ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ضعیف‌تر از دیمنسیتی 9000؛ اگزینوس 2200 بدترین تراشه پرچمدار 2022 خواهد بود؟

سامسونگ فردا از اگزینوس 2200 رونمایی می‌کند؛ اولین تراشه‌ای که با همکاری AMD توسعه داده و از پردازشگر گرافیکی RDNA 2 بهره می‌برد. در حالی که علاقه‌مندان به دنیای فناوری منتظر عملکرد بالایی از سوی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

سامسونگ فردا از اگزینوس 2200 رونمایی می‌کند؛ اولین تراشه‌ای که با همکاری AMD توسعه داده و از پردازشگر گرافیکی RDNA 2 بهره می‌برد. در حالی که علاقه‌مندان به دنیای فناوری منتظر عملکرد بالایی از سوی این چیپ کره‌ای‌ها هستند، یک منبع معتبر در یک رشته توییت که البته هم اکنون پاک شده، گفته این تراشه سامسونگ عملکرد پایینی خواهد داشت و نمی‌تواند چیپ‌های رقیب را به چالش بکشد.

«Ice Universe»، منبع معتبر دنیای فناوری در یک رشته توییت، عملکرد تراشه پرچمدار بعدی سامسونگ را زیرسوال برده است.

عملکرد ضعیف اگزینوس 2200

اگر اطلاعات این رشته توییت صحت داشته باشد، سامسونگ در 2022 شکست سنگینی از رقبایش خواهد خورد و حتی مدیاتک هم بالاتر از آن قرار می‌گیرد. به گفته Ice Universe، پردازشگر گرافیکی AMD مورد استفاده در اگزینوس 2200 حتی از دیمنسیتی 9000 با پردازشگر گرافیکی Mali ضعیف‌تر خواهد بود که البته در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 1 و A15 اپل اوضاع بدتر هم می‌شود و اختلاف عملکرد بیشتر خواهد بود.

اگزینوس 2200

البته اگر فکر می‌کنید همه چیز به عملکرد ضعیف GPU ختم می‌شود، در اشتباهید چرا که به گفته همین منبع، اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ در بخش هسته‌های پردازشی هم بدترین تراشه پرچمدار 2022 خواهد بود.

با وجود چنین گفته‌هایی، هنوز نمی‌توان درباره عملکرد تراشه پرچمدار بعدی کره‌ای‌ها اظهارنظر دقیقی کرد چرا که با نمونه نهایی‌اش و همچنین محصول تجاری مجهز به آن روبه‌رو نشده‌ایم. Ice Universe در این رشته توییت به گلکسی S22 اشاره کرده، بنابراین شاید نتایجی که بدست این منبع رسیده، مربوط به نمونه اولیه یا مهندسی پرچمدار بعدی سامسونگ باشد.

با وجود چنین موضوعی، برخی گزارش‌ها در گذشته از پیشرفت تقریبا نامحسوس اگزینوس 2200 نسبت به نسل قبلی‌اش خبر داده بودند. با این حال همه چیز فردا و با معرفی این تراشه پرچمدار مشخص خواهد شد. سری گلکسی S22 که احتمالا در تاریخ 19 بهمن معرفی می‌شوند، اولین دستگاه‌های مجهز به این تراشه خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی