ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مالی و سرمایه گذاری

مجموع سرمایه‌گذاری‌ها در دونگی از 10 میلیارد تومان عبور کرد؛ نویدبخش آینده‌ای روشن

مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در پلتفرم تامین مالی جمعی دونگی امروز از مرز 10 میلیارد تومان عبور کرد. دونگی در عرض یک سال موفق به ثبت این رکورد شده است. دونگی یکی از سه پلتفرم ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در پلتفرم تامین مالی جمعی دونگی امروز از مرز 10 میلیارد تومان عبور کرد. دونگی در عرض یک سال موفق به ثبت این رکورد شده است.

دونگی یکی از سه پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی است که سال گذشته موفق به دریافت مجوز از فرابورس ایران شد. وظیفه اصلی این شرکت، اتصال کسب‌وکارهای متقاضی تامین مالی به سرمایه‌گذاران علاقمند است.

بیشترین تامین مالی موفق برای کسب‌وکارها در بین پلتفرم‌های دارای مجوز از فرابورس ایران، توسط دونگی انجام شده است. حال طبق آمارهای منتشر شده از سوی دونگی، مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده روی طرح‌های تامین مالی جمعی دونگی، از مرز 10 میلیارد تومان عبور کرده است.

رکوردی که می‌تواند اکوسیستم استارتاپی و کسب‌وکارها را به موفقیت طرح‌های تامین مالی جمعی و رفع نیازهایشان امیدوار کند. این امر به جذب سرمایه‌گذاران بیشتر و در نهایت شکوفایی کسب‌وکارها کمک بسیاری خواهد کرد.

لازم به ذکر است آغاز فعالیت رسمی دونگی به سال‌ 1397 باز می‌گردد اما این شرکت اولین طرح تامین مالی جمعی خود را در دی ماه سال 1399 منتشر و موفق به جذب یک میلیارد تومان سرمایه شد.

روند انتشار این طرح‌ها طی یک سال گذشته ادامه داشته و از 6 طرح منتشر شده، 4 طرح موفق بوده، یک طرح در حال جذب سرمایه بوده و تنها یک طرح نیز در جذب سرمایه مورد نیاز با شکست رو به رو شده است.

گفتنی است پلتفرم‌های تامین مالی جمعی در کشور، یاری کننده کسب‌وکارها برای رسیدن به اهدافشان هستند. علاوه‌براین سرمایه‌گذاران خرد نیز می‌توانند از سود مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی سهیم شوند.

کسب‌وکارها می‌توانند طرح‌های توسعه فعالیت‌های خود را از طریق این پلتفرم‌ها منتشر کرده و از علاقمندان دعوت کنند تا در تامین مالی طرح‌هایشان مشارکت کنند.

در مقابل هر فردی به شرط داشتن کد بورسی، می‌تواند بخشی از سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح را تامین کرده و در سود و زیان اجرای آن شریک شود. البته طرح‌هایی که تاکنون در دونگی منتشر شده‌اند همگی با ضمانت اصل پول بوده تا سرمایه‌گذاران ضرر نکنند.

معافیت مالیاتی یکی دیگر از مزیت‌های مشارکت در طرح‌های تامین مالی جمعی است. موضوعی که به اعتقاد مدیرعامل دونگی، تاثیر خوبی روی رونق و شکوفایی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و استارتاپ‌ها خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی