ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امیکرون
علمی

افراد مبتلا به کرونا امیکرون کمتر از سویه دلتا به مراقبت‌های بیمارستانی نیاز پیدا می‌کنند

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط دانشمندان آفریقای جنوبی، دانمارک و بریتانیا، تعداد کمتری از افراد مبتلا به کرونا امیکرون نسبت به گونه دلتا در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند. با توجه به پژوهش‌های جدید می‌توان امیدوار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط دانشمندان آفریقای جنوبی، دانمارک و بریتانیا، تعداد کمتری از افراد مبتلا به کرونا امیکرون نسبت به گونه دلتا در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

با توجه به پژوهش‌های جدید می‌توان امیدوار بود که نسبت به سایر گونه‌های کرونا، در واریانت امیکرون موارد کمتری از ابتلا شدید وجود داشته باشد، البته محققان هشدار داده‌اند که میزان سرایت امیکرون به دیگران همچنان می‌تواند خدمات بهداشتی را تحت فشار قرار دهد.

محققان تاکید کردند که کاهش عوارض شدید امیکرون احتمالا به دلیل تمایل بیشتر این گونه در مقایسه با سایر سویه‌ها، برای آلوده کردن افرادی است که قبلا واکسینه یا مبتلا شده‌اند.

کاهش میزان بستری در بیمارستان در کرونا امیکرون

کرونا امیکرون

افراد واکسینه نشده همچنان در معرض خطر هستند و این سویه هم اکنون اکثر موارد ابتلا به کووید-۱۹ در چندین کشور از جمله ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. همچنین با توجه به اینکه اکثر موارد ابتلای جدید و مجدد به گونه امیکرون خفیف هستند، نسبت تمام مواردی که به بیماری شدید مبتلا شده‌اند پایین‌تر از سایر گونه‌های ویروس کرونا است.

پژوهش اخیر دانشمندان امپریال کالج لندن نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به بیماری شدید امیکرون در هر فرد ۱۱ درصد کمتر است. این نتایج در ادامه به کاهش ۲۵ درصدی خطر بستری شدن در بیمارستان نسبت به دلتا تفسیر شد زیرا موارد ابتلا به امیکرون در مقایسه با دلتا بیشتر در میان افرادی دیده شده که قبلا مبتلا یا واکسینه شده‌اند که همین امر محافظت قابل توجهی در برابر بیماری شدید ایجاد می‌کند.

پژوهش آفریقای جنوبی که توسط موسسه ملی بیماری‌های واگیردار این کشور انجام شده نیز نشان می‌دهد در میان افرادی که در ماه‌های اکتبر و نوامبر آزمایش آن‌ها مثبت شده و در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، موارد مشکوک به امیکرون به میزان ۸۰ درصد کمتر از موارد دلتا بوده است.

دومین تجزیه و تحلیل همان تیم تحقیقاتی، این بار با کنترل وضعیت واکسیناسیون نشان می‌دهد که پس از بستری شدن موارد ابتلا به امیکرون و دلتا در بیمارستان طی هفته‌های اخیر، احتمال یکسانی برای پیشرفت وضعیت بیماری آن‌ها وجود داشته است. دانشمندان در بررسی خود بیش از ۱۰ هزار مورد ابتلا به امیکرون و بیش از ۲۰۰ بستری در بیمارستان را تحلیل کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی