ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین بازی های استراتژیک موبایل
تکنولوژی

معرفی بهترین بازی‌های استراتژیک برای اندروید و آیفون

تاکنون بازی‌های استراتژیک بسیار زیادی برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شده که طرفداران این سبک را به دوره‌های مختلفی مانند «روم باستان» یا دنیاهای خیالی مانند «سرزمین میانه» می‌برند. وجود کنترل بسیار ساده، باعث شده تا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

تاکنون بازی‌های استراتژیک بسیار زیادی برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شده که طرفداران این سبک را به دوره‌های مختلفی مانند «روم باستان» یا دنیاهای خیالی مانند «سرزمین میانه» می‌برند. وجود کنترل بسیار ساده، باعث شده تا این دسته از بازی‌ها به یک انتخاب ایده‌آل برای موبایل یا رایانه‌های شخصی تبدیل شود و تجربه آن‌ها در کنسول‌ها چندان پیشنهاد شده نیست. به همین منظور در این مطلب از دیجیاتو قصد داریم بهترین بازی های استراتژیک موبایل را به شما معرفی کنیم.

بهترین بازی های استراتژیک موبایل

استراتژیک یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های بازی محسوب می‌شود که از زمان‌های قدیم نمونه آن را در بازی‌هایی مانند شطرنج یا حتی برخی بازی‌های رومیزی تجربه کرده‌ایم. در این دسته از بازی‌ها، بازیکنان باید راه نسبتا طولانی را برای رسیدن به موفقیت طی کنند، اما در تمام مراحل باید از مغز خود برای چیدن استراتژی‌های مختلف و شکست دادن دشمنان استفاده کند. بنابراین از آن‌ها به عنوان یک روش فوق‌العاده برای آزمایش ذهن خود می‌توان یاد کرد.

در ادامه این مطلب بهترین بازی های استراتژیک موبایل را معرفی کرده‌ایم.

Clash of Clans


بهترین بازی های استراتژیک موبایل
امتیاز در گوگل پلی: ۴.۶امتیاز در اپ استور: ۴.۸نیاز به اینترنت: بله

Clash of Clans (کلش آف کلنز) قطعا محبوب‌ترین بازی استراتژیک آنلاین است که حتی در بین بازیکنان ایرانی محبوبیت بسیار زیادی دارد. در این بازی شما به عنوان یک رئیس دهکده عمل خواهید کرد و دهکده خود را رشد و توسعه می‌دهید. همچنین با شکست دادن قبیله‌های دیگر باید ارتش شکست‌ناپذیری ایجاد کنید.

به همین ترتیب در بازی برای پیروز شدن می‌توانید از استراتژی‌های بسیار زیادی استفاده کنید و به مرور زمان دهکده و نیروهای خود را تقویت کنید، زیرا بطور مداوم باید به قبیله‌های دیگر حمله کرده یا از دهکده خود در مقابل حملات دیگران دفاع کنید.

طراحی بازی از همان نسخه‌های اولیه و قدیم به بهترین شکل ممکن انجام شده و تاکنون نیز به‌روزرسانی‌های بسیار زیادی برای آن منتشر شده و بدون شک از Clash of Clans می‌توان به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک آیفون و اندروید یاد کرد که تاثیر بسیار زیادی روی این سبک داشته است.

دانلود بازی Clash of Clans

Clash of Clans

Clash of Clans

سازنده: Supercell قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۵۹/۱۸۳ مگابایت زبان:

Bad North: Jotunn Edition


بهترین بازی های استراتژیک موبایل
امتیاز در گوگل پلی: ۴.۴امتیاز در اپ استور: ۳.۵نیاز به اینترنت: خیر

Bad North: Jotunn Edition از جمله جدیدترین بازی‌های استراتژیک این لیست محسوب می‌شود که مانند عناوین کلاسیک تجربه بسیار خوبی را ارائه می‌کند. در این بازی شما وارد مناطق سه‌بعدی و زیبایی خواهید شد و باید از آن در مقابل حملات دشمنان دفاع کنید. همچنین عناصر دیگری مانند برج‌های دفاعی در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرند تا برای دفاع از جزیره خود استراتژی‌های مختلفی داشته بشند.

بازی طراحی فوق‌العاده خوب و لذت‌بخشی دارد و به راحتی می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایل یاد کرد که البته دانلود آن رایگان نیست.

دانلود بازی Bad North: Jotunn Edition

Bad North: Jotunn Edition

Bad North: Jotunn Edition

سازنده: Raw Fury قیمت: ۳.۹۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۵۶/۲۰۴ مگابایت زبان:

Pocket City


امتیاز در گوگل پلی: ۳.۸امتیاز در اپ استور: ۴.۶نیاز به اینترنت: خیر

شاید Pocket City یک بازی شبیه‌سازی به نظر برسد، اما پیش از هرچیز باید اشاره کرد که بازی دارای بسیاری از عناصر سبک استراتژیک است. اگر به Sim City علاقه داشته باشد، این بازی نیز برای شما ساخته شده است زیرا در آن باید شهر خود را بسازید و با استفاده از عناصر خاص مانند سیستم‌های حمل و نقل یا شادی شهروندان و استراتژی‌های مختلف باعث توسعه آن شوید.

بازی بسیار ساده است و هیچ پرداخت درون برنامه‌ای را شامل نمی‌شود و مهم‌تر اینکه کاملا به صورت آفلاین می‌توانید آن را تجربه کنید. اگر به بازی‌های مدیریتی یا شهرسازی علاقه دارید، تجربه Pocket City را به هیچ وجه از دست ندهید.

دانلود بازی Pocket City

Pocket City Free

Pocket City Free

سازنده: Codebrew Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۶۸/۳۱ مگابایت زبان:

The Battle for Polytopia


بهترین بازی های استراتژیک موبایل
امتیاز در گوگل پلی: ۴.۵امتیاز در اپ استور: ۴.۷نیاز به اینترنت: خیر

اگر در بین بازی‌های استراتژیک از طرفداران سری Civilization هستید، تجربه The Battle for Polytopia را به هیچ وجه از دست ندهید. در این بازی مستقل شما می‌توانید نقش قبایل مختلفی را داشته باشید که برای حفظ میهن و سرزمین خود تلاش می‌کنند. گیم پلی بازی مانند همان سری محبوب به صورت نوبتی ارائه می‌شود و به هیچ وجه پیچیده نیست.

بازی را به روش‌های مختلفی می‌توانید تجربه کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک بازی با تنظیمات منحصر به فرد خود ایجاد کنید که پس از ۳۰ نوبت به پایان برسید یا بازی را به گونه‌ای تنظیم کنید که تنها قبیله باقی مانده به عنوان برنده اعلام شود. اگر به دنبال بازی هستید که در آن می‌توانید کنترل گروه خاصی را داشته باشید، سرزمین خود را ایجاد و مدیریت کنید و از همه مهم‌تر توسعه و پیشرفت تکنولوژی‌های جدید نقش زیادی در آن داشته باشد، تجربه The Battle for Polytopia را به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایل از دست ندهید.

دانلود بازی The Battle for Polytopia

The Battle of Polytopia

The Battle of Polytopia

سازنده: Midjiwan AB قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۰۵/۷۸ مگابایت زبان:

Clash Royale


امتیاز در گوگل پلی: ۴.۲امتیاز در اپ استور: ۴.۶نیاز به اینترنت: بله

کلش رویال شاید معروف‌ترین بازی این لیست محسوب می‌شود که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. Clash Royale بازی استراتژی آنلاین چند نفره‌ای است که در آن باید با سایر بازیکنان به صورت کاملا آنلاین مبارزه کنید. همچنین با جمع‌آوری کارت‌های بیشتر می‌توانید به استراتژی‌های جدیدی برای شکست دادنت حریفان خود دست پیدا کنید. همچنین یادگیری کلش رویال بسیار ساده است و کنترل‌ها و استفاده از ویژگی‌های آن را به مرور زمان یاد خواهید گرفت.

سوپرسل استودیو توسعه‌دهنده بازی با کلش آف کلنز (Clash of Clans) توانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند و با معرفی کلش رویال یک بار دیگر توانست موفقیت خود را تکرار کند. تجربه بازی‌های سوپرسل برای طرفداران بازی‌های استراتژیک ضروری محسوب می‌شود و بدون شک یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایل محسوب می‌شود.

دانلود بازی Clash Royale

Clash Royale

Clash Royale

سازنده: Supercell قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۱۶/۱۳۹ مگابایت زبان:

The Escapists 2: Pocket Breakout


بهترین بازی های استراتژیک موبایل
امتیاز در گوگل پلی: ۴.۵امتیاز در اپ استور: ۴.۷نیاز به اینترنت: خیر

در میان تمام بهترین بازی های استراتژیک موبایل این لیست، The Escapists 2: Pocket Breakout بیشترین آزادی عمل را به بازیکنان ارائه می‌کند تا برای هدف نهایی خود که فرار از زندان است، استراتژی‌های مختلفی را پیش بگیرند.

برای مثال می‌توانید با دزدیدن برخی آیتم‌ها سلاح خود را بسازید، با کسب درآمد داخل زندان به نگهبانان رشوه دهید یا با همکاری سایر زندانی‌ها شورش راه بیندازید. همچنین در زندان می‌توانید به کتابخانه یا سالن بدنسازی مراجعه کرده تا باعث بهبود توانایی‌های خود شوید اما در همین حال در محیط زندان نیز باید کارهایی را به صورت روزانه انجام دهید تا نگهبانان به شما شک نکنند.

وجود چندین زندان مختلف، روش‌های متفاوت، شخصیت‌های بسیار زیادی و طراحی و صداگذاری فوق‌العاده باعث شده تا از این بازی به عنوان یکی از بهترین‌های سبک استراتژی یاد کنیم.

دانلود بازی The Escapists 2: Pocket Breakout

The Escapists 2: Pocket Breakout

The Escapists 2: Pocket Breakout

سازنده: Team 17 Digital LimitedStrategy قیمت: ۰.۹۹/۱.۹۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۵۰۰/۵۸۰ مگابایت زبان:

Enyo


بهترین بازی های استراتژیک موبایل
امتیاز در گوگل پلی: ۴.۵امتیاز در اپ استور: ۴.۶نیاز به اینترنت: خیر

شاید در نگاه اول، بازی Enyo بسیار شبیه به شطرنج به نظر برسد، اما در واقع بسیار سرگرم‌کننده است. البته بازی شطرنج نیز بسیار سرگرم‌کننده است، اما Enyo با ترکیب کردن همان سبک و روش با نوعی پیچ و تاب مخصوص به خود باعث ایجاد تجربه‌ای آشنا و در عین حال جدید شده که برای چندین ساعت می‌توانند طرفداران بازی‌های استراتژیک را جذب خود کند.

بازی شما را در نقش انیو، الهه جنگ یونان باستان قرار می‌دهد که تلاش دارد در هزارتوهای در حال تغییر، سه اثر باستانی را بازیابی کند. با این حال، بازیکنان فقط می‌توانند با استفاده از توانایی‌های او که شامل سپر و قلاب می‌شود در محیط بازی جابجا شوند یا دشمنان را از میان بردارند که همین امر بسیار چالش برانگیز است.

دانلود بازی Enyo

ENYO

ENYO

سازنده: Arnold Rauers قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۲۱/۴۰ مگابایت زبان:

Mindustry


امتیاز در گوگل پلی: ۴.۵امتیاز در اپ استور: ۴.۷نیاز به اینترنت: خیر

در میان انبوه بی‌شماری از بازی‌های دفاع از برج، Mindustry حکم یک جواهر با ارزش را دارد. در این دسته از بازی‌های استراتژیک، شما فقط یک وظیفه دارید و آن هم دفاع کردن از برج‌های خود است. در Mindustry نیز یک برج اصلی و چندین برج دیگر در اختیار بازیکنان قرار داده و باید از آن‌ها در برابر موج حملات دشمنان محافظت کنید، با این حال وجود نوعی ربات باعث شده تا بتوانید در آن واحد ساخت و ساز نیز انجام دهید.

برای پیروزی در بازی باید علاوه بر استفاده از استراتژی‌ها مختلف، به منبع خود نیز توجه داشته باشید که برای تقویت خطوط دفاعی به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. مهم‌تر از همه اینکه بازی کاملا رایگان است و خبری از تبلیغات مزاحم یا سیستم پرداخت درون برنامه‌ای نیز وجود ندارد.

دانلود بازی Mindustry

Mindustry

Mindustry

سازنده: Anuken قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۸۶/۶۰ مگابایت زبان:

Mushroom Wars 2


بهترین بازی های استراتژیک موبایل
امتیاز در گوگل پلی: ۴امتیاز در اپ استور: ۴.۵نیاز به اینترنت: بله

Mushroom Wars 2 از جمله بازی‌های استراتژیک هم‌زمان محسوب می‌شود که در آن باید ارتش‌های کوچکی از سربازان قارچی بامزه را کنترل کنید. همچنین نکته دیگر اینکه بازی را می‌توان به صورت آنلاین یا آفلاین انجام داد که البته تجربه حالت آنلاین آن تجربه بسیار بهتری را ارائه می‌کند. گرافیک و گیم پلی بسیار زیبا و یادگیری نسبت آسان نیز از جمله ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شوند.

هدف اصلی بازی تسلط کامل است که برای انجام آن باید نیروهای خود را در سراسر نقشه حرکت دهید، و همانطور که از خود دفاع می‌کنید، کلبه‌ها و سایر ساختمان‌های دشمنان را نیز با استراتژی‌های مختلفی در اختیار بگیرید. در بازی چهار قبیله مختلف وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توانید انتخاب کنید و بازی بسیار مناسبی برای به چالش کشیدن هوش بازیکنان محسوب می‌شود.

دانلود بازی Mushroom Wars 2

Mushroom Wars 2

Mushroom Wars 2

سازنده: Zillion Whales قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۶۵۰/۴۶۹ مگابایت زبان:

Night of the Full Moon


امتیاز در گوگل پلی: ۴.۴امتیاز در اپ استور: ۴.۳نیاز به اینترنت: خیر

همانطور که در ابتدای مطلب بهترین بازی های استراتژیک موبایل توضیح دادیم، بازی‌های کارتی نیز زیرمجموعه‌ای از استراتژیک محسوب می‌شود و بازی Night of the Full Moon نیز یک بازی جذاب مبتنی بر کارت است. در این بازی شما در نقش کلاه قرمزی وارد می‌شوید که در تلاش است مادربزرگ خود را پیدا کند و وارد جنگل اسرارآمیزی می‌شود که در آن با موجوداتی مانند گرگینه و جادوگر مواجه خواهد شد.

شاید مهم‌ترین نکته بازی Night of the Full Moon سادگی گیم پلی آن باشد، اما با این حال همچنان یک عنوان بسیار سرگرم‌کننده محسوب می‌شود که می‌توانید برای آن زمان زیادی صرف کنید.

گرافیک فوق‌العاده، صداگذاری بسیار خوب و وجود کارت‌های متنوع بسیار زیادی که می‌تواند آن‌ها را برای افزایش سطح خود جمع آوری کنید، از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند تجربه بازی Night of the Full Moon را به شما توصیه کنیم.

دانلود بازی Night of the Full Moon

Night of the Full Moon

Night of the Full Moon

سازنده: Giant Network قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۲۰۰/۴۰۰ مگابایت زبان:

ROME: Total War


بهترین بازی های استراتژیک موبایل
امتیاز در گوگل پلی: ۴.۶امتیاز در اپ استور: ۴.۸نیاز به اینترنت: خیر

در بازی Rome: Total War تنها یک هدف دارید، جهان باستان را فتح کنید. بازی استراتژیک نوبتی که در گذشته نسخه ویندوز آن به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرده شامل ۱۹ جناح مختلف می‌شود که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید و همچنین کنترل‌های آن برای نمایشگرهای لمسی بهینه‌سازی شده است. چه رومی باشید، چه مصری یا مقدونی هدف شما فتح جهان است و این کار را می‌توانید با روش‌های مختلفی انجام دهید.

علاوه بر اینکه باید جهان پیرامون خود را فتح کنید، باید به امور سیاسی، اقتصادی و مذهبی تمدن خود نیز توجه داشته باشید و با همسایگان خود ارتباطات دیپلماتیک برقرار کنید. Rome: Total War علاوه بر اینکه یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایل محسوب می‌شود، بدون شک یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک تاریخ است.

دانلود بازی Rome: Total War

ROME: Total War

ROME: Total War

سازنده: Feral Interactive قیمت: ۹.۹۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۹۰۰/۲۸۰۰ مگابایت زبان:

Tropico


امتیاز در گوگل پلی: ۴.۲امتیاز در اپ استور: ۴.۷نیاز به اینترنت: خیر

در بازی Tropico که یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک محسوب می‌شود، شما در نقش یک دیکتاتور به نام El Presidente حضور خواهید داشت و در جزیره کارائیب خود می‌توانید همه چیز را همانطور که دوست دارید اداره کنید.

در واقع شما مسئول تمام جنبه‌های زندگی و جامعه خود در جزیره هستید و ساختن راه‌ها و ساختمان‌های جدید، آموزش شهروندان خود با مدارس و پایگاه‌های نظامی و مدیریت اقتصاد با ساخت مزارع و صنایع مختلف تنها بخشی از وظایف شما در این بازی استراتژیک محسوب می‌شود.

۱۵ جزیره با کمپین‌های داستانی خود در بازی قرار گرفته که شامل اهداف خاصی می‌شوند اما همچنین می‌توانید بازی خود را ایجاد کنید تا همانطور که می‌خواهید بر کشور خود حکومت کنید. این بازی نیز مانند Rome: Total War پیش از این در دسترس رایانه‌های ویندوز قرار گرفته و اکنون پورت موبایل آن با پرداخت هزینه قابل دریافت است. با این حال درون بازی خبری از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای یا تبلیغات وجود ندارد و تجربه آن برای طرفداران بازی‌های استراتژیک و مدیریت کاملا پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی Tropico

Tropico

Tropico

سازنده: Feral Interactive قیمت: ۱۱.۹۹ دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۶۰۰/۲۰۰۰ مگابایت زبان:

Civilization VI


امتیاز در گوگل پلی: ۳.۱امتیاز در اپ استور: ۳.۲نیاز به اینترنت: خیر

Civilization VI بازی دیگری محسوب می‌شود که توسعه‌دهندگان علاوه بر نسخه ویندوز، آن را در دسترس کاربران موبایل نیز قرار داده‌اند. نسخه موبایل بازی نیز گیم پلی نوبتی خود را حفظ کرده و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا امپراطوری خود را ایجاد کنند و سپس با توسعه تکنولوژی‌های جدید، ایجاد روابط با همسایگان و گسترش قلمرو به یکی از قدرتمندترین امپراطوری‌های زمین تبدیل شوند.

شاید اگر تاکنون تجربه بازی‌های این سری را نداشته باشید، همه چیز کمی پیچیده به نظر برسد اما بازی به نحوی طراحی شده که چندین ساعت از زمان روزانه خود را صرف آن خواهید کرد و به مرور زمان کنترل‌های آن را نیز متوجه خواهید شد.

همچنین در انتها باید اشاره کرد که طراحی بازی چه از نظر گیم پلی و چه از نظر گرافیک خیره کننده است، بنابراین شاید در تجربه این بازی در گوشی‌های میان رده با مشکل مواجه شوید.

دانلود بازی Civilization VI

Civilization VI

Civilization VI

سازنده: Aspyr Media, Inc. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۸۰۰/۳۹۰۰ مگابایت زبان:

Crying Suns


امتیاز در گوگل پلی: ۴.۸امتیاز در اپ استور: ۴.۸نیاز به اینترنت: خیر

Crying Suns یکی از خاص‌ترین بازی‌های استراتژیک موبایل محسوب می‌شود و با توجه به اینکه داستان آن به نوعی از سری فیلم‌های Star Wars اقتباس شده است، احتمالا در نگاه اول همه چیز بسیار پیچیده به نظر برسد.

در واقع بازی بسیار پیچیده و خاص است و تنها بخشی از بازیکنان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند، با این وجود بدون شک یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایل محسوب می‌شود که تجربه آن برای تمام طرفداران این سبک توصیه می‌شود. ظاهر و طراحی بازی چندین امروزی نیست و شبیه بازی‌های کلاسیک به نظر می‌رسد، با این حال مهم‌ترین نکته مثبت بازی گیم‌پلی غنی آن است که طیف وسیعی از قابلیت‌های استراتژیک و فنی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. هرچند بازی به سبک پیکسلی طراحی شده، اما توسعه‌دهندگان توصیه می‌کنند که برای اجرا آن بهتر است از گوشی‌های قدرتمندی استفاده کنید.

دانلود بازی Crying Suns

Crying Suns

Crying Suns

سازنده: Humble Games قیمت: ۸.۹۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۰۰۰/۴۰۰ مگابایت زبان:

Pixel Starships


امتیاز در گوگل پلی: ۴.۳امتیاز در اپ استور: ۴.۳نیاز به اینترنت: بله

بازی استراتژیک Pixel Starships که داستان آن در یک دنیای ۸ بیتی رخ می‌دهد، تمام دستورالعمل‌های لازم برای تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایل را ارائه می‌کند. بازی شامل ویژگی‌هایی از جمله مدیریت، شبیه‌سازی و ساخت و ساز می‌شود و در عین حال حضور بیگانگان نیز تهدید بزرگی برای بازیکنان محسوب می‌شود.

در این بازی استراتژیک وظیفه اصلی بازیکنان ساخت بهترین سفینه فضایی ممکن است و در ادامه باید بهترین خدمه ممکن را نیز برای آن فراهم کنند. تجربه بازی بسیار سرگرم‌کننده است و پیچیدگی‌های بازی‌های Retro را با ژانر کلاسیک استراتژی ترکیب می‌کند.

دانلود بازی Pixel Starships

Pixel Starships

Pixel Starships

سازنده: Savy Soda قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۹۱/۹۷ مگابایت زبان:

Crush Your Enemies!


امتیاز در گوگل پلی: ۴.۵امتیاز در اپ استور: ۵نیاز به اینترنت: بله

Crush Your Enemies! بازی ماجراجویی استراتژی دیگری است که از سبک استراتژی هم‌زمان پیروی می‌کند. با این حال، تفاوت مهم آن نسبت به سایر بازی‌ها، همانطور که از نام آن مشخص می‌شود، وجود بسیار زیاد کشت و کشتار و غارت است.

در واقع عوامل اصلی بازی نیروهای بسیار زیاد نژاد بربرها هستند که تنها هدف آن‌ها غارت و از بین بردن دشمنان است و بازیکنان باید آن‌ها را مدیریت و رهبری کنند.

Crush Your Enemies تمام چیزهایی که از یک بازی استراتژیک انتظار دارید را ارائه می‌کند: برنامه‌ریزی، انتخاب انواع مختلف واحدها، مدیریت منابع، تصرف قلمرو دشمن و فریب دادن آن‌ها با استراتژی‌های مبتکران خود.

دانلود بازی Crush Your Enemies

Crush Your Enemies

Crush Your Enemies

سازنده: Good Shepherd Entertainment قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۰۳/۷۱ مگابایت زبان:

Warhammer 40,000: Space Wolf


امتیاز در گوگل پلی: ۴.۳امتیاز در اپ استور: ۴.۳نیاز به اینترنت: بله

یکی از بهترین بازی‌های سری Warhammer 40,000 برای گوشی‌های موبایل اندروید و iOS که شامل ۱۰ ماموریت داستان محور جدید، نبردهای گروهی که به تفکر استراتژیک نیاز دارند و حتی مبارزات آنلاین چند نفره می‌شود.

علاوه بر این Warhammer 40,000: Space Wolf کاملا رایگان در دسترس بازیکنان قرار گرفته و همچنان شامل پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌شود و بدون شک یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایل است. همچنین بازی به صورت مرتب به‌روزرسانی می‌شود که علاوه بر رفع برخی مشکلات، ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود.

همچنین در این بازی مانند بسیاری از بازی‌های سری Warhammer توجه زیادی به عناصر نقش آفرینی شده، با این وجود علاوه بر استفاده از استراتژی‌های مختلف باید به ارتقا مهارت‌ها و قابلیت‌های خود نیز توجه داشته باشید.

دانلود بازی Warhammer 40,000

Warhammer 40,000: Space Wolf

Warhammer 40,000: Space Wolf

سازنده: HeroCraft Ltd. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۸۵/۲۲۹ مگابایت زبان:

XCOM: Enemy Within


امتیاز در گوگل پلی: ۴.۱امتیاز در اپ استور: ۴.۳نیاز به اینترنت: بله

XCOM: Enemy Within یکی از بهترین بازی‌های استراتژی نوبتی آنلاین است که بازیکنان را در نقش یک فرمانده وارد بازی می‌کند تا از حمله نیروهای بیگانه به زمین جلوگیری کند. به عنوان رهبر اصلی گروه XCOM شما وظیفه دارید تا تیم خود را با استفاده از استراتژی‌های خاص مدیریت کنید تا در نهایت بر نیروهای بیگانگان پیروز شوید.

این بازی استراتژی آنلاین که تاکنون برنده جایزه نیز شده، دارای سیستم مبارزه تاکتیکی کاملا واقع‌گرایانه‌ای است و به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایل یاد کرد.

دانلود بازی XCOM: Enemy Within

XCOM®: Enemy Within

XCOM®: Enemy Within

سازنده: 2K قیمت: ۱.۹۹/۵.۴۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۵۰۰/۳۲۰۰ مگابایت زبان:

Lords Mobile: Tower Defense


امتیاز در گوگل پلی: ۴.۳امتیاز در اپ استور: ۴.۴نیاز به اینترنت: بله

Lords Mobile یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استراتژیک محسوب می‌شود که برای پلتفرم‌های اندروید و iOS منتشر شده است. داستان بازی به زمان پس از مرگ اولین امپراطور مربوط می‌شود که تغییرات زیادی در جهان به وجود می‌آورد.

در بازی باید امپراطوری خود را قدرتمندتری کرده و نقاط جدیدی از نقشه بازی را کشف کنید. به مرور زمان می‌توانید ساختمان‌های جدیدی بسازید بتواند به حریف قدرتمندی برای دشمنان خود تبدیل شوید. با این حال همزمان باید به امپراطوری‌های دیگر نیز حمله کنید تا با سربازان نیرومند خود، آن‌ها را تصرف کنید.

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های سبک استراتژیک هستید، بدون شک تجربه بازی Lords Mobile با ویژگی‌های خود مانند گرافیک خیره‌کننده، صداگذاری بسیار خوب و یا وجود شخصیت‌های متنوع همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

دانلود بازی Lords Mobile

Lords Mobile: Tower Defense

Lords Mobile: Tower Defense

سازنده: IGG.COM قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۰۰۰/۳۴۰ مگابایت زبان:

World Conqueror 3


امتیاز در گوگل پلی: ۴.۲امتیاز در اپ استور: ۴.۴نیاز به اینترنت: خیر

World Conqueror 3 سومین نسخه از سری بازی‌های محبوب و استراتژی World Conqueror است که داستان آن در بازه‌های زمانی مختلفی از تاریخ جهان ارائه می‌شود. بیش از ۱۰۰ مبارزه تاریخی در بازی وجود دارد که می‌توانید ساعت‌ها با آن سرگرم شوید و حتی از بین چندین کشور می‌توانید انتخاب با سایر کشورها نبرد کنید.

بازی World Conqueror 3 در سبک استراتژیک تجربه منحصر به فردی را ارائه می‌کند و از لحاظ ساختار تفاوت زیادی با سایر عناوین این لیست دارد و همچنان می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایل معرفی کرد.

دانلود بازی World Conqueror 3

World Conqueror 3

World Conqueror 3

سازنده: EASY Inc. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۸۶/۸۲ مگابایت زبان:

سوالات متداول کاربران درباره بهترین بازی های استراتژیک موبایل

بهترین بازی های استراتژیک گوشی موبایل کدامند؟

از بهترین بازی های استراتژیک گوشی موبایل می‌توان به کلش اف کلنز، کلش رویال و Mushroom Wars 2 اشاره کرد.

بهترین بازی های استراتژیک اندروید کدامند؟

Clash of clans، کلش رویال و Rome: Total War از بهترین بازی های استراتژیک اندروید هستند.

بهترین بازی های استراتژیک آیفون کدامند؟

کلش آف کلنز، Crying Suns و World Conqueror 3 جزو بهترین بازی های استراتژیک آیفون و iOS به حساب می‌آیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی