ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر صنعت کاهش قیمت خودرو 15 درصد سال آینده
خودرو

وزیر صنعت مجددا وعده داد: قیمت خودرو در سال آینده، 15 درصد کاهش خواهد یافت

وزیر صنعت مجددا وعده داد که قیمت تمام‌شده خودرو تا پایان سال آینده 15 درصد کاهش خواهد یافت. البته وزیر صنعت پیش از این نیز وعده داده بود که قیمت خودرو کاهش می‌یابد اما این ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

وزیر صنعت مجددا وعده داد که قیمت تمام‌شده خودرو تا پایان سال آینده 15 درصد کاهش خواهد یافت. البته وزیر صنعت پیش از این نیز وعده داده بود که قیمت خودرو کاهش می‌یابد اما این وعده عملیاتی نشده بود.

براساس گفته‌های فاطمی امین تا پایان سال آینده با اصلاح روش تهیه قطعه از قطعه‌سازان و تغییرات مدیریتی، قیمت تمام‌شده خودروها بر مبنای تورم، 15 درصد کاهش خواهد یافت.

وعده‌هایی که اکثرا رنگ حقیقت به خود نمی‌گیرند

پیش از آنکه فاطمی‌امین به عنوان وزیر صنعت انتخاب شود وی در صحن علنی مجلس عنوان کرده بود که اجازه نمی‌دهد قیمت خودرو افزایش یابد. وعده کاهش بهای تمام‌شده خودروها به عنوان یکی از شعارهای وی مطرح شد.

اتفاقی که در عمل رخ نداد و اتفاقا چند ماه پس از آنکه فاطمی‌امین سکان‌دار وزارت صمت شد قیمت کارخانه‌ای خودروها تا ۱۸ درصد افزایش یافت.

به همین جهت نیز چندان نمی‌توان دل‌خوش کرد که وعده جدید مطرح شده از سوی وزیر صمت عملیاتی شده و رنگ واقعیت بخود بگیرد.

فاطمی‌امین: صنعت خودروسازی کشور تا 2 سال آینده اصلاح خواهد شد

وی در خصوص افزایش میزان تولید نیز گفت: «امسال میزان تولید به یک میلیون و صد هزار دستگاه خودرو خواهد رسید و سال آینده نیز می‌توانیم یک میلیون و ششصد هزار خودرو تولید کنیم. این روند به طور قطع سبب خواهد شد که نیمه دوم سال آینده با کمبود تقاضا و مشتری روبرو شویم.»

وزیر صنعت در گفته‌های اخیر خود علاوه بر آنکه بر کاهش قیمت خودرو تا 15 درصد تاکید داشت قول داد که ظرف ۲ سال آینده صنعت خودرو به طور کامل تغییر کند.

فاطمی امین در این زمینه گفت: «صنعت خودرو پیچیده‌ترین صنعت ما است. روزانه 4 هزار خودرو در کشور تولید می‌شود که برای هر کدام از آنها نزدیک به 3  هزار قطعه باید تولید شود و این یعنی انبوهی از پیچیدگی‌های مدیریتی و فناوری. من قول می‌دهم ظرف 2 سال آینده صنعت خودرو را به طور کامل تغییر دهم.»

وی همچنین در خصوص همکاری با مجلس نیز اظهار کرد:‌ «ایرادات اعضای کمیسیون صنایع مجلس به کیفیت، قیمت، تولید و مدیریت شرکت‌های خودروسازی به حق است. دولت و مجلس در موضوع صنعت خودروسازی بدنبال کار مشترک هستیم.»

فاطمی‌امین در خصوص خودسهامداریِ ایران‌خودرو و سایپا نیز توضیح داد:‌ «حدود 40 درصد سهام سایپا متعلق به زیرمجموعه‌های خود این گروه خودروسازی است. یعنی خودروساز به‌جای اینکه منابعش را وارد تولید کند، رفته سهام خودش را خریده و چون نقدینگی برایش نمانده، مجبور شده وام بگیرد و همین باعثِ گرانی خودرو شده است. تقریبا 9 میلیون تومان از قیمت هر خودروی سایپا مربوط به این موضوع است. ما برای این صنعت برنامه دوساله داریم و یکی از پروژه‌های ما اصلاح این سهامداری است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی