ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپ تاشو
تکنولوژی

سامسونگ ظاهرا روی توسعه لپ تاپ جدیدی با نمایشگر تاشو کار می‌کند

در حالی که سال‌های گذشته شاهد رشد بسیار زیادی در بازار گوشی‌های تاشو بوده‌ایم و سامسونگ نیز به عنوان پیش‌رو اصلا این بازار شناخته شده، اکنون به نظر می‌رسد غول فناوری در حال کار روی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

در حالی که سال‌های گذشته شاهد رشد بسیار زیادی در بازار گوشی‌های تاشو بوده‌ایم و سامسونگ نیز به عنوان پیش‌رو اصلا این بازار شناخته شده، اکنون به نظر می‌رسد غول فناوری در حال کار روی لپ تاپ جدیدی با نمایشگر تاشو است.

غول فناوری مستقر در کره جنوبی پتنت جدیدی را در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسانده که تحت عنوان «دستگاه الکترونیکی تاشو چندگانه» لپ تاپ تاشو جدیدی را نشان می‌دهد. هرچند اینتل نیز تاکنون از لپ تاپی با نمایشگر تاشو رونمایی کرده بود، اما پتنت سامسونگ به تغییراتی در آن‌ها اشاره دارد.

ویژگی‌های لپ تاپ تاشو مفهومی سامسونگ

لپ تاپ تاشو

طبق توضیحات و تصاویر ارائه شده از پتنت سامسونگ، غول فناوری با استفاده از نمایشگر منعطف در دستگاه خود باعث می‌شود تا کاربران بتوانند لپ تاپ تاشو را به شیوه جمع و جورتری تا کنند که این امر حمل و جابجایی آن را بسیار ساده‌تر می‌کند.

همچنین نکته دیگری که در این پتنت علاوه بر تا شدن نمایشگر دستگاه نشان داده شده، به صفحه کلید آن مربوط می‌شود که ظاهرا سامسونگ آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده که هر دو سمت قسمتی از باتری دستگاه را شامل می‌شود. ظاهرا سامسونگ برای محکم شدن صفحه کلید دستگاه خود در حالت باز از نوعی ضامن و در هنگام تا شده برای بسته نگه داشتن آن از آهنربا استفاده کرده است.

البته باید توجه داشت که تمام اطلاعات ارائه شده بر اساس یکی از پتنت‌ها سامسونگ به دست آمده است و دستگاه‌های توضیح داده شده در پتنت‌ها قرار نیست همیشه به محصول نهایی تبدیل شوند. بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که سامسونگ در آینده لپ تاپ تاشو خود را به بازار عرضه کند و باید منتظر ارائه اخبار تکمیلی بیشتری باشیم.

سامسونگ در سال 2021 رهبر اصلی بازار گوشی‌های تاشو بوده و طبق گزارش‌های اخیر، فروش گوشی‌های تاشو این شرکت در سال گذشته نسبت به سال 2020 چهار برابر بیشتر شده است. با این حال در سال جاری شرکت‌های چینی گوشی‌های تاشو نسبتا خوبی مانند آنر مجیک V و هواوی P50 پاکت را به بازار عرضه کردند که باید دید تا چه میزان روی تجارت کره‌ای تاثیرگذار خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی