواهد شد؛ آژانسی که از ۸۲.۴ میلیون نفری که مجبور به ترک خانه‌شان شده‌اند، پشتیبانی می‌کند.

به گفته «ماکسیمیلیان آگوتس»، بنیانگذار خانه حراج آگوتس، اولین اختراع‌ها مانند اولین تماس زندگی ما را تغییر دادند:

«اولین کتاب چاپ شده، اولین تماس تلفنی، اولین ایمیل، تمام این اختراعات زندگی ما و نحوه ارتباطات در جهان را تغییر دادند. اولین پیامکی که در سال ۱۹۹۲ دریافت شد، یک گواهی تاریخی برای پیشرفت بشر و فناوری است. ما خوشحالیم که می‌توانیم از فروش این قطعه تاریخی حمایت کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی