ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کروم کست
تکنولوژی

گوگل در حال کار روی کروم کست جدید با گوگل تی‌وی برای عرضه در 2022 است

طبق اسناد فاش شده، ظاهرا گوگل در حال کار روی دستگاه جدیدی از خانواده کروم کست با گوگل تی وی است که هم اکنون با نام رمز Boreal شناخته می‌شود. غول موتور جستجو در پاییز ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

طبق اسناد فاش شده، ظاهرا گوگل در حال کار روی دستگاه جدیدی از خانواده کروم کست با گوگل تی وی است که هم اکنون با نام رمز Boreal شناخته می‌شود.

غول موتور جستجو در پاییز سال 2020 از کروم کست با گوگل تی وی برای ارائه تجربه جدیدی از نمایش محتوا در نمایشگر بزرگ به کاربران خود رونمایی کرد، اما در ماه‌های اخیر برخی کاربران از مشخصات قدیمی آن به خصوص حافظه داخلی پایین شکایت کرده بودند.

اکنون به نظر می‌رسد گوگل در حال کار روی دستگاه جدیدی با نام رمز Boreal و مجهز به سیستم عامل اندروید است. طبق گزارش منتشر شده، ظاهرا این دستگاه جدید از همان نرم افزار کروم کست با گوگل تی وی فعلی (با نام رمز Sabrina) استفاده می‌کند.

با این وجود، هنوز هیچ جزئیاتی درباره دستگاه استریم جدید گوگل مشخص نشده و همچنین مشخص نیست که غول فناوری آن را با چه قابلیت‌های سخت افزاری راهی بازار خواهد کرد. با این وجود، یکی از پیشرفت‌های کاملا قابل انتظار این دستگاه جدید، می‌تواند پشتیبانی از فرمت AV1 باشد که دستگاه‌های کروم کست با گوگل تی وی فعلی نیاز بسیار زیادی به آن دارند.

در مورد زمان‌بندی نیز، وب‌سایت 9to5Google در ادامه گزارش خود توضیح می‌دهد که غول موتور جستجو قصد دارد دستگاه خود را در سال جاری راهی بازار کند.

دستگاه جدید یا ارتقا نسخه فعلی کروم کست؟

کروم کست

با توجه به اینکه کروم کست با گوگل تی وی تنها یک سال پیش به بازار عرضه شده، به نظر نمی‌رسد که این شرکت قصد داشته باشد جایگزین رسمی آن را به این زودی روانه بازار کند. همچنین به نظر نمی‌رسد که گوگل قصد داشته باشد تا فقط دستگاه خود را با فضای داخلی بیشتری به بازار عرضه کند، زیرا برای آن یک نام رمز جدید اعلام شده است.

شاید به عقیده بسیاری از کاربران، جذابیت کروم کست با گوگل تی وی سادگی آن باشد، اما با وجود رقیب دیگری تحت عنوان «انویدیا شیلد» تقاضا برای وجود دستگاهی رده بالا در حال افزایش است. با این وجود می‌توان گفت که شاید گوگل قصد دارد دستگاه جدید با مشخصات رده بالا عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی