ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیمنسیتی 9000
تکنولوژی

دیمنسیتی 9000 در گیک‌بنچ، اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 را شکست داد

مدیاتک با دیمنسیتی 9000 می‌خواهد تراشه‌های پرچمدار دنیای اندروید را به چالش بکشد و طبق جدیدترین اطلاعات، ظاهرا می‌تواند رقبایش را شکست دهد. طبق نتایج بنچمارک گیک‌بنچ 5، دیمنسیتی 9000 توانسته عملکرد بالاتری نسبت به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

مدیاتک با دیمنسیتی 9000 می‌خواهد تراشه‌های پرچمدار دنیای اندروید را به چالش بکشد و طبق جدیدترین اطلاعات، ظاهرا می‌تواند رقبایش را شکست دهد. طبق نتایج بنچمارک گیک‌بنچ 5، دیمنسیتی 9000 توانسته عملکرد بالاتری نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 از خودش نشان دهد.

پیش از این در مطلبی دو چیپ دیمنسیتی 9000 و اسنپدراگون 8 نسل 1 را در مقابل یکدیگر قرار داده بودیم، اما اکنون نتایج بنچمارک جدیدترین تراشه‌های پرچمدار دنیای اندروید به اینترنت راه پیدا کرده که از عملکرد بسیار خوب نماینده مدیاتک خبر می‌دهد.

«Ice Universe»، منبع برجسته حوزه فناوری در توییتی نتایج بنچمارک گیک‌بنچ 5 بهترین تراشه‌های موبایل را در دو آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به اشتراک گذاشته است. طبق نمودار ارائه شده، اسنپدراگون 8 نسل 1 تنها در مقابل نسل قبل خود و چیپ اگزینوس 2200 سامسونگ برتری دارد و دو چیپ دیمنسیتی 9000 و A15 اپل، در هردو تست تراشه پرچمدار کوالکام را شکست داده‌اند.

دیمنسیتی 9000

برتری دیمنسیتی 9000 بر اسنپدراگون 8 نسل 1

طبق این نتایج، اسنپدراگون 8 نسل 1 در تست‌های چند هسته‌ای و تک هسته‌ای به ترتیب امتیاز 3752 و 1231 را کسب کرده که با نسل قبلی‌اش، اسنپدراگون 888 اختلاف جزئی دارد. در مقابل، دیمنسیتی 9000 در تست چند هسته‌ای امتیاز 4410 و در تست تک هسته‌ای امتیاز 1278 را کسب کرده که از این نظر فاصله چندان زیادی با A15 اپل ندارد.

معمولا نسل جدید تراشه‌های کوالکام نسبت به مدل گذشته‌شان حداقل 15 درصد عملکرد بهتری را ارائه می‌کنند، اما نتایج ارائه شده در این گزارش چنین چیزی را نشان نمی‌دهند. شاید داغ شدن بیش از اندازه چیپ کوالکام روی این نتایج تاثیر گذاشته باشد.

در نهایت، حداقل از نظر بنچمارک گیک‌بنچ 5 و برتری چیپ پرچمدار مدیاتک در آن، می‌توان این کمپانی را رهبر جدید بازار تراشه‌های اندروید خطاب کرد. البته مقایسه منطقی‌تر این دو چیپ زمانی انجام می‌شود که روی گوشی‌های واقعی قرار گرفته باشند. همچنین تنها با نتایج یک بنچمارک روبه‌رو هستیم و نمی‌توانیم به نتیجه‌گیری قطعی برسیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی