ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون و اپل
کسب و کار

آمازون و فیسبوک هر کدام با صرف 20 میلیون دلار برای لابی‌گری در 2021، رکورد زدند

آمازون و فیسبوک در سال 2021 بودجه مخصوص لابی‌گری در دولت و کنگره آمریکا را به ترتیب به 20.3 و 20.1 میلیون دلار افزایش دادند تا در این زمینه رکورد بزنند. از آن سو اما ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

آمازون و فیسبوک در سال 2021 بودجه مخصوص لابی‌گری در دولت و کنگره آمریکا را به ترتیب به 20.3 و 20.1 میلیون دلار افزایش دادند تا در این زمینه رکورد بزنند. از آن سو اما اپل بودجه لابی‌گری خود را کاهش داده و در این سال فقط 6.5 میلیون دلار هزینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری The Hill، آمازون و فیسبوک سال گذشته میلادی بودجه لابی‌گری خود را 7 درصد افزایش دادند تا بتوانند با تغییر نظر قانون‌گذاران ایالات متحده قدرت خود را در بازار حفظ کنند. پس از این دو غول دنیای فناوری نام گوگل دیده می‌شود که با 9.8 میلیون دلار در سال 2021 سعی داشته نظر نمایندگان کنگره را درباره خود تغییر دهد. این رقم برای غول بزرگ جستجوی جهان رکورد محسوب نمی‌شود، ولی نسبت به سال 2020 رشد 27 درصدی داشته است.

اپل هزینه لابی‌گری را کاهش داد

در جایگاه بعدی اپل قرار دارد که در سال 2020 حدود 6.7 میلیون دلار صرف لابی‌گری کرده بود، اما در 2021 این رقم را به 6.5 میلیون دلار کاهش داده و به دفعات با طرح‌های ضدانحصار کنگره مخالفت کرده است. کوپرتینویی‌ها در ماه ژانویه در نامه‌ای به قانون‌گذاران آمریکا اعلام کردند که طرح آن‌ها برای تغییر قوانین اپ استور می‌تواند به امنیت و حریم خصوصی مصرف‌کنندگان آسیب بزند.

کنگره آمریکا

اپل در سال 2021 کارزارهای مختلف و مهمی را در سطح ایالت‌ها برگزار کرد تا جلوی تغییرات اپ استور را بگیرد. بسیاری از این کارزارها موفقیت‌آمیز بودند و نگذاشتند ایالت‌های جورجیا، آریزونا و داکوتای شمالی قوانین ضدانحصار خود را به اجرا بگذارند.

تابستان پارسال در گزارشی مشخص شده بود که چهار شرکت فیسبوک، آمازون، اپل و گوگل ظرف مدت شش ماه نخست سال 2020 بیش از 30 میلیون دلار صرف لابی‌گری کرده‌اند. شرکت‌های دنیای فناوری همواره در تلاشند تا با برقراری ارتباطات سازنده با نمایندگان کنگره و دولت، مسیر تصویب و اجرای قوانین را تغییر دهند. چندی پیش سه شرکت اپل، گوگل و مایکروسافت هم وارد ائتلافی برای مقابله با قانون حق تعمیر شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی