ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی پازل اندروید
تکنولوژی

معرفی بهترین بازی‌های پازل برای اندروید و آیفون

بازی‌های پازل در هر زمانی می‌توانند کاربران را سرگرم کنند و به همین دلیل در میان بازیکنان موبایل بسیار محبوب هستند. تاکنون بازی‌های معمایی بسیار زیادی برای پلتفرم‌های موبایل منتشر شده و در این مطلب ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

بازی‌های پازل در هر زمانی می‌توانند کاربران را سرگرم کنند و به همین دلیل در میان بازیکنان موبایل بسیار محبوب هستند. تاکنون بازی‌های معمایی بسیار زیادی برای پلتفرم‌های موبایل منتشر شده و در این مطلب از دیجیاتو ۱۰ بازی پازل اندروید و iOS برتر را برای گوشی‌های موبایل معرفی خواهیم کرد.

معرفی ۱۰ بازی پازل اندروید و iOS

بازی‌های پازل معمولا به سخت افزار قدرتمندی نیاز ندارند و به بهترین نحو ممکن و روش‌های مختلف، هوش بازیکنان را به چالش می‌کشند. علاوه بر این، بازی‌های سبک پازل همچنین برای آرامش ذهنی و کاهش استرس روزانه بسیار مناسب هستند. با این وجود باید اشاره کرد که تمام این بازی‌ها آسان نیستند و در برخی موارد برای حل معماهای داخل بازی پازل باید چندین ساعت از زمان خود را صرف کنید. البته حل کردن بسیاری از معماهای پیچیده درون بازی، در بسیاری از موارد حس خوشایندی را به وجود می‌آورد.

Monument Valley


بازی پازل اندروید

Monument Valley یک بازی پازل معروف محسوب می‌شود که تاکنون جوایزی نیز کسب کرده و طراحی صدا و عناصر بصری آن یکی از بهترین نمونه‌ها در بین بازی‌های موبایل است. در این بازی نقش ایدا را خواهید داشت، یک شاهزاده که باید به او کمک کنید تا مسیر خود را در میان سازه‌هایی خارق‌العاده پیدا کند. در این بازی پازل زیبا، برای رسیدن به هدف خود باید مسیرها را جابجا کنید یا تغییر دهید تا در نهایت مسیر شما کامل شود و روند آن به قدری جذاب است که هیچوقت از آن خسته نخواهید شد.

کنترل و گیم‌پلی بازی نیز ساده است و برای حرکت دادن شاهزاده خانم تنها باید به نمایشگر ضربه بزنید و راه‌های مختلفی را کشف کنید.

تاکنون دو نسخه از بازی منتشر شده و تجربه هر دو آن‌ها پیشنهاد می‌شود. دنبال آن، Monument Valley 2 نیز تقریبا مشابه بازی اصلی است و در برخی موارد ویژگی‌هایی به آن اضافه شده است.

Monument Valley

Monument Valley

سازنده: ustwo games قیمت: ۳.۹۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۶/۷۰۰ مگابایت زبان:

Two Dots


بازی پازل اندروید

بازی پازل اندروید و آی‌او‌اس Two Dots هم یکی از بهترین بازی‌های این سبک محسوب می‌شود که هرچند یادگیری آن ساده است اما برای تسلط کامل بر آن مسیر طولانی و سختی را پیش رو دارید. همچنین بازی بسیار اعتیاد آور است و به سختگی می‌توانید از تجربه آن دل بکنید.

اگر با بازی‌های سری Dots آشنایی داشته باشد، احتمالا بدانید هدف بازی چیست. تا جایی که می‌توانید نقطه‌های یک رنگ را به یکدیگر متصل کنید تا به هدف مورد نظر خود برسید. با این حال قابلیت‌های مختلف زیاد و بیش از ۹۰۰ سطح مختلف در بازی قرار گرفته تا تجربه آن به هیچ وجه خسته‌کننده و طاقت فرسا نشود.

همچنین با پیشرفت در بازی، حالت‌های جدید و خلاقانه‌ای به آن اضافه خواهند شد که هیچ ارتباطی با حالت اصلی ندارند. برای مثال در بخشی از بازی به نام Treasure Hunt که پس از کامل کردن ۱۰ مرحله ابتدایی فعال می‌شود، بازی نوعی نقاشی تعاملی را به شما نشان می‌دهد و در آن باید به کشف برخی آیتم‌ها بگردید. طراحی بازی و این بخش و همچنین صداگذاری آن به بهترین شکل ممکن انجام شده و برای چندین ساعت کاربران را سرگرم خواهد کرد.

Two Dots

Two Dots

سازنده: Two Dots قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۳۲/۵۹۴ مگابایت زبان:

Bomb Club


بازی پازل اندروید

شخصیت‌های رنگارنگ، پازل‌های متنوع و چالش برانگیز و البته انفجار از جمله دلایلی هستند که بازی پازل اندروید Bomb Club به شما توصیه می‌شود. در این بازی با حضور چندین بمب متنوع، باید در نقشه‌های مختلف و بسیار زیادی که با معما ساخته شده‌اند، راه خود را با انفجار بمب‌ها پیدا کنید تا به هدف نهایی برسید.

هدف بازی در هر مرحله این است که تمام بمب‌ها را منفجر کنید. شاید در نگاه اول بیش از حد ساده به نظر برسد، اما بازی با استفاده از انواع مختلفی از بمب‌ها، پیچیدگی زیادی را ارائه می‌کند. برای حل معماهای هر نقشه باید از بمب‌های لیزری، بمب‌های قدرتمند، بمب‌های کوچک و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید و البته تمام کارهای خود را باید با برنامه انجام دهید.

بهتر از همه اینکه Bomb Club کاملا رایگان است و هیچ تبلیغاتی درون بازی وجود ندارد. تنها خرید درون برنامه‌ای آن برای یک بسته الحاقی در نظر گرفته شده که هیچ اجباری به خرید آن نیست.

Bomb Club

Bomb Club

سازنده: Antoine Latour قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۴۶/۴۷۳ مگابایت زبان:

!Threes


بازی پازل اندروید

Threes! یک بازی پازل اندروید و iOS فوق‌العاده سرگرم‌کننده است که به صورت کلی با ترکیب اعداد و جمع بستن آن‌ها انجام می‌شوید. در این بازی باید اعداد کنار یکدیگر را با یکدیگر جمع بزنید و از طرفی مراقب باشید که صفحه اصلی که اعداد در آن حضور دارند کامل نشود که در این صورت بازی تمام می‌شود! بازی بسیار ساده است، اما می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند.

Threes!

Threes!

سازنده: Asher Vollmer قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۷/۹۷ مگابایت زبان:

Lara Croft GO


بازی پازل اندروید

هرچند بازی‌های اصلی Tomb Raider سبک ماجراجویی دارند اما Lara Croft GO در سبک پازل برای گوشی‌های اندروید منتشر شده که شیوه خلاقانه‌ای را شامل می‌شود. در این بازی پازل اندروید و iOS بازیکنان نقش یک ماجراجو به نام «لارا کرافت» را خواهند داشت و بازی به صورت نوبتی جلو می‌رود. یعنی در هر نوبت شما قادر به انجام یک حرکت هستید و پس از آن باید صبر کنید تا دشمنان شما نیز حرکت خودشان را انجام دهند.

بازی Lara Croft GO همچنین جلوه‌های بصری فوق‌العاده جذابی دارد که حل چالش‌ها و معماهای درون بازی را سرگرم‌کننده می‌کند. همچنین مانند سایر بازی‌های سری GO برای تکمیل کردن هر مرحله، راه‌های مختلفی وجود دارد.

Lara Croft GO

Lara Croft GO

سازنده: ۲۳/۱۲۰۰ قیمت: ۵.۹۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۳/۱۲۰۰ مگابایت زبان:

Total Party Kill


بازی پازل اندروید

برخی بازی‌ها گروه کوچکی از شخصیت‌ها را با مهارت‌های منحصر به فرد خود در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند تا با استفاده از آن‌ها به هدف نهایی بازی برسند و در عین حال تلاش کنند تا همه آن‌ها را نزده نگه دارند. با این حال در بازی Total Party Kill باید شخصیت‌های دیگر را فدا کنید و در نهایت فقط یک قهرمان از بین شوالیه، جادوگر یا تک تیرانداز با موفقیت به پایان مرحله برسد.

این بازی پازل اندروید و iOS شامل ۶۰ مرحله مختلف می‌شود که در آن‌ها با معما و پازل‌های مختلفی مواجه خواهید شد که باید از آن‌ها عبور کرده و به نقطه پایانی برسید. اگر از طرفداران بازی‌های پلتفرمر قدیمی هستید، تجربه Total Party Kill را به هیچ وجه از دست ندهید.

Total Party Kill

Total Party Kill

سازنده: Adventure Islands قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۶/۶۹ مگابایت زبان:

!Brain It On


بازی پازل اندروید

Brain It On! یک بازی معمایی کاملا اعتیاد آور است که برای حل معماهای آن باید به صورت کاملا متفاوت و خلاقانه‌ای فکر کنید. با استفاده از انگشت یا قلم باید خطوط، اشکال یا هر چیز دیگری که فکر می‌کند به آن نیاز دارید را روی صفحه ترسیم کنید تا معمای هر مرحله حل شود. همچنان اگر فکر می‌کنید بازی به همین سادگی است، باید به شما عنوان کنیم که در اشتباه هستید.

بازی از بیش از ۲۰۰ مرحله مختلف تشکیل شده و با پیشرفت، معماهای آن نیز چالش‌بر‌انگیزتر و خلاقانه‌تر می‌شوند. همچنین عواملی مانند تعداد ستاره‌های دریافتی، زمان انجام مرحله و تعداد اشکال مورد استفاده روی امتیاز نهایی بازیکنان تاثیرگذار هستند.

Brain It On!

Brain It On!

سازنده: Orbital Nine Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۵۳/۹۶ مگابایت زبان:

RGB Express


بازی پازل اندروید

در بازی پازل RGB Express که برای اندروید و iOS عرضه شده، هدف بازیکنان ایجاد یک شرکت تحویل محصولات از پایه است. در واقع بازیکنان باید جعبه‌های رنگی را جمع‌آوری و آن‌ها را به مقاصد خود تحویل دهند. با این وجود باید مسیر هر ماشین را به نحوی مشخص کنید که با یک بار حرکت هم بسته مورد نظر خود را جمع‌آوری کرده و هم آن را تحویل دهد.

نقشه بازی به مرور زمان بزرگ و بزرگ‌تر خواهد شد که در این حالت بازیکنان باید کنترل چندین ماشین را به صورت همزمان در اختیار داشته باشند. وجود گرافیک زیبا و بیش از ۲۰۰ مرحله متنوع بازی RGB Express را به یک بازی پازل سرگرم‌کننده تبدیل می‌کند.

RGB Express

RGB Express

سازنده: Bad Crane قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۷/۳۸ مگابایت زبان:

Aquavias


بازی پازل اندروید

Aquavias یک بازی پازل اندروید و iOS مسیریابی محسوب می‌شود که بسیار آرامش‌بخش است. هدف بازیکنان در بازی این است که آب را به شهرها برسانند و اگر در این کار شکست بخورید، شهر دچار خشکسالی خواهد شد. در بازی باید مسیر آب را با استفاده از مسیرهای تکه تکه شده تنظیم کنید تا در نهایت بتوانید هر مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید.

با گذشت زمان، پیچیدگی مسیرهای مورد نیاز نیز افزایش پیدا می‌کند و مسیرهای جدید از جمله به شکل T وارد بازی خواهند شد که در این صورت حل کردن معماها نیز مشکل خواهند شد. با این حال جلوه‌های بصری و موسیقی متن بازی بسیار دلپذیر است و جذابیت آن را برای تمام بازیکنان بیشتر می‌کند.

Aquavias

Aquavias

سازنده: Dreamy Dingo قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۵۱/۱۵۵ مگابایت زبان:

Orbit


بازی پازل اندروید

Orbit علاوه بر اینکه یک بازی پازل اندروید و iOS بسیار سرگرم‌کننده است، در دنیای مینیمال خود محیطی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که بتوانند منظومه‌های خورشیدی کوچک و زیبایی خلق کنند و محو تماشا آن شوند. در این بازی مینیمال باید اجرام آسمانی را تولید کنید که در اطراف سیاهچاله‌ها می‌چرخند و باعث خلق اشکال هنری مختلفی می‌شوند.

بازی علاوه بر اینکه پازل یک شبیه‌ساز جاذبه نیز محسوب می‌شود که بازیکنان مدام باید سیارات و اشکال مختلف را روی نمایشگر جابجا کنند تا به هدف نهایی هر مرحله برسند.

Orbit - Playing with Gravity

Orbit - Playing with Gravity

سازنده: HIGHKEY Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۵۳/۱۴۰ مگابایت زبان:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی