ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزش بازار تراشه‌ها در سال 2022 برای اولین بار به 600 میلیارد دلار می‌رسد

تراشه‌سازان در دوره همه‌گیری موفقیت‌های زیادی داشته‌اند و با توجه به پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد که بازار تراشه‌ها در سال 2022 هم به رشد قدرتمندانه خود ادامه می‌دهد. مطابق تخمین‌ها، ارزش این بازار با رشد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

تراشه‌سازان در دوره همه‌گیری موفقیت‌های زیادی داشته‌اند و با توجه به پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد که بازار تراشه‌ها در سال 2022 هم به رشد قدرتمندانه خود ادامه می‌دهد. مطابق تخمین‌ها، ارزش این بازار با رشد 9 درصدی برای اولین بار در سال 2022 به 600 میلیارد دلار خواهد رسید.

بر اساس گزارش جدید شرکت Euler Hermes، چرخه فعلی بازار نیمه‌رساناها از تمامی جهات بسیار داغ بوده و از بدترین رکود خود در سال 2019 فاصله زیادی گرفته است. ارزش این بازار در سال 2021 با رشد 26 درصدی به 553 میلیارد دلار رسید و قرار است در سال پیش رو با یک افزایش 9 درصدی مرز 600 میلیارد دلار را پشت سر بگذارد.

از دیدگاه این شرکت سه عامل موجب افزایش آمار فروش تراشه‌ها شده است: تقاضای بالا به ویژه برای کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمند، افزایش قیمت بر اثر محدودیت عرضه و پیشرفت محصولات. با این حال، تحلیلگران باور دارند که در سال 2022 با افزایش نرخ تولید، از شدت این سه عامل کاسته می‌شود.

ریسک‌هایی که بازار تراشه‌ها را تهدید می‌کنند

تحلیلگران در بخشی از این گزارش به ریسک‌هایی اشاره کرده‌اند که مقابل بازار نیمه‌رساناها وجود دارد. آن‌ها می‌گویند فروش سخت‌افزار به ویژه برای کامپیوترها و تلویزیون‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و نسبت به وضعیت 2020 و 2021 افت چشمگیری خواهد داشت. کشمکش آمریکا و چین در دنیای فناوری باعث محدودیت‌هایی شده که هنوز به بسیاری از شرکت‌ها از جمله شرکت‌های چینی که به دنبال فناوری‌های آمریکایی هستند، آسیب می‌زند.

مشاور فناوری Euler Hermes می‌گوید فاکتورهای متعددی وضعیت بازار تراشه در سال 2022 را تعیین خواهند کرد. برای مثال، اتفاقات غیرمنتظره و ناگهانی در کارخانه‌های تولید تراشه در تایوان و کره جنوبی می‌توانند اثر بسزایی بر بازار داشته باشند. اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده تراشه از جمله TSMC چه برنامه‌هایی برای سال آینده دارند و چگونه بازار را کنترل می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی