ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه ملی هویت فضای مجازی
فناوری ایران

نصر تهران: الکامپ 1400 در موعد مقرر برگزار می‌شود مگر وضعیت کرونایی تهران قرمز شود

رئیس سازمان نظام صنفی تهران با بیان اینکه دلیل به تاخیر افتادن برگزاری نمایشگاه الکامپ تصمیمات ستاد ملی کرونا بوده است، از برگزاری این نمایشگاه به طور قطعی از 27 تا 30 بهمن امسال خبر ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

رئیس سازمان نظام صنفی تهران با بیان اینکه دلیل به تاخیر افتادن برگزاری نمایشگاه الکامپ تصمیمات ستاد ملی کرونا بوده است، از برگزاری این نمایشگاه به طور قطعی از 27 تا 30 بهمن امسال خبر داد.

«حسین اسلامی» در نشست خبری نصر تهران که همزمان به طور آنلاین و حضوری برگزار شد، با اشاره به اینکه تلاش نصر بر استفاده از امکانات حوزه تکنولوژی به منظور برگزاری این نمایشگاه است، گفت: «از همین رو به منظور پیشبرد این هدف، الکامپ پیچ با ویدیو پیچ برگزار خواهد شد.»

اسلامی در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا امکان دارد بار دیگر تاریخ برگزاری الکامپ جابجا شود، گفت: «جابجایی تاریخ الکامپ صرفا به دلیل دستور ستاد کرونا بوده است. از همین رو تاریخ 27 تا 30 بهمن تغییر نخواهد کرد، مگر اینکه وضعیت تهران قرمز شود.»

او در ادامه توضیحات خود با اشاره به اینکه تلاش نصر بر تغییر ساعت برگزاری نمایشگاه الکامپ است، گفت: «نصر تهران با برگزاری نمایشگاه در ساعت 8 صبح به طوری جدی مخالف است. از همین رو تلاش کرده‌ایم تا ساعت برگزاری را به 10 صبح یا 12 ظهر موکول کنیم.»

به گفته او ساعت 8 صبح برای شروع به کار غرفه داران، وضعیت ترافیکی و حضور بازدیدکنندگان مناسب نیست.

اسلامی همچنین درباره امکان تغییر تاریخ برگزاری الکامپ در سال 1401 گفت: «بعد از تفاهمات لازم روز و برنامه دقیق برگزاری نمایشگاه در سال آینده را اطلاع رسانی خواهیم کرد. اما همان‌طور که مخاطبان این نمایشگاه در جریان هستند تاریخ برگزاری پیش از این در تابستان بوده است.»

به گفته رئیس نصر تهران تا امروز حدود 350 کشور و حدود 16500 مترمربع واگذار شده و این واگذاری نهایی شده است.

حرکت بخش خصوصی به سمت موضوعات قابل اجرا

آیدین عدالت نیز در بخش دیگری از این نشست خبری با توجه به جلساتی که با وزارت ICT برگزار شده است، گفت: «ما به عنوان نماینده بخش خصوصی به دنبال این هستیم که نخست چه موضوعی را بومی کنیم و چه موضوعاتی را بومی نکنیم. به طور مثال در موضوعات های تک مثل سی پی یو توجیه اقتصادی ندارد.»

بنابراین به عنوان نماینده بخش خصوصی به دنبال آن هستیم که پروژه‌هایی مورد توجه قرار بگیرند که نخست توجیه اقتصادی دارند و دوم از لحاظ تکنولوژی در بازار ICT قابل حصول باشند و صرفا نقشه راهی روی میز نباشند.»

از سویی دیگر اسلامی درباره جریان افزایش تعرفه اینترنت گفت: «درباره افزایش تعرفه‌ها این دولت باید شهامت این موضوع را داشته باشد که مبتنی بر واقعیت تصمیم بگیرد. تعرفه باید حقیقی بشود و رگولاتوری هم با توجه به هزینه‌های واقعی در اینباره اظهار نظر کند.»

از سند باکس تا ادامه مخالفت با اینماد اجباری

6 موضوع اصلی در کمیسیون فین‌تک در حال پیگیری است. «رضا قربانی»، رئیس کمیسیون فین‌تک نصر تهران در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: «اولین مورد بحث مطرح در کمیسیون فین‌تک سند‌باکس است. سندباکس در زمان تغییر دولت معتل ماند. بعد از جابجایی دولت نیز علاوه بر وزارت اقتصاد، همزمان سندباکس بانک مرکزی هم فعال شد.»

او در ادامه با اشاره به اهمیت بحث اینماد گفت: «مسئله اینماد به طور جدی از طرف کمیسیون فین‌تک در حال پیگیری است. البته این نکته را باید مورد توجه قرار داد که در حال حاضر، همه پرداخت‌یارها نیز این موضوع را کامل پذیرفته‌اند و هیچ درگاه‌پرداختی بدون اینماد داده نمی‌شود.»

به گفته قربانی بحث طرح صیانت هم در حال پیگیری است و تلاش بر رایزنی و گفت‌وگو برای بهبود شرایط آن است.

او همچنین به بررسی وضعیت رمزارز و ماینرها در این کمیسیون اشاره کرد و پنجمین مقوله مورد پیگیری در این کمیسیون را لندتک‌ها عنوان کرد و گفت: «به نظر می‌رسد بانک‌مرکزی در حال ایجاد انحصار است.»

قربانی با تاکید بر اینکه با هرگونه انحصاری در نهایت مقابله خواهد شد، گفت: «تهدیدهایی متوجه کسب و کارها شده که اگر احساس کنیم انحصاری ایجاد می‌کنند ممکن است با صراحت بیشتری وارد شویم و جریان انحصار را اعلام کنیم.»

اینماد تضمین امنیت نیست

حسین اسلامی، رئیس نصر تهران

اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر اینماد را تضمین فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین ندانیم چه تضمینی برای خرید اینترنتی کاربران وجود دارد، گفت: «اینماد هیچ تضمینی نمی‌کند و صرفا احراز هویت می‌کند.»

او با تاکید بر اینکه پیش از برخی کسب‌وکارهایی که اینماد داشته‌اند هم کلاه‌برداری کردند و همچنان پرونده آنها باز است، گفت: «این موضوع در حالی است که بر اساس سوابق یک فرد و زمان حضور در بازار همیشه می توان بهترین تضمین را ارائه داد.»

ماینرها همچنان منتظر تصمیم نهایی

قربانی نیز در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به این پرسش که کمیسیون فین‌تک برای کمک به وضعیت ماینرها چه برنامه‌هایی داشته، گفت: «نامه توقف کار ماینرها برای تابستان و البته تا پایان شهریور ماه بوده است.»

او با اشاره به اینکه توانیر همچنان به ماینرهای قانونی اعلام کرده امکان ادامه فعالیت ندارند و نامه‌ای برای فعالیت آنها ارائه نشده، گفت: «گویا توقف عملکرد تا 15 اسفند تمدید شده و ماینرهای قانونی خاموش است و این صنعت به سمت جریان غیرقانونی و رشوه حرکت کرده است.»

به گفته رئیس کمیسیون فین‌تک نصر تهران و به همراهی کمیسیون بلاکچین نصر کشور این روند را پیگیری می‌کند، اما همچنان نتیجه‌ای حاصل نشده است.

او با اشاره به پیشنهاد نصر برای استفاده ماینرها از گاز به جای برق گفت: «با توجه به این موضوع، ماینرها می‌توانند با این روش از گاز برق تولید کنند و مازاد آن را هم به صنعت برص کشور تزریق کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی